Skocz do zawartości

Triumph Sprint


Toolman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podłączę się do tematu.

 

W moim motocyklu przód co prawda nie dobija ale przy silnym hamowaniu mocno nurkuje.Jeśli chodzi o prace zawieszenia podczas jazdy to nie jest ani za twarde ani za miękkie. Natomiast irytuje mnie to nurkowanie i chciałbym temu jakoś zaradzić.

 

Co byście doradzili:

 

a)pokombinować z olejem

 

b)wźiąść się za sprężyny(dorobić dystanse)

 

Dodam że widelec nie posiada żadnych regulacji.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Toolman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Wydzieliłem Tobie odrębny temat, abyś uzyskał szerszą odpowiedź, bo w poprzednim może temat przepaść.

Podaj proszę rok sprinta. Jeśli chodzi o st i rs to jest to praktycznie to samo jeśli chodzi o zawieszenie przedni.

Oleju wchodzi po:

1. 144 mm

2. 459 ccm

jaką metodę wolisz. W obu przypadkach lagi muszą być absolutnie opróżnione ze starego oleju aby zachować wskazany poziom, a więc nie obędzie się bez całkowitego rozebrania zawieszenia.

Jedyna zagadka to ten olej. Wszędzie podają SHOWA SS8. Niestety, osobiście nie mam doświadczenia z tym modelem i nie potrafię rozszyfrować co to za olej. Ale poszukam zaraz, może to ustalę jak to ma się do specyfikacji W.

pzdr

może należy założyć osobny temat w mechanice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

OK, rozkminiłem. Showa SS8 to standardowy olej 10W, najlepiej kup w pełnym syntetyku, masz do wyboru różnych producentów - Elf, Motul, BelRay etc. Piotrek, ja akurat patrzyłem na modele od 2002+

Co do nurkowania, musimy jeszcze pomyśleć.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

wueska masz rację. Tam jest jedna duża sprężyna, potem taka tuleja, a na dole goleni jeszcze jedna mała.

A dokładnie - od góry patrząc:

- Korek

- podkładka

- podkładka

- tuleja

- podkładka

- sprężyna długa

- podkładka

- tuleja

- sprężyna

- tulela z nacięciem

- tuleja z nacięciem

- tuleja

plus wszystko to co do montażu samej goleni - simmeringi, kapturki, sprężynki, śruby od dołu itd.

 

Brawo stary za czujność ;)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie i utworzenie nowego tematu.

Motocykl pochodzi z 98r.

 

Bo czasme jakiś kretyn mógł katować zawieszenie opadajac nagle z gumy.

 

Nie przypuszczam, ten motocykl jest za ciężki na takie wygibasy. Poza tym przymierzając się do kupna jeździłem jeszcze dwoma innymi i obydwa zachowywały się podobnie.Pozdrawiam.

Edytowane przez Toolman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. rozumiem że wymiana oleju na odpowiedni powinno pomóc i raczej nie kombinować z napięciem wstępnym sprężyn.Tak czy inaczej wymiana na pewno nie zaszkodzi bo nie wiadomo ile go tam jest i jak jest stary. Jak to nie pomoże to będę próbował ze sprężynami.

 

Dzięki za rady. :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...