pork Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam, Chciałem wymienić uszczelniacze wewnętrzne w lagach i przyznam, że zdębiałem. W przypadku samej wymiany oleju cały proces przebiegał bezproblemowo - wystarczyło odkręcić pokrywkę lagi i heja. Nie wiem natomiast jak rozpołowić tu ustrojstwo, aby wyjąć uszczelniacz. Nie wiem czy w Kawach jest jakiś specjalny patent czy ja cierpię na niedobory elementarnej wiedzy (chętnie dam się zbesztać ; ) ) Przeszukałem forum i identycznego problemu nie znalazłem. Wydawałoby się, że po odkręceniu pokrywki i dolnej śruby ( fota http://tomi1967.superhost.pl/pork/lagi/DSC022099.JPG ) powinno udać się rozłożyć amor - ? Niestety wskazana śruba nijak nie daje się wykręcić. W sensie: obraca się, ale 'nie wychodzi'. Na focie poniżej zaznaczyłem znane mi (wszystkie?) elementy, którymi niezbyt fachowo mówiąc 'da się pokręcić'. fota http://tomi1967.superhost.pl/pork/lagi/DSC022088.JPG Więcej możliwości grzebania gdziekolwiek nie dostrzegam. Na czerwono elementy regulacyjne, na żółto miejsca pomagające w demontarzu, a także na zielono pozostałe opcje, które przychodzą mi do głowy - nie wiem czy racjonalne. Nie mam w tym momencie możliwości, aby to sprawdzić (niestety wpadłem na to dopiero po powrocie z garażu, po sprawdzeniu w necie) - a wolałbym mieć ewentualne potwierdzenie żeby czasem czegoś nie spartolić. Tak więc dwa pytania po przydługim wstępie: 1. Czy jeśli jakoś ścisnę amor (jak zaznaczyłem na focie), będzie możliwe w takiej pozycji odkręcenie do końca górnej pokrywki lub wykręcenie śruby dolnej ? 2. Czy pomalowane na czarno zakończenie lagi jest osadzone na rurze gwintowanej - można to jakoś złapać i odkręcić / zdjąć (ponownie: jak na focie), aby dostać się do uszczelniacza ? Będę wdzięczny za jakieś wskazówki. Poniżej dodatkowy obrazek i fragment objaśnienia z serwisówki ( niestety po niemiecku niedomagam ) http://tomi1967.superhost.pl/pork/lagi/kawalagi.jpg http://tomi1967.superhost.pl/pork/lagi/kawalagiopis.jpg Edytowane 27 Sierpnia 2009 przez pork Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Serwisowka pokazuje ze zeby rozebrac teleskop musisz odkrecic srube u dolu llagi ale nie ta, ktora probujesz odkrecic ale prostopadla do niej na klucz ampulowy schowana w otworze w ktory wchodzi oska kola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pork Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 (edytowane) Czerwony iks na pierwszej focie dosyć niefortunnie miał określać, że tej 'schowanej' śruby (żółta strzałka) nie można wykręcić - > W sensie: obraca się, ale 'nie wychodzi'. Ubzdurałem sobie więc, że może jej wykręcenie jest zależne od tego - > 1. Czy jeśli jakoś ścisnę amor (jak zaznaczyłem na focie), będzie możliwe w takiej pozycji odkręcenie do końca górnej pokrywki lub wykręcenie śruby dolnej ? A jeśli to nie ma nic do rzeczy, to czy jest wykonalne (ogólnie w upsach) rozmontowanie ich poprzez odkręcenie czarnej końcówki lagi (w której ta śruba siedzi) - zakładając, że to wszystko znajduje się na jakimś gwincie - ? PS. Wiadomo jaka może być przyczyna tego, że ta nieszczęsna, schowana śruba obraca się, ale nie wyłazi? Uszkodzenia mechaniczne raczej nie wchodzą w grę. Edytowane 27 Sierpnia 2009 przez pork Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 (edytowane) w domowo/warsztatowych warunkach nie jesteś w stanie zdemontować tego elementu z rury lagi. Konieczne jest odkrecenie sruby mocujacej wkład amortyzatora ( to ta która sie obraca) do odkręcenia wystarczy pneumatyczny klucz udarowy. gożej jak przy dokrecaniu zacznie sie wkład obracać. Wtedy należy mieć specjalne nażedzie do blokowania wkładu od góry. (lub dokrecić pneumatykiem, ale nie ja to powiedziałem :wink: ) to normalne zjawisko ze wklad amortyzatora sie obraca. pamiętaj o wymianie uszczelniajacej podkładki pod łbem śruby mocujacej. Edytowane 27 Sierpnia 2009 przez theodor. