Skocz do zawartości

Dopóki nie zapalę - brak prądu Yamaha jog CS50 minarelli


kami7s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Składałem sobie dzisiaj skuter i wyszło kilka usterek. Mianowicie nie działa mi elektryka z samego akumulatora. Myślałem że to bezpiecznik jednak wymiana czyszczenie styków nie pomagało. Widząc zaśniedziałe styki przy bezpieczniku odciąłem bezpiecznik i podłączyłem ten cieńszy bezpośrednio pod + na aku ale nic to nie dało.

 

Zacząłem przeglądać całą instalacje i rozebrałem jakiś elektromagnes( wchodzą 2 czerwone kable, niebiesko-biały i zielono-żółty) Kiedy tam czyściłem styki przez przypadek styknąłem czerwony z zielono-żółtym. Zapaliło się tylne światło stopu obojętnie od tego czy stacyjka była włączona czy nie. Gdy nacisnąłem hamulec załączyła się cała elektryka. Działało wszystko oprócz rozrusznika.

 

Dodam że na odpalonym skuterze bez kombinowania z kabelkami wszystko działa bez zarzutu. Nie wiem czy ma na to wpływ, że jeździłem trochę czasu bez akumulatora. Wiem że akumulator jest doładowywany w czasie jazdy i możliwe że stykały się kable czerwony i czarny które powinny być podłączone do akumulatora, możliwe że na dłuższy czas były szczepione oby dwa z rama. Czy mogło to pójść od tego? Co zrobić żeby wszystko działało normalnie? Co wymienić? Proszę o pomoc

 

P.S : Założyłem temat tutaj ponieważ problem nie dotyczy silnika, a elektryki która w każdym moto działa prawie na tej samej zasadzie, jeśli coś źle zrobiłem proszę o przeniesienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

W skuterkach i starszych motocyklach enduro instalacja elektryczna jest 2 obwodowa... bezposrednio z cewek zasilana jest napieciem zmiennym swiatlo natomiast ladowanie akumulatora i doladowywanie swiatel po przez regulator napiecia z odczepu na cewkach.....tym ,ze w skuterku regulator dziala na zasadze zwierania nadmiaru napiecia do masy i prostowania prądu

 

zobacz czy nie usmazyles cewek od ladowania to czeste uszkodzenie w skuterach

 

http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIECIA-pro...o-wykonania.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem przeglądać całą instalacje i rozebrałem jakiś elektromagnes( wchodzą 2 czerwone kable, niebiesko-biały i zielono-żółty) Kiedy tam czyściłem styki przez przypadek styknąłem czerwony z zielono-żółtym. Zapaliło się tylne światło stopu obojętnie od tego czy stacyjka była włączona czy nie. Gdy nacisnąłem hamulec załączyła się cała elektryka. Działało wszystko oprócz rozrusznika.

Czytać uważnie ze zrozumieniem i pomyśleć proszę...

Zajrzyj do stacyjki, możliwe że uszkodzeniu uległy styki w stacyjce, lub też jest przerwa na przewodzie pomiędzy akumulatorem a stacyjką lub też pomiędzy stacyjką a resztą instalacji.
lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nad tym trochę posiedziałem i mam chyba przerwany przewód na drodze aku - stacyjka. Jak dla mnie żeby wymienić trzeba rozebrać cały skuter, myślę żeby przeciągnąć po prostu nowy przewód (+) z aku do stacyjki wg schematu elektrycznego http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bf2ba4380c9ca2f8. Wydaje mi sie że ktoś wsadził za mocny bezpiecznik i mi kabel przyjarało. Muszę jeszcze to dokładnie sprawdzić zanim stwierdzę że zrobione, sprawa rozrusznika jest zamknięta (zdjąłem, założyłem i cudownie ożył). Dzięki za zainteresowanie tematem i pomocne rady. Pozdrawiam :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam.

Mam dokładnie ten sam problem. Kupiłem Yamahę i w połowie drogi do domu skuter zgasł na skrzyżowaniu i musiałem odpalać go z kopki, bo po przekręceniu kluczyka nawet elektroniczne zegary nie działały. Teraz jak przekręcam kluczyk na ON to mignie tylko lampka oleju i tyle- nie działa żadna elektryka, nawet klakson, dopiero jak go odpalę to prądnica zaczyna wszystko zasilać. Za to na OFF stopniowo zaczyna się pojawiać wskaźnik paliwa, a za chwilę przebieg i godzina i zaczyna drgać wskazówka prędkościomierza przez około sekundę z częstotliwością ok 10-20Hz, a następnie wszystko gaśnie i tyle.

Jednego jestem pewien- nie jest to wina aku, bo na każdym jest to samo, ani też bezpiecznika, bo sprawdzałem i jest ok. Podociskałem różne kostki od stacyjki itp, ale to nic nie dało. Czego więc może to być wina? Regulatora napięcia?

z góry dzięki za odpowiedzi

P.S. Dodam, że nie działa mi tylne światło, za to stop działa normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nad tym trochę posiedziałem i mam chyba przerwany przewód na drodze aku - stacyjka. Jak dla mnie żeby wymienić trzeba rozebrać cały skuter

 

 

Niekoniecznie trzeba rozbierać. Szukaj najpierw uszkodzeń w najbardziej prawdopodobnych miejscach czyli w okolicy główki ramy, z przodu pod owiewkami, przy kierownicy itd. Często spotykam takie problemy w chińskich skutrach i przewody bywają często uszkodzone w tych okolicach. Przewód jest źle umocowany i czasem coś go zgniecie, przetrze lub zerwie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...