Skocz do zawartości

Problem z akumulatorem i ładowaniem


cebulasXT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem z moją kawusią że mianowicie sprawdziłem jakie jest ładowanie. I oto napięcie gdy silnik jest wyłączony to 12,55v a gdy pracuje to napięcie się waha między 13,10 a 13,90. Pod pełnym obciążeniem jest troszkę mniejsze ale nadal w tym przedziale co napisałem, używam też podgrzewanych manetek i też je uwzględniłem podczas pomiarów. I teraz ocencię czy te lądowanie jest prawidłowe. I druga sprawa to taka że ostatnio zrobiłem trasę 20km z podgrzewanymi manetkami które pobierają jakieś 70wat czyli były na maks. I gdy zgasiłem silnik to przez jakieś 10do15 sekund były włączone te manetki i światła bo się zagapiłem i ponowna próba odpalenia nie powiodła się. Więc sprawdziłem napięcie na akumulatorze i wynosiło 12,40v ale pomimo to ledwie kręcił aż się zatrzymał. Więc niewiem czy to kiepski akku czy regulator napięcia a może kiepski alternator? Proszę o rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie masz w normie na wolnych obrotach, ale sprawdz przy 4000rpm powinno nie przekraczac 15volt

a aku zjadly ci na 100% manetki pewnie juz konczy swoj zywot, podjedz sobie gdzies do firmy zajmujacej sie akumulatorami (sprzedaz, kupno) maja tam mierniki sprawnosci aku, koszt sprawdzenia ok 10zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

Pomiar napiecia jest czysto teoretyczny :) czym to mierzyłeś ?? Miernik musi być wykalibrowany!! aby pomiary byly wiarygodne --ale przyjmujac 5% błędu to napiecie łądowania Masz dobre --kwestia zrobienia bilansu energetycznego .... czyli jaką moc może oddać Twoja prądnica przy srednich obrotach a na jaką Masz zapotrzebowanie! Prądnica motocyklowa to nie elektrownia!!!!! w suzuki GSF Masz alternator(tam smialo mozesz jeszcze siedzenie podlanczac.. i cos tam jeszcze pradu jest nadmiar ) i w kilku innych pozostale to prądnice ,które mają znacznie mniejsze mozliwosci

 

http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIECIA-pro...o-wykonania.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłen to multimetrem takim specjalnym napewno jest dokładny. A jak obliczyć ten pobór prądu? Bo wystarczy dodać waty które pobierają żarówki i te manetki a skąd mogę wiedzieć ile pobiera osprzęt silnika jak cewki zapłonowe i pompa paliwa? Jeden mówi że ładowanie jest ok a inny że za małe i komu teraz wierzyć?

Edytowane przez cebulasXT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze mozesz sprawdzic ladowanie zaraz na wyjsciu z regulatora, spadki na klemach moga byc spowodowane zasniedzailymi stykami lub zbyt mala srednica kabla doprowadzajaceko ladowanie na klemy,

 

To naprzyklad przypadlosc Aprili RSV i Falco orginalnie mialem 13,2 volta po dociagnieciu dodatkowych przewodow o wiekszej srednicy od regulatora mam 14.57 volta

 

 

wiec zmiez jakie masz napiecie nie na klemach a na kostce przy legulatorze

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zacząć od wymiany akumulatora. Napięcie ładowanie, nie jest wcale niskie.

Co do kalibrowania miernika to lekkie przegięcie. Po pierwsze to nie laboratorium a po drugie elektroniczne mierniki maja błąd pomiaru poniżej 1% + 1 cyfra. Zakładam, że elektroniczny był używany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...