grayfox Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Witam! W mojej Hondzie Cr 125 01, opadły lagi, o około 4-5 cm. Tak jakby były cały czas dobite o tą wysokość. Kiedy postawię motocykl na podnośniku od razu się wysuwają. Zauważyłem to gdy wsiadałem na moto, normalnie ledwo dostaje palcami do ziemi, a tym razem całe stopy oparłem o ziemie. Stało się to nagle, wyjeżdżając z domu było wszystko ok, i po około 20 minutach jazdy to zauważyłem. Z lag nic nie cieknie, ani nie ciekło. W dalszym ciągu wybierają nierówności (czy tak samo to nie wiem, jestem początkujący). W czym może leżeć problem, co się mogło stać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyk7 Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 nie jestem pewien ale te lagi oprocz oleju sa tez chyba pompowane powietrzem.zdejm zaslepki z z gory,jezeli jest tam taki sam wentyl jak w kolach to masz odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Witam! W mojej Hondzie Cr 125 01, opadły lagi, o około 4-5 cm. Tak jakby były cały czas dobite o tą wysokość. Kiedy postawię motocykl na podnośniku od razu się wysuwają. Zauważyłem to gdy wsiadałem na moto, normalnie ledwo dostaje palcami do ziemi, a tym razem całe stopy oparłem o ziemie. Stało się to nagle, wyjeżdżając z domu było wszystko ok, i po około 20 minutach jazdy to zauważyłem. Z lag nic nie cieknie, ani nie ciekło. W dalszym ciągu wybierają nierówności (czy tak samo to nie wiem, jestem początkujący). W czym może leżeć problem, co się mogło stać? Najwidoczniej cos jest nie tak ze sprężynami. Albo się odkształciły trwale w wyniku przeciążenia (ostra jazda po dziurach, nadmierne obciążenie masowe pojazdu, najazd na krawężnik lub wpadnięcie w dziurę, które spowodowało dobicie widelca). Inna opcja to pęknięcie zwojów, ale to najczęściej wiąże się z wyraźnie słyszalnymi odgłosami dobiegającymi z zawieszenia. Możliwe też, że wcześniej też tak się zachowywały, ale nie zwracałeś na to uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 22 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 (edytowane) Zawieszenie nie jest pompowane, takowe były stosowane w starszych wersjach tego motocykla. Co do ostrej jazdy po dziurach, te motocykle są do tego przecież projektowane :) Każdy nimi skacze i jeździ po wertepach. Co do dobicia to na torze przy długich skokach ugięcie dochodzi do 75 %, a przy takiej jeździe jak dziś było to max 20, zwykła amortyzacja po wertepach. Wcześniej na pewno tak nie było ponieważ mój podnośnik wchodzi pod motor z na kilka mm luzu, a teraz brakuje sporo. Z zawieszenie nie słychać nic dziwnego. Zachowują się tak samo jak wcześniej tylko są wstępnie dobite. Będę musiał jutro rozłożyć lagi. Edytowane 22 Lipca 2009 przez grayfox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Zawieszenie nie jest pompowane, takowe były stosowane w starszych wersjach tego motocykla. Co do ostrej jazdy po dziurach, te motocykle są do tego przecież projektowane :) Każdy nimi skacze i jeździ po wertepach. Wcześniej na pewno tak nie było ponieważ mój podnośnik wchodzi pod motor z na kilka mm luzu, a teraz brakuje sporo. Z zawieszenie nie słychać nic dziwnego. Zachowują się tak samo jak wcześniej tylko są wstępnie dobite. Będę musiał jutro rozłożyć lagi. Zanim je rozbierzesz zamów sobie akcesoryjne sprężyny do tego modelu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.