tosz Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Cześć, Mam taki mały problem ze swoją CBF 600. Moto z 2004r. więc na gaźniku. Problemy są następujące: Na zimnym silniku (temp zewn. 20C) pomimo włączonego ssania motor nie odpala bez dodania gazu. Żeby załapał trzeba trochę ruszyć manetką. I wtedy pomimo załapania potrafi chwilę dławić się przy 800rpm, dopiero wkręcenie na chwilę ponad 2krpm powoduje że zostaje na 2krpm, rozgrzewa się i dalej już chodzi w porządku. Rozgrzany odpala od razu, bez ssania. Druga rzecz to że na rozgrzanym silniku, na luzie, przy gwałtownym dodaniu gazu silnik jakby się lekko dławił przez pół sekundy i dopiero potem się wkręca. Przy jeździe nie zauważyłem tego typu zjawisk. Co może być przyczyną takiego zachowania silnika? Co powinienem sprawdzić? Pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Na zimnym silniku (temp zewn. 20C) pomimo włączonego ssania motor nie odpala bez dodania gazu. Żeby załapał trzeba trochę ruszyć manetką. Spróbuj odpalić bez ssania. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Prócz tego filtr powietrza do kontroli - oba objawy na to wskazują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thobeta Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Cześć, Mam taki mały problem ze swoją CBF 600. Moto z 2004r. więc na gaźniku. Problemy są następujące: Na zimnym silniku (temp zewn. 20C) pomimo włączonego ssania motor nie odpala bez dodania gazu. Żeby załapał trzeba trochę ruszyć manetką. I wtedy pomimo załapania potrafi chwilę dławić się przy 800rpm, dopiero wkręcenie na chwilę ponad 2krpm powoduje że zostaje na 2krpm, rozgrzewa się i dalej już chodzi w porządku. Rozgrzany odpala od razu, bez ssania. Druga rzecz to że na rozgrzanym silniku, na luzie, przy gwałtownym dodaniu gazu silnik jakby się lekko dławił przez pół sekundy i dopiero potem się wkręca. Przy jeździe nie zauważyłem tego typu zjawisk. Co może być przyczyną takiego zachowania silnika? Co powinienem sprawdzić? Pozdrawiam Tomek Sprawdził bym filtr powietrza, czy nie jest czasem zapchany, co do zapalenia silnika z dodaniem ciut gazu przy zimnym silniku nie dopatrywał bym się tu niczego złego. Jednak zamulenie na gorącym nie jest normalne. Miałem podobny efekt w SC24 i pomogło wymienienie filtra powietrza oraz uszczelnienie gumowych króćców łączących gaźniki z głowicą (dokręcenie opasek zaciskowych) Cytuj Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tosz Opublikowano 29 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Spróbuj odpalić bez ssania. Bingo! :) Że też sam na to nie wpadłem... A filtr też sprawdzę przy najbliższej okazji. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.