Skocz do zawartości

yamaha tzr słabnie we dwie osoby


szymon44
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak osiągnęla powyżej 7 tyś to zrzucalo z siedzenia.

Hardcore :D

 

Jak kupisz nowy tłok, oddajesz do warsztatu razem ze starym cyl i doszlifują Ci go do nowego tłoka pod żądany nadwymiar.

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłe tłoki za 50zł nie słyną z dobrej jakości, zdejmij cylinder, sprawdź czy masz tuleje czy nicasil ( sprawdzisz magnesem, przyciągnie do tulei). Zrób pomiar, jeżeli masz tuleje to szlif i nowy tłok jeżeli nicasil to honowanie i składasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przeginaj za 40 zł dobrego tłoka to nie kupisz juz lepiej wydaj na pierscienie a tak serio to tak zakładasz nowy tłok z nowymi pierscieniami (w komplenie z tłokiem sprzedawane) i docierasz jakies 500 km wg uznania ale lepiej nie mniej i smigasz sobie powoli i rozgrzewasz moto solidnie ale to w innym dziale proponował bym kupis wossnera albo wertexa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam tłok nie cylinder

powinien tam być nikasil jak kolega wyżej napisał

więc tylko pomiar cylindra, ocena stanu czy nie ma rys i zakładasz selekcję tłoka

tłok ok 200zł wyniesie

 

Od kiedy w TZR były montowane na cylindrach z nicasilem ?

Nic nie stoi na drodze by zrobić szlif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze tłoki są kute jak np. Wossner, Vertex, te z allegro za grosze to zwykłe odlewy, które wytrzymają połowe tego co tłok kuty, i nieraz przychodzą z pierścieniami na inny nad wymiar albo nie wchodzą w rowek w tłoku, lub pierścienie pękają po kilkuset km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zamawialem tlok od delera RIEJU i sciagali mi orginalny tlok :P i przyszedl METEOR !! jakos przejechalem na nim 10 000 km bez usterki...

 

I wapie aby takie firmy jak Wossner robily tloki do 50'tek...

Pochwalcie sie linkami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys udalo mi się dopasc tlok do Mtx80 Wossnera ale to bylo dawno... :biggrin: Jezeli masz nikasil napewno dostaniesz selekcje B jezeli to orginalny tlok Firmy Malossi,Bądź Airsail ktory jest tak samo dobry jak vertex czy wossner.Za taki tlok zaplacisz okolo 250zl. Na allegro mozna kupic za 300zl kit tuningowy (cylinder tlok pierscienie) o pojemnosci 70cmm badz dolozyc 200scie i kupic firmowy gar 70cmm airsaila ktory znacznie poprawia osiagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze tłoki są kute jak np. Wossner, Vertex, te z allegro za grosze to zwykłe odlewy, które wytrzymają połowe tego co tłok kuty, i nieraz przychodzą z pierścieniami na inny nad wymiar albo nie wchodzą w rowek w tłoku, lub pierścienie pękają po kilkuset km.

 

 

vertex tez jest odlewany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, trochę przesadzacie z tymi Wossnerami do 50 cm3. Meteor czy Vertex wystarczy. Jak się nie mylę, oryginalnie są stosowane tłoki ASSO WERKE. Poza tym te tłoki i tak są dużo lepsze niż rzemieślniczne tłoki do Rometów robione w jakieś małej odlewni i toczone na obrabiarkach uniwersalnych z lat '70.

Z tego co znalazłem, sprawdzenie lub wymiana tłoka przewiduje się przy 10000 km przebiegu. Poza tym producent nie przewidział możliwości robienia szlifów cylindra żeliwnego. Pierścienie mogą mieć luz na zamkach do 1mm (porównując Simson - 0.8mm po 25000 km przebiegu).

Ważne w tych silnikach jest stosowanie wysokiej klasy olejów syntetycznych, włochy zalecają używanie oleju Agip Speed 2T. Odłożenie się nagaru w oknie wydechowym przy stosowaniu mineralnych olejów również skutkuje zmniejszeniem osiągów.

Edytowane przez BANANvanDYK
lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pisałem obszernie na temat tłoków, kuty tłok wymaga innych pasowań, tłok taki jest potrzebny przy całkowicie innych warunkach pracy. Do małych wysilonych silników jeszcze nikt niczego lepszego nie wymyślił jak dobry kokilowy odlew z wypukłym denkiem. Z mojego skromnego doświadczenia wynika ze najczęstszą przyczyna zatarć jest zły montaż, ludzie nie fazują okien, źle dobierają sworznie do piast, nie zwracają uwagi na pasowanie pierścieni. Nie wspominając już o montażu brudnych cylindrów po honowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...