Toolman Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 (edytowane) Podłączę się do tematu. W moim motocyklu przód co prawda nie dobija ale przy silnym hamowaniu mocno nurkuje.Jeśli chodzi o prace zawieszenia podczas jazdy to nie jest ani za twarde ani za miękkie. Natomiast irytuje mnie to nurkowanie i chciałbym temu jakoś zaradzić. Co byście doradzili: a)pokombinować z olejem b)wźiąść się za sprężyny(dorobić dystanse) Dodam że widelec nie posiada żadnych regulacji. Pozdrawiam. Edytowane 21 Lipca 2009 przez Toolman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 21 Lipca 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Wydzieliłem Tobie odrębny temat, abyś uzyskał szerszą odpowiedź, bo w poprzednim może temat przepaść. Podaj proszę rok sprinta. Jeśli chodzi o st i rs to jest to praktycznie to samo jeśli chodzi o zawieszenie przedni. Oleju wchodzi po: 1. 144 mm 2. 459 ccm jaką metodę wolisz. W obu przypadkach lagi muszą być absolutnie opróżnione ze starego oleju aby zachować wskazany poziom, a więc nie obędzie się bez całkowitego rozebrania zawieszenia. Jedyna zagadka to ten olej. Wszędzie podają SHOWA SS8. Niestety, osobiście nie mam doświadczenia z tym modelem i nie potrafię rozszyfrować co to za olej. Ale poszukam zaraz, może to ustalę jak to ma się do specyfikacji W. pzdr może należy założyć osobny temat w mechanice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 A który rok ? model 93-94 W10 model 95-98 W15 Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 21 Lipca 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 OK, rozkminiłem. Showa SS8 to standardowy olej 10W, najlepiej kup w pełnym syntetyku, masz do wyboru różnych producentów - Elf, Motul, BelRay etc. Piotrek, ja akurat patrzyłem na modele od 2002+ Co do nurkowania, musimy jeszcze pomyśleć. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 O ile wiem to w zawieszeniu jest troche wiecej spreżyn niż ta jedna główna na lage i wszystkie trzeba sprawdzić;] Bo czasme jakiś kretyn mógł katować zawieszenie opadajac nagle z gumy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 21 Lipca 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 wueska masz rację. Tam jest jedna duża sprężyna, potem taka tuleja, a na dole goleni jeszcze jedna mała. A dokładnie - od góry patrząc: - Korek - podkładka - podkładka - tuleja - podkładka - sprężyna długa - podkładka - tuleja - sprężyna - tulela z nacięciem - tuleja z nacięciem - tuleja plus wszystko to co do montażu samej goleni - simmeringi, kapturki, sprężynki, śruby od dołu itd. Brawo stary za czujność ;) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 22 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 (edytowane) Dzięki za zainteresowanie i utworzenie nowego tematu. Motocykl pochodzi z 98r. Bo czasme jakiś kretyn mógł katować zawieszenie opadajac nagle z gumy. Nie przypuszczam, ten motocykl jest za ciężki na takie wygibasy. Poza tym przymierzając się do kupna jeździłem jeszcze dwoma innymi i obydwa zachowywały się podobnie.Pozdrawiam. Edytowane 22 Lipca 2009 przez Toolman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Jeżeli zawieszenie jest stosunkowo sztywne ale podczas gwałtownego hamowania szybko nurkuje to radzę zastosować płyn do amortyzatorów Bell Ray 20W. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 22 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Ok. rozumiem że wymiana oleju na odpowiedni powinno pomóc i raczej nie kombinować z napięciem wstępnym sprężyn.Tak czy inaczej wymiana na pewno nie zaszkodzi bo nie wiadomo ile go tam jest i jak jest stary. Jak to nie pomoże to będę próbował ze sprężynami. Dzięki za rady. :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.