SebJaw Opublikowano 27 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 W swojej Kawie GPZ 500 mam takie ładowanie : Na wolnych obrotach: - bez świateł - 13,5 V - ze światłami - 12,4 V (...i to wydaje mi się zbyt małe) 1. Czy 12,4 V to dobre ładowanie? Czasem mam problemy gdy jeżdżę kilka godzin z włączonymi światłami (rozrusznik ledwo kręci i zapalam "na pych") 2. Czy podczas gazowania, gdy obroty się zwiększają, ładowanie powinno rosnąć?, czy regulator napięcia powinien "blokować" wzrost napięcia (aby np. nie uszkodzić akumulatora czy żarówek...) (Sprawdzałem w samochodzie (Opel Vectra) i niezależnie od obrotów ładowanie wciąż było takie samo. Jakie ładowanie powinienem mieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2004 A ile masz z wlaczonymi swiatlami przy 5 tys obrotow ?I do pomiarow aku musi byc 100% naladowany. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 29 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2004 Pomiary wykonuje się następująco.Silnik na 3-3.5 tysiąca, podpinasz miernik i patrzysz na wskazania. Po około 1 min napięcie powinno się ustabilizować i być na poziomie 13.5-14.4 Prawda jest taka że instalacje w japońcach wykonywane są bardzo licho.Kable sa cienkie, a duża liczba złączy nie wpływa dobrze na pracę instalacji.Jeżeli motocykl jest starszy, sprawdź połączenia, spryskaj styki jakimś preparatem do usuwania tlenków i zakonserwuj jakimś preparatem typu WD40.Jeżeli styki będą znacznie utlenione po prostu wykonaj przewód na nowo i już.Ściągnij przewody od regulatora znajdź 3 przewody tego samego koloru idące z silnika. Powinny być to końce uzwojeń alternatora. Zmierz oporność pomiędzy nimi.Powinny być rzędu omów. Na pewno nie więcej niż 10.Jeżeli będzie przerwa no to alternator do przewinięcia lub wymiany. Albo masz jakiś kabel przetarty.Jeżeli alternator jest OK. a ładowanie słabe to może być walnięty regulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 31 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2004 Dzięki, sprawdzę alternator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 4 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2004 SPRAWDZIŁEM opory w alternatorze.(załączam rysunek wtyczki - Wtyczka) Opory wynoszą 4, 4, 0,9 oma. Więc myślę, że to 0,9 oma to za mało i dlatego brakuje mi tego 1,5 volta ładowania. (cewki w jednym miejscu wyglądają na uszkodzone - są przytarte i delikatnie wygięte)(ZDJĘCIE - Cewki) Czy można przewinąć uszkodzoną część cewek czy cały alternator? Czy w ogóle robi się to ?(cewki cały cas pracują w oleju - więc to chyba trzeba zalać żywicą czy jakimś lakierem). Ile to może kosztować? Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2004 Mozesz jeszcze dla pewnosci polaczyc kazdy z wtykow z masa, zeby sprawdzic, czy tam tez nie ma przebicia. W kazdym razie przewija sie calosc i nie jest to bardzo drogie.Zapytaj sie u najblizszego elektryka samochodowego gdzie przewijaja alternatory i poda ci adres. Oni maja za zadanie zastosowac izolowany przewod o takiej izolacji ktora wytrzymuje prace w oleju. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Na zdjęciu można jeszcze zauważyć zaczernienie cewki. Prawdopodobnie w tym miejscu jest zwarcie i dlatego alternator daje małe napięcie.Popatrz po giełdach, jest dużo firm które ogłaszają się i przewijają alternatory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2004 Ta cewaka na zdjęciu to na 99,9% jest zjarana. W tym przypadku uzwojenia alternatora są chyba połączone w gwiazdę (początki uzwojeń połączone razem a końce wyprowadzone na zewnątrz). Mechaniczne uszkodzenie spowodowało zwarcie międzyzwojowe, zaczął płynąc większy prąd co doprowadziło do przegrzania i izolacja się uszkodziła. Jeżeli jedna z trzech cewek padła to napięcie ma znacznie niższą wartość i stąd problem z nickim napięciem ładowania.Jeżeli ktoś będzie przewijał ten alternator to na pewno wszystkie cewki, bo przewinięcie jednej może uszkodzić izolację na pozostałych i taki sprzęt nie pochodzi długo. Należy też po przewinięciu potraktować cewki specjalnym "lakierem" i utwardzić go w piecu żeby cewki się nie ruszały (bo się izolacja przetrze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzywy Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 a powiedzcie mi czy zamontowanie dodatkowych reflektorów lightbaru psuje w jakis sposub alternator tz jazda z właczonymi 3 zarówkami po 55 w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Zalezy ile pradu daje twoj alternator i jaki jest bilans pradow motocykla. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Dodatkowe 165 watów to już dosyć dużo. Standardowo motocykle maja alternatory po 300-400watów tylko maszyny turystyczne mają większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzywy Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2004 ja mam virago 1100 no i oprócz standardowej lampy sa jeszcze dwie czyli razem trzy 165 w plus czyli mówicie by sie oszczedzac z jazda na tych dodatkowych lampach i tylko jak potrzeba ???????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzywy Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2004 czyli dodatkowe by było 110 wat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Fakt razem 165 ale dwie lampy są dodatkowe czyli 110 wat. Zobacz jaka moc alternatora ma wirażka , jeżeli koło 400 watów to te dwie dodatkowe lampy to będzie dosyć duże obciążenie. Może się przegrzewać regulator , lub alternator.Zastanów się czy nie można zastosować mniejszych żarówek , np. 21 W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Po cholere ci tyle lamp daj do jednej zarowke o wiekszej mocy, jesli chcesz miec wiecej swiatla. Jesli to ma byc tylko dekoracja to zrob jak mowi Pipcyk. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.