Skocz do zawartości

Cb 750 k 1980


Zyjo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy raz spotykam się w tym typie silnika z takimi luzami.

Na 100% był tam już jakiś rzeźbiarz w tej głowicy.

W tym silniku nie ma możliwości aby luzy się powiększały a ten pomiar o ile był dokładnie zrobiony świadczy o tym że ktoś powrzucał do głowicy przypadkowe płytki i tak sprzedał motocykl.

Napisz nam od kogo kupiłeś ten motocykl aby inni mogli omijać tego kombinatora.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyciągania płytek to przy odrobinie umiejętności dwóch dużych + jeden mały płaskich śrubokrętach oraz precyzyjnych szczypcach samemu można wyjąc płytki raz dwa.

 

-Wkładasz jeden duży płaski śrubokręt pomiędzy wałek rozrządu a brzeg szklanki i delikatnie wyciskasz szklankę na dół (zwróć uwagę aby śrubokręt nie wyskakiwał przy wyciskaniu)

 

-następnie drugi płaski duży śrubokręt wkładasz z drugiej strony końcówką w pionie w przestrzeń powstałą pomiędzy wałkiem a szklanką, upewniasz się ,ze śrubokręt nie wyleci,teraz masz już zwolnione dwie ręce(śrubokręt utrzymuje wciśniętą szklankę), następnie małym śrubokrętem płaskim podważasz płytkę i szczypcami wyciągasz ją. W szklance powinno być nacięcie specjalne do podważania płytki. Jeżeli jej nie ma to proponuje posłużyć się mocnym magnesem do podważenia płytki.

 

-Zakładanie płytki jest już o wiele łatwiejsze jedną ręka za pomocą dużego śrubokręta wyciskasz szklankę w dół a drugą ręką wkładasz płytkę

 

To wszytko z mojej strony życzę Ci powodzenia w regulacjach,i mam nadzieje,ze pomogłem.

 

Pozdrawiam Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl kupiłem od gościa z okolic Polic, raczej prywatne ręce.Twierdził,że miał go 9lat i około 2000km temu był robiony remont silnika( raczej w to wątpię).Dałem za niego 2,5 tyś. po targowaniu się, od razu zakładałem że coś pewnie trzeba będzie zrobić, byle tylko nie skończyło się na prawdziwym remoncie głównym.

Nawet myślałem o kupnie drugiego silnika, już zrobionego, tyle że w tym kraju to nikomu nie można zaufać i silnik po remoncie może mieć różne oblicza.

 

 

Zresztą sami oceńcie motor:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80235199172882ad.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/805bb95df22f3477.html

 

Czekam na opinie, zdjęcia jeszcze robione przez sprzedawce ale wizualnie się jeszcze nic nie zmieniło.

Edytowane przez Zyjo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje oko motocykl dobrze utrzymany...silnik czysty bez wycieków powłoki chromowane w dobrej kondycji widać,ze sprzęt raczej był szanowany.

 

Kilka wycieków jest, między innymi spod korka spustowego oleju ale to nie problem, gorzej że zauważyłem niewielki wyciek pojawiający się w przedniej części silnika na żebrach cylindra, pod drugim wydechem od lewej patrząc od przodu motoru, jeszcze nie wiem skąd bierze się ten wyciek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka wycieków jest, między innymi spod korka spustowego oleju ale to nie problem, gorzej że zauważyłem niewielki wyciek pojawiający się w przedniej części silnika na żebrach cylindra, pod drugim wydechem od lewej patrząc od przodu motoru, jeszcze nie wiem skąd bierze się ten wyciek.

 

 

Te wycieki na 99% spowodowane są nieszczelną uszczelką pod głowicą (to norma w starych silnikach chłodzonych powietrzem) ale skoro sprzedawca twierdził,ze robił remont główny to o wyciekach nie ma mowy(chyba,ze pozakładał stare uszczelki) a wyciek z pod śruby spustowej oleju to pryszcz tym się nie przejmuj kwestia nowej miedzianej uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zakończyłem walkę z zaworami, najbardziej podparty był zawór ssący prawy na drugim cylindrze.Płytka która tam była miała wymiar 2,76mm, a dopiero założenie płytki 2,40 pozwoliło na stwierdzenie luzu mieszczącego się w granicach tolerancji około 0,10mm.Ciśnienie na wszystkich cylindrach jest, pozostaje mi dzisiaj odpalić i zobaczyć jak chodzi silnik( na trzech cylindrach nie było za równo ;) ).

Tak na marginesie to myślałem, że części do starych rusków są drogie (stosunek jakości do ceny to na pewno), ale części do hondy to już kosmos, poza cenami płytek które trochę kosztują (34zł - wymieniłem 4szt.) i uszczelce pokrywy zaworowej (69zł) to cena gumek uszczelniających śruby pokrywy zaworowej powaliła mnie na kolana, 14,50zł za sztukę. Sam sobie dorobiłem po 3gr za sztukę :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...