Skocz do zawartości

Suzuki GSX600F gubi obroty


Djobeł
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Z problemem borykam się od końca zeszłego roku, usterka objawia się tylko podczas jazdy i występuje przy wyższych prędkościach. Problem polega na tym, że przy prędkości np 170-180km/h motocykl nagle zaczyna gubić obroty, kompletnie nie reaguje na gaz, po czym po krótkiej chwili lub zdecydowanej redukcji prędkości i biegów znowu wszystko wraca do normy.

Proszę o jakieś sugestie - czy to może być wina gaźników? (Dodam, że przy małych prędkościach motocykl płynnie wkręca się na obroty i nic nie przerywa). Olej, wszystkie filtry także zostały wymienione i nadal bez poprawy.

- czy może problem tkwi w wężykach, może coś jest zapchane...?

W zasadzie brakuje mi już pomysłów co do przyczyn więc, jeśli ktoś spotkał się z czymś podobnym, bardzo proszę o pomoc!

 

Pozdrawiam

-

 

 

V-TWIN wanker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od jakiegoś czasu , rok czy dwa mam to samo . I nie mogłem dojść WTF z tym sprzętem . Obecnie mam nową hipotezę . Otóż w kraniku są dwie membrany , jedna styka się z paliwem , na drugą działa podciśnienie . I właśnie ta druga wydaje się być przyczyną problemów . Łatwo ją sprawdzić , zdejmując wężyk podciśnienia z gaźnika i zassać przy użyciu paszczy . Jeśli membrana jest uszkodzona , to nie uda nam się utrzymać podciśnienia w wężyku po zatkaniu językiem .

 

Onegdaj sprawdzałem również odpowietrzenie baku , filtr w baku , oraz sprawdzałem przepływ paliwa spuszczając je z komór pływakowych i mierząc ile litrów na sekundę .

 

Zakładam że przy pełnym uchyleniu przepustnicy , podciśnienie w kolektorze spada , i już nie wystarczy żeby uszkodzona membrana dała radę zapewnić pełne otwarcie kranika .

Usterkę usunąłem , ale jeszcze nie miałem okazji przetestować na długiej trasie , czy wpłynęło to na dławienie na wysokich obrotach . Możliwe że początki perforacji membrany parę lat temu , mogły mieć wpływ na zubożanie mieszanki paliwowo-powietrznej(poprzez obniżenie poziomu paliwa w komorze pływakowej) i przegrzewanie się silnika . Kolor świec udało się poprawić przez zmianę dyszy głównej (oczko więcej ). Po naprawie kranika mozliwe że wrócę do orginalnej .

Edytowane przez Dariusz L
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze filtr paliwa pomiedzy zbiornikiem a gaznikami. Ale to pewnie juz sprawdziles.

 

Zeby wkluczyc kranik/membrane mozesz sprobowac uzyc polozenia kranika na "wolny przeplyw". Wowczas paliwo Ci bedzie plynelo grawitacyjne. To ustaweienie jest zalecane do urchomieia motocykla po dlugim postoju lub braku paliwa w gaznikach, takze ostroznie zeby nie uszkodzic silnika.

Edytowane przez Pegaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo chłopaki za zainteresowanie tematem. Nie pozostaje mi nic innego jak spróbować skorzystać z waszych sugestii. Pewnie cięzko będzie wychwycić co jest przyczyną, bo z tego co pisze Dariusz to hipotez może być masa i to jest właśnie takie wkurzające...na końcu wymienię połowę motocykla a problem zostanie.

Będę kombinował i wkrótce dam znać jakie rezultaty.

 

Dzięki i pozdrawiam

V-TWIN wanker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo chłopaki za zainteresowanie tematem. Nie pozostaje mi nic innego jak spróbować skorzystać z waszych sugestii. Pewnie cięzko będzie wychwycić co jest przyczyną, bo z tego co pisze Dariusz to hipotez może być masa i to jest właśnie takie wkurzające...na końcu wymienię połowę motocykla a problem zostanie.

Będę kombinował i wkrótce dam znać jakie rezultaty.

 

Dzięki i pozdrawiam

Sprawdź też poziom paliwa w komorach pływaków. Zbyt mały daje identyczne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...