Skocz do zawartości

Regulacja lancucha w enduro


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Postaw motocykl na centralnej podstawce, a najlepiej na podnośniku. Łańcuch musi być napięty od górnej strony. Następnie naciśnij na łańcuch na końcu ślizgacza łańcucha, w stronę do góry. Odległość między łańuchem w wahaczem powinna wówczas wynosić ok. 15 mm.

Aha, gdyby zabrakło możliwości regulacji pamiętaj, że enduro dystans naciągu lańcucha zawsze jest obrotowy - tzn można nim obracać w zalżności od potrzeb związanych z naciągiem łańcucha.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Poluzuj nakrętkę tylnego koła.

Odktęć nakrętki dystansowe regulacji naciągu łańcucha.

Z każdej strony przekręć naciąg łańcucha o równą wartość.

Rób tak sprawdzając naciąg.

Po osiągnięciu odpowiedniego naciągu dokręć nakrętki dystansowe i zakręć koło.

Przejedż kilkadziesią metrów.

Sprawdź naciąg łańcucha. Zwykle okazuje się, że łańcuch jest zbut mocno naciągnięty. Tak być nie może.

Poluzuj koło, nakrętki dysnansowe i delikatnie odkręć śruby naciągu łańcucha. POtem skręć wszystko i jeszcze raz sprawdź naciąg po krótkiej przejażdżce.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hmm

mam pytanko,otóż ja w moim derbiku już 3x regulowałem luz łańcucha jak czulem,ze jest zaluźny.Jak ostatnio to robiłem to juz srubki do konca podkrecilem i nie chca juz isc...Czy to znaczy,ze bede musial nowy lancuch kupic (łańcuch nie byl wymieniany, jego przebieg to 6100 km )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
hmm

mam pytanko' date='otóż ja w moim derbiku już 3x regulowałem luz łańcucha jak czulem,ze jest zaluźny.Jak ostatnio to robiłem to juz srubki do konca podkrecilem i nie chca juz isc...Czy to znaczy,ze bede musial nowy lancuch kupic (łańcuch nie byl wymieniany, jego przebieg to 6100 km )?[/quote']

 

Zwykle dzieje się tak, że nakładają się na siebie dwie sprawy - łańcuch się wyciąga, ale jednocześnie zużywają się zębatki. Dlatego dochodzi do punktu, w którym nie ma już możliwością naciągu łańcucha.

Nie wiem jak jest w Derbi, więc sprawdź, czy jest możliwość obrócenia dysnatnsów po obu stronach ośki tak, aby powstał większy zakres regulacji (ja tak mam w KTM).

Następnie sprawdź zębatki. Jeżeli zęby przypominają półkciężyce, a więc są mocno "zagięte" w jedną stronę" to znaczy, że pora wymienić cały zestaw napędowy.

W enduro 6100 km to bardzo dużo. Ja zmieniam cały zestaw max po 3500 km.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...