Skocz do zawartości

dylemat - wybór pierwszego motocykla


Rekomendowane odpowiedzi

Dobi, po prostu trochę pomyślałem nad tym wszystkim i:

Gdzieś na tym forum przeczytałem - first do it right, then add the speed. To chyba jest właściwa droga. Na fazerze na pewno najpierw byłaby prędkość później umiejętności w moim przypadku. Łatwo daję się podpuszczać na drodze. Taka moja wada. A na szosowym enduro będę wiedział, że nie powalczę :D. Nauczę się nim hamować, skręcać, pojeżdżę ze 2 sezony i kto wie... może nawet fz1?

 

 

P.S. No dobra, tak naprawdę to moja lepsza połowa powiedziała mi, że jak kupię teraz fz6 to wyrzuci mnie z domu :D

 

 

Walczący - ja idę w transalpa (nie wiem, czy można używać tego słowa w tym dziale ;))

Edytowane przez dziubek_ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak sam jesteś ciężki i masz kobietę jak pudzian to lepiej brać coś o większej nośności :icon_razz:

 

Jakby mój pudzian przeczytal to co napisałeś to cieplutko juz masz, drobna istotka a skąd u niej tyle energii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] No dobra, tak naprawdę to moja lepsza połowa powiedziała mi, że jak kupię teraz fz6 to wyrzuci mnie z

Dlatego właśnie nie mam lepszej ani gorszej połówki :buttrock:

 

Co do prędkości... czy ja wiem. Może rzeczywiście dla Ciebie to lepiej, że kupisz coś powolnego na pierwszy moto. Ja nie daję się podpuszczać. Czasami bawię się przyspieszeniem, bo lubię patrzeć w lusterka i oglądać znikające za horyzontem samochody, które chwilę wcześniej stały obok mnie na skrzyżowaniu :crossy:

Jak na razie max. osiągnąłem 160km/h i to tylko przez chwilę. Nie widzę potrzeby, aby bardziej się rozpędzać albo jeździć zbyt szybko - hałas mi przeszkadza :P Normalna prędkość poza miastem to ok. 120-140km/h i w zupełności mi wystarcza. W mieście zdarza się, że skuterki mnie wyprzedzają... a niech się ucieszą dzieciaczki :bigrazz: Ja wolę nie ryzykować i jeżdżę ostrożnie - zawsze wolę mieć duży margines bezpieczeństwa :crossy:

Edytowane przez Dobi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość motocykli projektowana jest pod wzrost 180cm. Czyli jak ktoś ma od 170 do 190 cm to na większości motocykli motocykli będzie czuł się dobrze. Poniżej 170cm na enduro i "ścigaczach" będzie nie za ciekawie. Powyżej 190 będzie problem z naporem wiatru i schowanie kolan we wnękach zbiornika paliwa - to bardzo uproszczony opis ergonomii motocyklowej.

FZ6 do doskonały motocykl dla każdego. Mam dwóch kumpli co od sezonu jeżdżą maszynami ponad 100KM. Jeden ewidentnie nie radzi sobie w zakrętach, na prostych zamula, nie umie skutecznie wyprzedzać ani hamować. Drugi z nich jeździ ewidentnie lepiej niż niejeden stary "wyjadacz": elegancko składa się w zakręty, umie płynnie i dynamicznie podróżować, wiec wszystko zależy od tak zwanej smykałki...

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Większość motocykli projektowana jest pod wzrost 180cm. Czyli jak ktoś ma od 170 do 190 cm to na większości motocykli motocykli będzie czuł się dobrze. Poniżej 170cm na enduro i "ścigaczach" będzie nie za ciekawie. Powyżej 190 będzie problem z naporem wiatru i schowanie kolan we wnękach zbiornika paliwa - to bardzo uproszczony opis

 

Nie zgodzę się, mam 188cm i większość motocykli jest dla mnie zdecydowanie za mała...

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby mój pudzian przeczytal to co napisałeś to cieplutko juz masz, drobna istotka a skąd u niej tyle energii :)

No to masz szczęście bo duża baba na plecaka to tragedia.Trzeba jej wtedy kupić armarurę żeby nie dewastowała twojego moto. ps. pozdrowienia dla małożonki. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się, mam 188cm i większość motocykli jest dla mnie zdecydowanie za mała...

 

Może z niektórymi japońskimi motocyklami jest tak, jak z niektórymi japońskimi samochodami? Są projektowane pod gabaryty japończyków? I nie mówcie mi, że z samochodami to nieprawda. Sam jeżdżę przykładem takiego samochodu - za krótkie i za wąskie siedzenie, brak osiowej regulacji kierownicy... wygodny, ale dla niższej i drobniejszej niż ja osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może z niektórymi japońskimi motocyklami jest tak, jak z niektórymi japońskimi samochodami? Są projektowane pod gabaryty japończyków? I nie mówcie mi, że z samochodami to nieprawda. Sam jeżdżę przykładem takiego samochodu - za krótkie i za wąskie siedzenie, brak osiowej regulacji kierownicy... wygodny, ale dla niższej i drobniejszej niż ja osoby.

 

To jest właśnie jedna z przyczyn dla których wolę europejskie motocykle; Triumph, BMW to jest to :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...