Skocz do zawartości

nie wkreca sie na max obroty [suzuki dr125]


tkpawlik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam problem z moim suzuki. kupilem go jakies 4 tyg temu, z parobma problemami: po przejechaniu ok 10km podczas zatrzymywania sie gasl i nie mozna bylo go odpalic, trzba bylo chwiel odczekac, drugi problem to taki ze podczas przyspieszania byla przerwa na niskicyh/srednich obrotach. obydwa problemy znikly po opuszczeniu iglicy (ustwilem na 1 rowek od gory). zostal 3 problem:

motor nei wkreca sie na max oborty. jadac na 1 biegu (na kazdym innym jest tak samo tylko inna predkosc) dobrze rozpedza sie do 25km/h (bede pisal na predkosciach bo nie mam obrotomierza), na chwiel przestaje jakby to byl max,ale po dalszym trzymaniu manetki na maxa motor przerywajac rozpedza sie dalej do ok 30-35km/h. sprawdzalem jeszce inny sposob ropzadzajac go z jak najmniej przekrecona manetka zaby tylko jakos sie toczyl, i doszklo do 40km/h. dodam jeszcze ze podczas przyspieszania do tej predkosci 25km/h mocy nie brakuje.

teraz napisze czego prubowalem:

-nowa swieca (bo stara byla cala czarna) - teraz po opuszczeniu iglicy nowa swieca ma kolor tka jakby brozowo-szary ale nie pomoglo.

-przeczyscilem gaznik - nie pomoglo

-zdjalem filtr powietrza zeby byl calkowity dostep - nie pomoglo

-zdjalem tlumik - nie pomoglo

-odgialem blaszke przy pluywaku zaby poziom paliwa podniosl sie o 2mm od orginalu (sprawdzale tez na poziomie o 2mm mniejszym od orguinalu) - w obu przypadkach nie pomoglo i nie wplywalo na nic

-ustawielm iglice na 1 rowku od goru (na srodkowym byla przerwa na niskich obrotach, a na dolnym po dodaniu gazu gasl...oczywisice wszystkie ustwaienia sprawdzalem po wczesniejszym wyregulowaniu srubka paliwo/powietrze) - w kazydm ustawieniu nie pomoglo

jeszcze napisze jak reguluje gaznik, jesli zle to mnie porpawcie. obroty ustawaiam na jak najmniejsze zeby tylko rowno chozdil, potem srubka od powietrza reguluje tak zeby odbory bez dodawania gazu byly najwieksze.

 

piszcie jesli macie jakies pomysly bo mi sie juz skonczyly:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, nie wiem jak to rozroznic bo dopiero zaczynam zabawe z mechanika ale wydaje mmi sie ze bedzie to gaznk podcisnieniowy.... opisze mniej wiecej z czego sie sklada: przy kruccu ssacym jest okragla przepustnica obrotowa polaczona z linka gazu...troce dalej jest prostokatna przepustnica, na ktorej zawieszona jest iglica, i ta przepustnica polaczona jest u gory z takim gumowym kolniezem. porusza sie ona w gore i w dol, przy czym podczas ruchu w gore "blokowana" jest przez delikatna sprezynke.

 

zapomnialem jeszcze dodac ze na biegu jak i na luzie wystepuje ten problem (z taka tylko roznica ze na lusie przebiega to szybciej).

Edytowane przez tkpawlik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, nie wiem jak to rozroznic bo dopiero zaczynam zabawe z mechanika ale wydaje mmi sie ze bedzie to gaznk podcisnieniowy.... opisze mniej wiecej z czego sie sklada: przy kruccu ssacym jest okragla przepustnica

 

Podaj rocznik/kod ramy (np. SF 43B (jest to na początku numeru ramy)) albo wrzuć gdzieś zdjęcie, jak już będzie wiadomo czy gaźnik jest podciśnieniowy, czy nie, zerknę do serwisówki i postaram się pomóc.

 

W następnej kolejności sprawdź luzy zaworowe i jeżeli będzie to konieczne poprawnie je wyreguluj.

Nie kombinuj z odpalaniem bez filtra powietrza, czy wydechu, bo każdy taki manewr wpływa negatywnie na pracę silnika i w takich warunkach poprawnie go nie wyregulujesz.

 

Pozdro....

 

Quasi....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

rok 97

kod ramy: SF44A106460

linki do zdjec gaznika(nie moj ale tak samo wyglada):

http://www.dr125.de/DR125_FAQ-Anl/DR125/hd/hd.html

http://www.dr125.de/DR125_FAQ-Anl/DR125/stecker/stecker.html

 

quasimodo: ok, sprawdze luz, i ewentualni ego wyreguluje (niestetty najwczesniej za tydzien bede mogl to zrobic bo jak narazie mam noge w gipsie:P, dlateog teraz chce nazbierac inforamcji co moze byc tego przyczyna zeby potem od razu sie wziac do roboty).

aha ten tlumik i filtr powietrza sciagalem tylko na chwile po to zeby sie upewnic czy nie sa przytkane

 

jjmi11: filtr powietrza czysty. swiaca tak jak pisalem ma teraz kolor brozowo szary (czarny miala wczesniej przed regulacja gaznika). a membrana wtedy jak rozbieralem wydawala sie byc w porzadku. ale leszcze ogladne ja dokladnie zeby miec pewnosc.

 

tak sie zastanawialem i wpadlem jeszcze na pare pomyslow, napiscie czy moze to byc przyczyna czy nie ma znaczenia:

-dysza glowna moze miec zly rozmiar?

-przepistnica(ta prostokatna) moze nie unosic sie do konca?

