Skocz do zawartości

Skuter 4T


Marek_94
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

<----Mam skuter zipp astec i rozważam, z uwagi zbliżającego się końca sezonu, jakieś modyfikacje na przyszły. Potrzebuję oczywiście porady bo jestem początkującym jeśli chodzi o modyfikacje. Rozważam zmianę wariatora(ewentualnie same rolki), a także być może przeróbkę z 50 na 80. Wszystkie porady mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie baw się w rolki bo to nic Ci nie da raczej. Szkoda kasy. Zacznij od rozwiertu 80ccm, większe dysze, zmiana airbox`u, wydech, trochę zabawy z głowicą. Po tym dopiero rolki, sprężyna sprzęgła i takie tam.

 

Rozwiert bez innych modyfikacji to też lipa, nie wyciągniesz z silnika tyle ile może dać bo bez zmian w układzie ssącym i wydechowym będzie się po prostu męczył.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualna lokalizacja warsztatu w którym to zrobią lub porady w stylu: jak zrobić to samodzielnie, także mile widziane.

P.S: dzięki za szybką odpowiedź, a i mniej więcej ile powinna kosztować wymiana rozwiertu 80ccm lub sam rozwiert?

Edytowane przez Marek_94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się porozglądałem i oto wstępne wyniki:

-w autoryzowanym servisie Zipp proponują mi wstawienie 80 do mojego skuterka za 400 i wygląda to tak że po prostu odstawiam do nich skuter i nic mnie nie obchodzi- na za 2 dni będzie zrobiony

- na allegro łączny koszt kupna(tłoku,uszczelek, zabezpieczeń, cylindra+ część do gaźnika, a także wariator sportowy) to ok 150-260 PLN- w zależności od jakości, ale najprawdopodobniej wydam te 260 żeby potem nie było komplikacji.

Wszystko fanie pięknie, a teraz proszę o doradzenie którą opcje wybrać 1 czy drugą i dlaczego, a i mam pytanie, gdyż przewidywana prędkość po założeniu tego wszystkiego będzie wyższa( o jakieś 15-25 km/h) niż to jest przewidziane na liczniku.

Co mam zrobić? Może dokleić coś do licznika? bo wiem że wskazówka idzie dalej niż to jest pod nią narysowane, ale czy to wystarczy? i jeśli już to gdzie kupić taką naklejkę? dobra kończę bo 1/2 tych co to czytają i tak już zasypia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instrukcję będę miał dołączoną do zestawu z cylindrem, więc spokojnie dam sobie radę. Teraz potrzebuję tylko pomocy w temacie: co zrobić z licznikiem prędkości. Jest na nim tylko do 80 km/h a już teraz bez modyfikacji skuter chodzi 70-75 km/h

P.S dzięki za pomoc :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nikt nie wie jak to zrobić?^ Zegar, a właściwie jego nalepka(pod wskazówką) jest tylko od 0-80 km/h. Po modyfikacjach skuter będzie chodził nieco szybciej i chciałbym po prostu wiedzieć ile akurat jadę. Wskazówka owszem idzie dalej bo sprawdzałem to już nie raz, chodzi chyba właściwie o samą nalepkę pod nią, tylko skąd coś takiego można wziąć, tak żeby po zmianie naklejek numeracja i wskazówka nadal się zgadzały( żeby dalej 80km/h=80 km/h )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instrukcję będę miał dołączoną do zestawu z cylindrem, więc spokojnie dam sobie radę. Teraz potrzebuję tylko pomocy w temacie: co zrobić z licznikiem prędkości. Jest na nim tylko do 80 km/h a już teraz bez modyfikacji skuter chodzi 70-75 km/h

P.S dzięki za pomoc :notworthy:

 

Taką prędkość podaje Ci licznik a faktycznie skuter nie przekracza 60kmh i po przebudowie nie będzie nawet i 1 kmh szybszy.

Jedynie będzie miał dużo lepsze przyspieszenie ale na pewno prędkość max nie wzrośnie.

Aby uzyskać większą prędkość musiałbyś dołożyć do tego silnika min. 1500 zł.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak? Przecież zmiana tłoka, głowicy i.t.d powinna zwiększyć moc, a wariator przyśpieszenie i prędkość maksymalną. Nie jestem mechanikiem, ale na paru stronach/forach czytałem o tym i to powinno zadziałać. I co musiał bym dołożyć za 1500?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze większa moc = większa prędkość.

A pomyślałeś o podwoziu?

Jak będziesz hamował chińskimi spowalniaczami?

W niektórych chińczykach pękają ramy od jazdy po dziurach z większymi prędkościami.

Myślę, że kwota 1500 jest trochę na wyrost. Chyba że autor miał na myśli wymianę wału na markowy, który wytrzyma większe obciążenia. Wał będzie tak obciążony, że też odczuje ten większycylinder. Może też wchodzić w grę zmiana przekładni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...