RaY Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 (edytowane) Witam, ma ktos z użytkowników Transalpa model 08? Jakieś opinie, wrażenia? Edytowane 12 Listopada 2009 przez RaY Cytuj Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 (edytowane) Ja jeździłem. Fajne moto, ale lekko nudnawe. Jeździ, trąbi, skręca, nie ma o co się przypieprzyć. Jeśli Ci wystyarczy mocy i pasue ten typ motocykla, to polecam. Kolejna wada - swego czasu motocykl ten był drogi. Dopiero jak Honda zaczęła dorzucać akcesoria za 3500 zł gratis, Transalpy opuszczały salon z kompletem kufrów, a wtedy gra zaczynała być warta świeczki. PS. Pisałem tekst w ŚM w zeszłym roku, poszukaj, nie pamiętak w którym numerze. Pamiętam, że jak robiłem tekst miałem masę śmigania po mieście, jechałem też nim w trasę. Wszędzie sprawdził się rewelacyjnie, chociaż.... znudził mnie trochę przeciętnymi osiągami, ale to może być moje "zboczenie", że lubię mocniejsze i bardziej wyraziste motocykle. Edytowane 13 Listopada 2009 przez Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaY Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Ja jeździłem. Fajne moto, ale lekko nudnawe. Jeździ, trąbi, skręca, nie ma o co się przypieprzyć. Jeśli Ci wystyarczy mocy i pasue ten typ motocykla, to polecam. Kolejna wada - swego czasu motocykl ten był drogi. Dopiero jak Honda zaczęła dorzucać akcesoria za 3500 zł gratis, Transalpy opuszczały salon z kompletem kufrów, a wtedy gra zaczynała być warta świeczki. PS. Pisałem tekst w ŚM w zeszłym roku, poszukaj, nie pamiętak w którym numerze. Pamiętam, że jak robiłem tekst miałem masę śmigania po mieście, jechałem też nim w trasę. Wszędzie sprawdził się rewelacyjnie, chociaż.... znudził mnie trochę przeciętnymi osiągami, ale to może być moje "zboczenie", że lubię mocniejsze i bardziej wyraziste motocykle. Witam i dzieki za odpowiedz. Do osiągów mam 600rr. W transalpie nie chodzi mi o moc. Co do kufrow to i tak bym wsadził jakies zegi czy inne aluminiowe. Mam kilka pytań skoro śmigales - 1. Jak z ochroną przed wiatrem? szybka malutka. Interesuje mnie tak do 130 km/h. 2. Jaka pozycja, kanapa? da sie jechać cały dzień bez większych problemów? 3. Jak spisuję sie zawieszenie? czytałem w jakimś teście, że średnio? Cytuj Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 1. Jak z ochroną przed wiatrem? szybka malutka. Interesuje mnie tak do 130 km/h. Jak na każdym takim motocyklu. Szybka niska, więc nie spodziewaj się rewekacji, chociaż nie pamiętam, by wiatr jakoś konkretnie mi przeszkadzał. Nawet przy prędkości maksymalnej, licznikowo 180 km/h 2. Jaka pozycja, kanapa? da sie jechać cały dzień bez większych problemów? Da się, kanapa bardzo wygodna, w przeciwieństwie do niektórych innych motocykli w tej klasie 3. Jak spisuję sie zawieszenie? czytałem w jakimś teście, że średnio? Przednie trochę za miękkie, co jest dokuczliwe na krókich nierównościach w wersji z ABS - niedotłumione koło potrafi się oderwać od ziemi i ABS wariuje. Rozwiązanie bardzo proste - wlać trochę "twardszy" olej w zawieszenie. Tył bez większych zastrzeżeń, zresztą ma regulację. To, co mnie zaskoczyło na plus, to bardzo dobre prowadzenie w zakrętach i dobra stabilność (dzięki sztywności konstrukcji). Niezależnie od prrędkości (oczywiście jak na taki motocykl), Honda cały czas jedzie stabilnie, nie wężykuje, łatwo składa się w kolejne zakręty. Duży plus za bardzo dobre hamulce (jeździłem w wersji z ABS). Miałem okazję porównać Transalpa z nową Yamahą Tenere - jak dla mnie przepaść na korzyść Hondy i to pod każdym wzdlędem, nie licząc może stylistyki (o ile mówimy o "asfaltowym wykorzystaniu", w terenie lepiej sprawdzi się Yamaha). Poza tym, o ile pamiętam, Transalp zadowalał sie małą ilością paliwa - mi konsumował coś około 5 - 6 l na setkę, przy dynamicznej jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaY Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 dzięki bardzo :) będzie sie trzeba przekonac na wlasnej skorze. Cytuj Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polokokt Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 (edytowane) Hej Dużą skarbnicą wiedzy na temat Transalpa jest: http://www.transalpclub.pl/forum Również ostatnio na stronach scigacz.pl w dziale turystyka, ukazała się trzyczęściowa relacja z wyprawy nowym transalpem do Hiszpanii. Jest tam też trochę uwag użytkownych co do samego motocykla. Co do szyby, to powiem tyle, zależy ile masz wzrostu. Generalnie sporo osób wywmienia na wyższe, ale... nierzadkie sa też opinie, że wyższa szyba dla wysokich osób wprowadza "dziwne" turbulencje i ogolne wrazenia sa gorsze niz z niską szybą (część osób bardziej poleca założenie najpierw deflektora do niskiej szyby, niż przejście na wysoką szybę, niestety nie testowałem tego rozwiązania). Ja osobiscie należę do tej grupy, która po testach stwierdza iż wysoka szyba przy moim wzroscie 186 cm jest srednia, bo dostaje strugę wiatru dokładnie pod kask (przy takich standardowych prędkosciach przelotowych 120-130 km/h) i w sumie jest chyba głośniej niż z niską szybą. Ja mam wersję poprzednia, 650cm, ale z testów wiem iż w osiągach dużej różnicy nie ma (choć wszystko w tym względzie poprawione na +, choć co bardziej zapaleni zwolennicy jazdy Transalpem w ciezszym terenie mówią że także na - jeśli chodzi o własności terenowe), więc to co moge powiedzieć to że jest to świetny motocykl dla jednej osoby (jeśli chodzi o moc), świetnie wyważony, idealny zarówno do latania p omieście jak i w dalsze trasy. Przy dwóch osobach + bagaż + jakieś dłuuuuugie podjazdy pod góry, może człowiek czasem chcieć kilka KM więcej. Kanapa jest dla mnie bardzo wygodna. Odbyłem na niej juz przeloty rzędu 8h dziennie i nie było problemu. Reasumując, bardzo uniwersalny motocykl, mocy wystarczająco do sprawnego poruszania się, ale wiadomo, nie jest to 100KM. Wiec jeśli dokonasz świadomego wyboru tego motocykla, to będziesz zadowolony. Pozdrawiam Edytowane 19 Listopada 2009 przez polokokt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vinc Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Polecacie na pierwsze moto? Zastanawiam się nad kupnem, podoba mi się. Niestety nie miałem okazji jeździć, bo prawko dopiero się robi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.