-nie wiem tez czy zaplon moze miec z tym cos wspolnego czy mozna go wykluczyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzalem troche i tak:

-dysza glowna ma rozmiar 112,5 (w serwisowce 110)

-druga dysza w komorze plywaka (nie wiem jak po polsku sie nazywa ale po niemiecku pisze "leerlaufduse") ma rozmiar 22,5 (w serwisowce 40)

-membrane sprawdzilem, nie ma zadnych dziurek ani pekniec

-scaiglem tez jeszcze na chwile filtr powietrza zeby zobaczyc czy przeustnica unosi sie do samej gory i jestk ok

-podnioslem tez poziom paliwa w komorze na 13mm od korpusu, tak jak pisze w serwisowce (przedtem mialem 15mm)

-probowalem jeszcze regolowac czujnikiem przy przepustnicy (srubki byly poniszczone wiec poprzedni wlasciciel napewno cos tam grzebal).....a wiec nei za bardzo wiem jak to regulowac, wiec sprawdzalem na maxa w lewo, w prawo i na srodku i jakos nei zawuazylem zadnej roznicy ani poprawy (wszystko to narazie robilem na luzie, bo jezdzic jeszcze nei mam jak)

zauwazyulem jeszcze (nie wiem czy przedtem bylo tak samo) ze przy max odkreceniu manetki jak juz dochodzi do tego przeywania w obrotach, to kopci na czarno i czasami strzeli z tlumika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzalem troche i tak:

-dysza glowna ma rozmiar 112,5 (w serwisowce 110)

-druga dysza w komorze plywaka (nie wiem jak po polsku sie nazywa ale po niemiecku pisze "leerlaufduse") ma rozmiar 22,5 (w serwisowce 40)

-membrane sprawdzilem, nie ma zadnych dziurek ani pekniec

-scaiglem tez jeszcze na chwile filtr powietrza zeby zobaczyc czy przeustnica unosi sie do samej gory i jestk ok

-podnioslem tez poziom paliwa w komorze na 13mm od korpusu, tak jak pisze w serwisowce (przedtem mialem 15mm)

-probowalem jeszcze regolowac czujnikiem przy przepustnicy (srubki byly poniszczone wiec poprzedni wlasciciel napewno cos tam grzebal).....a wiec nei za bardzo wiem jak to regulowac, wiec sprawdzalem na maxa w lewo, w prawo i na srodku i jakos nei zawuazylem zadnej roznicy ani poprawy (wszystko to narazie robilem na luzie, bo jezdzic jeszcze nei mam jak)

zauwazyulem jeszcze (nie wiem czy przedtem bylo tak samo) ze przy max odkreceniu manetki jak juz dochodzi do tego przeywania w obrotach, to kopci na czarno i czasami strzeli z tlumika

 

W mojej serwisówce opisane są tylko dane regulacyjne dla gaźników Mikuni VM24SS(zwykły) i Mikuni BS26SS w 2 różnych wersjach (podciśnieniowy) ale ten z załączonych zdjęć ma inny symbol, więc nie chcę Ci mieszać.

Ale może Ci się przyda info, że w BS26SS podają tylko dwa rozmiary dyszy głównej 110 i 102.5 (może coś źle odczytałeś ?).

Podstawowe, fabryczne dane regulacyjne dla tej drugiej wersji to:

- iglica na drugim rowku licząc od góry,

- śruba składu mieszanki powinna być odkręcona o 1 i 7/8 obrotu,

- poziom paliwa w komorze pływakowej 21,4+-0.5mm.

Zakładam, że przepływ paliwa przez kranik sprawdziłeś i jest niezakłócony, odpowietrzenie zbiornika działa jak należy a króciec ssący pomiędzy airbox-em i gaźnikiem jest szczelny i nie łapie nigdzie "lewego powietrza"

Sprawdź jeszcze mechanizm ssania, czy nie jest zużyty w takim stopniu, że nie domyka się całkowicie powodując w ten sposób zalewanie świecy.

 

A na biegu jałowym wkręca się na wysokie obroty bez problemu ?

Ciśnienie sprężania sprawdzone ? może zawory są wypalone/nieszczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tlumik orginalny

kranik, bak, krucce w porzadku

co do ssania, przy rozbieraniu gaznika, w gornej czesci po odkreceniu dyszy(to bylo jedyne miejsce gdzie mozna bylo zerknac na ssanie) bylo szczelne i wydawalo sie byc ok

gaznik mam z oznaczeniem:

44AM

K6(X1) (te w nawiasie byly troche niewyrazne i nie jestem pewien)

cisnienia wlasnie nie mam jak sprawdzic (nie mam zadnego znajomego mechanika z miernikiem;/), ale tak za dwa tygodnie popatrzne na zawory (moze w miedzy czasie znajde kogos gdzie bede mogl zmierzyc cisneinie) i napisze co i jak:)

 

 

quasimodo: gaznik do ktorego podajesz dane (BS26SS) wedlog mojej serwisowki byl montowany w suzuki gn125, a w dr125 byl BST31S (podany tez jest nr do identyfikacji i w ksazce do tego gaznika pisze "44AE" [w moim pisze 44AM ale wydaje mi sie ze powinien to byc ten sam, z reszta na rysunkach wyglada tak samo])

mozliwe ze masz jakas inna serwisowke, nie wiem czy zwylka ksiazke czy na komputerze, ale jesli bylaby taka mozliwosc to podalbys linka, lub wyslal mi na maila ([email protected])

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze masz jakas inna serwisowke, nie wiem czy zwylka ksiazke czy na komputerze, ale jesli bylaby taka mozliwosc to podalbys linka, lub wyslal mi na maila ([email protected])

 

Mam SUZUKI GS, GN, GZ & DR125 Haynes Service and Repair Manual w oryginalnej wersji książkowej, więc raczej jej nie wyślę.

 

Pozdro....

 

Quasi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...