xt6000 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Witam. Na początku przeproszę że piszę nie o motocyklu a o... pile spalinowej ale zasada działanie jest identyczna i objawy też. Smutna to wiadomość tym bardziej że aby zatrzeć piłę wystarczy tylko puścić ją bez oleju na 1 baku paliwa... Zamyślony chciałem zdążyć przed deszczem pociąć sobie drzewo i dolałem w pośpiechu paliwa... prosto z kanistra a że była to czysta benzyna do kosiarki na efekt nie trzeba było długo czekać. na początku zaczęła przygasać. Myślałem że łańcuch mi się zakleszczał więc go poluzowałem i dalej ciąłem. Niestety bardzo krótko. Za kilka chwil piła zgasła i już nie odpaliła . Pomyślałem chwilkę dlaczego zgasła i nie chce zapalić i gdy sobie przypomniałem o beznynie... włosy mi się zjeżyły. Jednak za późno. Mądry Polak po szkodzie. Piłę STIHL model 026 kupiłem kilka lat temu na raty. Bardzo dobrze mi się sprawowała, za każdym razem ostrzony łańcuch, myty filtr powietrza... Proszę Was o poradę bo wiem że koszty naprawy będą spore. Pomożecie mi doradzić jak naprawić ją samemu ? Za co się wziąć, jak sprawdzić co jest do wymiany (tłok, cylinder ?), gdzie kupić ORYGINALNE części ? Podejrzewam że z rozebraniem silnika na części jakoś sobie poradzę ale pewnie będę miał jakieś pytania. Pomoże ktoś ? Pozdrawiam wszystkich bardziej riozgarniętych ... PS. To dlatego że teraz mam więcej obowiązków, od kilku dni cieszymy się córeczką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitrox89 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 (edytowane) Na dzień dzisiejszy nie opłaca się naprawiać takich sprzętów :/ Klękł tłok, do tego pasowałoby pozmieniać łożyska, korbowód, wał :/ Zmienisz sam tłok to zaraz dół padnie :/ Ojciec zrobił ten błąd z kosiarką, nie zmienił korby, 5 zbiorników to strzelił korbowód :/ Pozatym jak piła ma już kilka lat to pewnie zębatka od łańcucha się podjechała, trzeba by zmienić, prowadnica też może być podjedzona. IMO nie opłaca się naprawa Jak już chcesz się zabrać do rozkręcania to zaopatrz się w dobre Torxy, takimi śrubkami skręcają stihle. Edytowane 22 Sierpnia 2009 przez nitrox89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6000 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Tylko że ona mnie bez rat kosztowała chyba ze 2500 więc szko b było złomować :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Koszta remonty piły są ogromnie drogie, musisz popytać w sklepie ile kosztowały by części. Łańcuch i prowadnica to wydatek 150-200zł, wiec nie jest to straszny wydatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Jak jest zatarta to dozo nie zrobisz ;P ja na probe bym zrobil tak: 1. Rozkrecil i sprawdzil w jakim stanie cylinder. 2. pszeszlifowal go papierem sciernym pierw 600 potem 1200 i tak samo z tlokiem. 3. skrecil i zobaczyl czy dziala :D Mowie ze ja bym tak zrobil bo zrobilem ak w moim Motorze... Rieju rr silnnik am6 przytarlem go bo gosciu zle mi spasolal tlok z cylindrem jak szlif robil i sie pzycieralo to tak zrobilem i od tamtej pory jkaies 1000 km dziala. ma mniej mocy gozej przyspiesza ale jezdzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adoado0 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 (edytowane) Tutaj jest dla przyjladu NIEORYGINALNY tlok + cylinder: http://www.baileysonline.com/itemdetail.asp?item=CK%20026 Cena nie jest zla - pytanie czy to jest typowy chinczyk czy moze po prostu dobry zamiennik - tylko jedna osoba opisala na tej stronie jakosc tego - co zwieksza wiarygodnosc to to ze napisala drugi komentarz po okolo pol roku takze nie wyglada to tak zle. Czyli jezeli wal okazal by sie w dobrym stanie ( w zasadzie rozchodzi sie o lozyska korby bo te na wal + uszczelniacze to dostanie sie bez problemu takiej samej jakosci w lepszej hurtowni lozysk to by gra byla warta swieczki Obawiam sie ze w Stihlu cena cylinder ,tlok,lozyska etc wyjdzie blisko wartosci nowej pily. EDIT: O,tak znalalem przypis "Piston and cylinder kits have a 1 year warranty from date of purchase. This warranty covers this piston and cylinder kit only. Our factory does several quality control checks to ensure that these kits are made to O.E.M. specifications and components are top quality" Z tego MOZE wynikac ze nie sa to jakies zupelnie tanie podrobki. Edytowane 23 Sierpnia 2009 przez adoado0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Endriu1987 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 (edytowane) jak naprawa bedzie droga może lepiej zaopatrzeć się w nową piłę http://allegro.pl/item712801730_nowa_pila_sthil_okazja.html Bądź http://allegro.pl/item710088588_pila_lancu...ecz_445_mm.html Edytowane 23 Sierpnia 2009 przez Endriu1987 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 kamilp7, jak nie znasz się, to nie wypowiadaj się. Obecnie wszystkie kosiarki, nawet te dla dzieci i czterosuwowe mają cylindry z gładzią nicasilową więc nie ma mowy o jakimś przeszlifowaniu papierem ściernym ani szlifem cylindra. Cylinder nie musi być aż tak drogi. Silniki do pocketów bez osprzętu kosztują 100 zł, to ile może kosztować cylinder na nicasilu i wał korbowy... Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 myslalem ze pila spalinowa ma tuleje zeliwna bo moja stara miala :P cylinder z alu i wbita tuleja z zeliwa... Jako ze kamil7s nie mogl napisac poprosil mnie zebym to zrobil. http://www.i-ogrod.pl/zestaw-naprawczy-zam...stihl-p-60.html Mowil zeby lac orginalny olej i dacgo go wiecej na dotarcie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6000 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Tak to wygląda Panowie. Tłok dał ciała i jego pierścienie również i to właśnie spowodowało utratę kompresji bo pierścionki stanęły, tak starły się z tłokiem. Po wyjęciu tłoka rozruszałem pierścienie ale chyba są troche przytarte więc nie widzę sensu ich bytu. Czy tłok może zostać czy również go wymienić ? Cylinder chyba zostanie ponieważ po zdrapaniu resztek tłoka wydaje się być równy. Jutro przetre porysowania a rczej przytopienia tłoka drobniutkim papierem ściernym. Co Wy na to ? http://rapidshare.com/files/270607571/100_1128.JPG.html http://rapidshare.com/files/270607851/100_1129.JPG.html http://rapidshare.com/files/270608047/100_1130.JPG.html http://rapidshare.com/files/270608209/100_1131.JPG.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Cylinder ewidentnie zatarty, powłoka nicasilowa starta, cyl nadaje się jedynie na przetop. Przejedź sobie dokładnie paznokciem, wystarczy mały ubytek BARDZO CIENKIEJ powłoki nicasilu i cylinder nie nadaje się do użytku, ponieważ powłoka zaczyna się odklejać, a tłok współpracować z aluminium. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6000 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Cylinder ewidentnie zatarty, powłoka nicasilowa starta, cyl nadaje się jedynie na przetop. Przejedź sobie dokładnie paznokciem, wystarczy mały ubytek BARDZO CIENKIEJ powłoki nicasilu i cylinder nie nadaje się do użytku, ponieważ powłoka zaczyna się odklejać, a tłok współpracować z aluminium. Co Ty z tym nicasilem ? Z tego co ja się orientuję to nicasil daje się do dwusuwów jeśli tłok i cylinder jest już po pierwszym szlifie, wtedy wypełnia się ubytek własnie tym ustroństwem. Ale zaznaczam - nie znam się. Nie wiem czy od nowości wszyscy walą tam nicasil, zwłaszcza w silnikach pił :/ JESTEŚ PEWIEN ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitrox89 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 XT600 Twoja teoria mnie przeraża :P Aby wyrównać nierówności daje się cylinder do szlifu tuleji jeżeli jest żeliwny. Jeżeli jest aluminiowy, można położyć nowy nicasil lub wbić tuleje żeliwną (obydwie rzeczy drogie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kami7s Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Czemu po prostu nie kupisz nowego zestawu, całkiem niedrogiego link podałem wyżej. Szkoda ci kasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6000 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Zrobiłem tak... Rano wstałem i jeszcze raz obejrzałem zniszczenia, pomacałem i postanowiłem to naprawić. Piła stanęła dlatego, ponieważ tłok działając na sucho zaczął się przechylać w jedną stronę i trochę poszarpało pierścienie i tłok, które się wcisnęły w szczelinę na tłoku. Po wyjęciu i przetarciu papierem ściernym były już luźne. Postanowiłem jednak nie robić dziadostwa i kupiłem oryginalne pierścienie (80 zł). Tłok i tak nie dotyka podczas pracy cylindra ale przetarłem go na gładko papierem 600 później 1200. To samo z cylindrem, bardzo delikatnie tak gdzie były resztki tłoka (zadziory). Złożyłem całość i mocno się zdziwiłem. Zagadała od pierwszego strzału ! I TO JAK !. Przed zatarciem tak nie chodziła... pracuje równiutko, bez jakichś przydźwięków na wolnych obrotach jak i na maksymalnych. Nie kopci, nie przygasa (tak jak to miało miejsce przed zatarciem w pewnych pozycjach...). Żeby nie przekolorować, może i jest zauważalny delikatny spadek mocy... no cóż. Jednak jestem zadowolony, ma piękne maksymalne obroty i równiutkie niskie. Dziękuję wszystkim, którzy zabierali głos w tym wątku. POZDROWIENIA DLA WAS ! PS Ja nie kupuję zamienników, albo oryginał albo wcale (to sie później mści, poza tym w oryginale na części musiałbym wydać około 1000 zł... ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.