Eljot Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 w mojej XT600 z 2003 r dwa krućce między gaźnikiem a cylindrem mają tylko przelot na wprost, a widziałem u znajomego, w XTku rocznik '99, że ma do krućców od góry przytwierdzoną małą plastikową puszkę. Pytanie: jakie ona pełni zadanie i czy można się tego pozbyć zakładając krućce proste? Czy to będzie działać? Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 A jak ta puszka wygląda dokładnie? Nie przypominam sobie nic takiego , a krocce w swojej zmieniałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 a tak z ciekawosci to po co kolega chce te puszki usuwac? silnik stwarza jakies problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eljot Opublikowano 13 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 problemow nie ma, tak z czystej ciekawosci pytam,,, a moze gdyby tak zalozyc standard (bez puszki) to byloby wiecej mocy ;) ale raczej nie spodziwałbym sie zadnej zmiany. Po prostu warto wiedziec co jest do czego w motocyklu. A puszka wyglada tak: nad krućcami dolotowymi są dodatkowe otwory srednicy okolo 1 cm i w nie wetkniete jest to ustrojstwo mocowane na zaciski spręzynowe ze śrubką. Wymiary puszki to około wys=5 cm (nieregularny kształt - przewęzenie na jednym koncu), szer=10 cm, grubosc=3 cm Materiał: twardy czarny plastik, gdy zrobie foto to umieszcze na forum link. a tak z ciekawosci to po co kolega chce te puszki usuwac? silnik stwarza jakies problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Wrzuć fotke jak mozesz, nie wiedziałem ze cos takiego montowane bylo w XT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 w tuningowanych dwusuwowych silnikach coś takiego widziałem. Gazbox to się nazywa? http://forum.scigacz.pl/about13949.html&highlight= jak widać yamaha montuje takie rzeczy seryjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eljot Opublikowano 22 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 (edytowane) załączam linki do foto tego gasbox'a. Na pewno jest to oryginalny produkt Yamahy. gasbox#1 gasbox#2 gasbox#3 Kolega zdemontował to bo króćce były zdeformowane nieco, założył nowe proste i jest ok. I jeszcze znalazłem taki opis (gasbox=boost bottle): [...] Boost bottle powoduje, że mieszanka paliwowa przy zamknięciu membrany nie jest ponownie przeprowadzona przez gaźnik, tylko przez powstałe podciśnienie cofa się do Boost Bottle, który jest zamontowany pomiędzy gaźnikiem a membraną. Zmniejsza odbicie rezonansowe mieszanki paliwowo-powietrznej, przez to mieszanka nie jest wzbogacana. Rezultaty działania Boost Bottle to: spadek zużycia paliwa, lepsza reakcja na ruch manetką w dolnym zakresie obrotów oraz wzrost osiągów. Efekt najbardziej zauważalny jest przy większych gaźnikach (od 19mm), które mają tendencje do wzbogacania mieszanki (zalewania) w dolnym zakresie obrotów, jednak z powodzeniem stosowany jest także w gaźnikach 12-17,5mm. [...] Edytowane 22 Października 2009 przez Eljot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 22 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2009 Ciekawy ten patent ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.