Arni Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 (edytowane) jak osiągnęla powyżej 7 tyś to zrzucalo z siedzenia. Hardcore :D Jak kupisz nowy tłok, oddajesz do warsztatu razem ze starym cyl i doszlifują Ci go do nowego tłoka pod żądany nadwymiar. Edytowane 6 Grudnia 2009 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Zwykłe tłoki za 50zł nie słyną z dobrej jakości, zdejmij cylinder, sprawdź czy masz tuleje czy nicasil ( sprawdzisz magnesem, przyciągnie do tulei). Zrób pomiar, jeżeli masz tuleje to szlif i nowy tłok jeżeli nicasil to honowanie i składasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MichuPl Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Nie przeginaj za 40 zł dobrego tłoka to nie kupisz juz lepiej wydaj na pierscienie a tak serio to tak zakładasz nowy tłok z nowymi pierscieniami (w komplenie z tłokiem sprzedawane) i docierasz jakies 500 km wg uznania ale lepiej nie mniej i smigasz sobie powoli i rozgrzewasz moto solidnie ale to w innym dziale proponował bym kupis wossnera albo wertexa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Najleprze sa tloki Meeora. Ja zawsze jak robilem szlif to taki zakladalem i nigdy nic sie nie stalo. Cena jakies 120-140 zl na allegro. Na takim czyms sie nie oszczedza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysnik363 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 sam tłok nie cylinder powinien tam być nikasil jak kolega wyżej napisał więc tylko pomiar cylindra, ocena stanu czy nie ma rys i zakładasz selekcję tłoka tłok ok 200zł wyniesie Od kiedy w TZR były montowane na cylindrach z nicasilem ? Nic nie stoi na drodze by zrobić szlif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Najleprze sa tloki Meeora. Ja zawsze jak robilem szlif to taki zakladalem i nigdy nic sie nie stalo. Cena jakies 120-140 zl na allegro. Na takim czyms sie nie oszczedza. chyba "najleprze" gowno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Najlepsze tłoki są kute jak np. Wossner, Vertex, te z allegro za grosze to zwykłe odlewy, które wytrzymają połowe tego co tłok kuty, i nieraz przychodzą z pierścieniami na inny nad wymiar albo nie wchodzą w rowek w tłoku, lub pierścienie pękają po kilkuset km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysnik363 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 To podajcie linki z tłokami Wossner, Vertex do tzr 50 na pierwszy szlif :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 A ja zamawialem tlok od delera RIEJU i sciagali mi orginalny tlok :P i przyszedl METEOR !! jakos przejechalem na nim 10 000 km bez usterki... I wapie aby takie firmy jak Wossner robily tloki do 50'tek... Pochwalcie sie linkami :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Kiedys udalo mi się dopasc tlok do Mtx80 Wossnera ale to bylo dawno... :biggrin: Jezeli masz nikasil napewno dostaniesz selekcje B jezeli to orginalny tlok Firmy Malossi,Bądź Airsail ktory jest tak samo dobry jak vertex czy wossner.Za taki tlok zaplacisz okolo 250zl. Na allegro mozna kupic za 300zl kit tuningowy (cylinder tlok pierscienie) o pojemnosci 70cmm badz dolozyc 200scie i kupic firmowy gar 70cmm airsaila ktory znacznie poprawia osiagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Najlepsze tłoki są kute jak np. Wossner, Vertex, te z allegro za grosze to zwykłe odlewy, które wytrzymają połowe tego co tłok kuty, i nieraz przychodzą z pierścieniami na inny nad wymiar albo nie wchodzą w rowek w tłoku, lub pierścienie pękają po kilkuset km. vertex tez jest odlewany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Jeżeli tak to mój błąd :notworthy: . Lecz na pewno jest odlany z dobrego stopu aluminium, nie tak jak tłok za 50zł. Podobno najlepsze tłoki to Wossner. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 vertex tez jest odlewany Do 4T Vertex robi kute rowniez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 (edytowane) Panowie, trochę przesadzacie z tymi Wossnerami do 50 cm3. Meteor czy Vertex wystarczy. Jak się nie mylę, oryginalnie są stosowane tłoki ASSO WERKE. Poza tym te tłoki i tak są dużo lepsze niż rzemieślniczne tłoki do Rometów robione w jakieś małej odlewni i toczone na obrabiarkach uniwersalnych z lat '70. Z tego co znalazłem, sprawdzenie lub wymiana tłoka przewiduje się przy 10000 km przebiegu. Poza tym producent nie przewidział możliwości robienia szlifów cylindra żeliwnego. Pierścienie mogą mieć luz na zamkach do 1mm (porównując Simson - 0.8mm po 25000 km przebiegu). Ważne w tych silnikach jest stosowanie wysokiej klasy olejów syntetycznych, włochy zalecają używanie oleju Agip Speed 2T. Odłożenie się nagaru w oknie wydechowym przy stosowaniu mineralnych olejów również skutkuje zmniejszeniem osiągów. Edytowane 10 Grudnia 2009 przez BANANvanDYK Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Kiedyś pisałem obszernie na temat tłoków, kuty tłok wymaga innych pasowań, tłok taki jest potrzebny przy całkowicie innych warunkach pracy. Do małych wysilonych silników jeszcze nikt niczego lepszego nie wymyślił jak dobry kokilowy odlew z wypukłym denkiem. Z mojego skromnego doświadczenia wynika ze najczęstszą przyczyna zatarć jest zły montaż, ludzie nie fazują okien, źle dobierają sworznie do piast, nie zwracają uwagi na pasowanie pierścieni. Nie wspominając już o montażu brudnych cylindrów po honowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.