Mirek2 Opublikowano 12 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2004 Normalnie w moto lancuch ma miec luz ok.25 mm posrodku gdy stoi na centralce. A jak sie reguluje lancuch w RMX-ie w ktorym jest napinacz lancucha? Instrukcje mam po francusku i jedyne co zrozumialem :lol: to 10-15 mm 8O pzdrMirek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 13 Marca 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2004 Postaw motocykl na centralnej podstawce, a najlepiej na podnośniku. Łańcuch musi być napięty od górnej strony. Następnie naciśnij na łańcuch na końcu ślizgacza łańcucha, w stronę do góry. Odległość między łańuchem w wahaczem powinna wówczas wynosić ok. 15 mm. Aha, gdyby zabrakło możliwości regulacji pamiętaj, że enduro dystans naciągu lańcucha zawsze jest obrotowy - tzn można nim obracać w zalżności od potrzeb związanych z naciągiem łańcucha. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 13 Marca 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2004 Poluzuj nakrętkę tylnego koła.Odktęć nakrętki dystansowe regulacji naciągu łańcucha. Z każdej strony przekręć naciąg łańcucha o równą wartość. Rób tak sprawdzając naciąg. Po osiągnięciu odpowiedniego naciągu dokręć nakrętki dystansowe i zakręć koło. Przejedż kilkadziesią metrów. Sprawdź naciąg łańcucha. Zwykle okazuje się, że łańcuch jest zbut mocno naciągnięty. Tak być nie może. Poluzuj koło, nakrętki dysnansowe i delikatnie odkręć śruby naciągu łańcucha. POtem skręć wszystko i jeszcze raz sprawdź naciąg po krótkiej przejażdżce. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2004 kiedyś dojdziesz do wprawy i punkt 2 zniknie(ponowna zabawa)... pamiętaj praca czyni mistrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sil Opublikowano 1 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2004 hmmmam pytanko,otóż ja w moim derbiku już 3x regulowałem luz łańcucha jak czulem,ze jest zaluźny.Jak ostatnio to robiłem to juz srubki do konca podkrecilem i nie chca juz isc...Czy to znaczy,ze bede musial nowy lancuch kupic (łańcuch nie byl wymieniany, jego przebieg to 6100 km )? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 1 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2004 Jezeli łańcuch nie jest wyciągnięty to możesz go skrócić o jedno ogniwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 1 Kwietnia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2004 hmmmam pytanko' date='otóż ja w moim derbiku już 3x regulowałem luz łańcucha jak czulem,ze jest zaluźny.Jak ostatnio to robiłem to juz srubki do konca podkrecilem i nie chca juz isc...Czy to znaczy,ze bede musial nowy lancuch kupic (łańcuch nie byl wymieniany, jego przebieg to 6100 km )?[/quote'] Zwykle dzieje się tak, że nakładają się na siebie dwie sprawy - łańcuch się wyciąga, ale jednocześnie zużywają się zębatki. Dlatego dochodzi do punktu, w którym nie ma już możliwością naciągu łańcucha. Nie wiem jak jest w Derbi, więc sprawdź, czy jest możliwość obrócenia dysnatnsów po obu stronach ośki tak, aby powstał większy zakres regulacji (ja tak mam w KTM). Następnie sprawdź zębatki. Jeżeli zęby przypominają półkciężyce, a więc są mocno "zagięte" w jedną stronę" to znaczy, że pora wymienić cały zestaw napędowy. W enduro 6100 km to bardzo dużo. Ja zmieniam cały zestaw max po 3500 km. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.