Skocz do zawartości

Opadnięte lagi


grayfox
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

W mojej Hondzie Cr 125 01, opadły lagi, o około 4-5 cm. Tak jakby były cały czas dobite o tą wysokość. Kiedy postawię motocykl na podnośniku od razu się wysuwają. Zauważyłem to gdy wsiadałem na moto, normalnie ledwo dostaje palcami do ziemi, a tym razem całe stopy oparłem o ziemie.

 

Stało się to nagle, wyjeżdżając z domu było wszystko ok, i po około 20 minutach jazdy to zauważyłem.

 

Z lag nic nie cieknie, ani nie ciekło. W dalszym ciągu wybierają nierówności (czy tak samo to nie wiem, jestem początkujący).

 

W czym może leżeć problem, co się mogło stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

W mojej Hondzie Cr 125 01, opadły lagi, o około 4-5 cm. Tak jakby były cały czas dobite o tą wysokość. Kiedy postawię motocykl na podnośniku od razu się wysuwają. Zauważyłem to gdy wsiadałem na moto, normalnie ledwo dostaje palcami do ziemi, a tym razem całe stopy oparłem o ziemie.

 

Stało się to nagle, wyjeżdżając z domu było wszystko ok, i po około 20 minutach jazdy to zauważyłem.

 

Z lag nic nie cieknie, ani nie ciekło. W dalszym ciągu wybierają nierówności (czy tak samo to nie wiem, jestem początkujący).

 

W czym może leżeć problem, co się mogło stać?

 

Najwidoczniej cos jest nie tak ze sprężynami. Albo się odkształciły trwale w wyniku przeciążenia (ostra jazda po dziurach, nadmierne obciążenie masowe pojazdu, najazd na krawężnik lub wpadnięcie w dziurę, które spowodowało dobicie widelca). Inna opcja to pęknięcie zwojów, ale to najczęściej wiąże się z wyraźnie słyszalnymi odgłosami dobiegającymi z zawieszenia. Możliwe też, że wcześniej też tak się zachowywały, ale nie zwracałeś na to uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie nie jest pompowane, takowe były stosowane w starszych wersjach tego motocykla.

 

Co do ostrej jazdy po dziurach, te motocykle są do tego przecież projektowane :) Każdy nimi skacze i jeździ po wertepach. Co do dobicia to na torze przy długich skokach ugięcie dochodzi do 75 %, a przy takiej jeździe jak dziś było to max 20, zwykła amortyzacja po wertepach.

 

Wcześniej na pewno tak nie było ponieważ mój podnośnik wchodzi pod motor z na kilka mm luzu, a teraz brakuje sporo.

 

Z zawieszenie nie słychać nic dziwnego. Zachowują się tak samo jak wcześniej tylko są wstępnie dobite.

 

Będę musiał jutro rozłożyć lagi.

Edytowane przez grayfox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie nie jest pompowane, takowe były stosowane w starszych wersjach tego motocykla.

 

Co do ostrej jazdy po dziurach, te motocykle są do tego przecież projektowane :) Każdy nimi skacze i jeździ po wertepach.

 

Wcześniej na pewno tak nie było ponieważ mój podnośnik wchodzi pod motor z na kilka mm luzu, a teraz brakuje sporo.

 

Z zawieszenie nie słychać nic dziwnego. Zachowują się tak samo jak wcześniej tylko są wstępnie dobite.

 

Będę musiał jutro rozłożyć lagi.

 

Zanim je rozbierzesz zamów sobie akcesoryjne sprężyny do tego modelu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...