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pork Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 w domowo/warsztatowych warunkach nie jesteś w stanie zdemontować tego elementu z rury lagi. Rozumiem, że to się odnosi do 'czarnej końcówki lagi'. Jeśli można podrążyć dalej - czy problem polega na odpowiednim (bezszkodowym) uchwyceniu / ściśnięciu 'śliskiej części' lagi (tej, po której chodzą uszczelniacze) tak, aby szło odkręcić tą końcówkę - ? I gdyby to osiągnąć, to pewnie nadal nie da się nic zrobić, bo ta nieszczęsna śruba będzie trzymać : ) pneumatyczny klucz udarowy / specjalne nażedzie do blokowania wkładu od góry Czyli coraz bardziej realna staje się wizja odwiedzenia 'warsztatu', a pewnie i konkretnie serwisu Kawy, bo rozumiem, że takie narzędzie do blokowania wkładu pasuje pod dane modele i raczej nie jest uniwersalne / dorabialne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Tak odnosi sie to do czarnej końcówki lagi. Mam nadzeje ze uda Ci sie to skręcić bez tego klucza do blokowania wkładu. Pare upsów poskładałem i zawsze udawało sie recznie to dokrecić. powodzenia. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pork Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Wielkie dzięki za info - pewnie bym trwał w przekonaniu, że coś nie tak - a nie, że tak ma być ; ) Jutro jadę do warsztatu samochodowego - może się tam uda odkręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Napewno sie uda - kluczem pneumatycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pork Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Zgodnie z Waszymi wskazówkami - śruba została bez żadnych problemów wykręcona / wkręcona u wulkanizatora. Widelec złożony, moto śmiga elegancko. Pozdrowiony <piwo> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgj1213 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 Witam, Mam problem z lagami w suzuki GSXR 750 k6. W zeszłym sezonie miałem lekkiego dzwona i niestety ucierpiała jedna laga, a dokładniej dół (chyba mówi się na to kopyto) ten aluminiowy czarny do którego dokręca się zaciski i oś koła, błotnik. Pękło mi to a spawacz powiedział że może to machnąć TIGiem a jeśli nie da rady to dokupie tylko jak to odkręcić? Chodzi mi dokładniej mówiąć o to (zdjęcie z neta): Z góry dzięki za pomoc :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 Osobno nikt tego nie sprzedaje to po pierwsze, po drugie ja rozumiem dużo, ale jak się pytasz o takie rzeczy to się za to nie bierz bo to przerasta możliwości przydomowego warsztatu. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgj1213 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 Spokojnie ja nie bede tego robil. Znalazlem oferte goscia ktory sprzedaje komplet 2 kopyt do litra k7 wiec na sprzedanie sa. Tylko pytanie jak to rozebrac, nie moge znalesc tego w serwisowce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joinery Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 rozumie że chcesz odkręcić kopyto od rury bo z tego zdjęcia nic nie wynika albo ja nie rozumie co od czego ma być odkręcane??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Tutaj masz trochę filmów poglądowych...powinny Cie zniechęcić: Tutaj obrazkowo:http://www.kawiforums.com/how-tos-faqs/184673-how-dismantle-inverted-forks-pic-heavy.html Żeby odkręcić jarzmo musisz najpierw rozebrać lagę. Używaj szykajki poza tym. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 od dolu masz srube na imbusa,bez podgrzania ciezko jest to wyjac, mozna opalarka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.