Skocz do zawartości

yamaha xs 400 regulator napiecia


chopin_123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

(...)

osobno mamy mostek prostowniczy i osobno mechaniczny regulator (dziala jak szybki przekaznik zwierający nadmiar napiecia do masy )

(...)

Według schematu, który sam pokazałeś regulator działa jak szybki przekaźnik, ale nie zwierający nadmiar do masy, tylko podający napięcie na uzwojenie wzbudzenia. Jeśli się przyjrzysz, to zobaczysz, że owo uzwojenie jednym końcem jest już na stałe uziemione, także na drugi siłą rzeczy trzeba podać zasilanie w momencie gdy napięcie w instalacji spadnie poniżej pewnego progu.

 

(...)

teraz rozwiązanie dla posiadacza motocykla; powinieneś wymontowac mostek i regulator natomiast bezposrednio do przewodów prądnicy podłączyc jeden z regulatorów jaki zaproponowal szynszyll z tym ,że cena ...za wysoka i w jednym z poprzednich linków

 

http://www.allegro.pl/item663317804_regula...ax_123_122.html

 

ten regulator jest nowoczesną w miare konstrukcją łatwy do zamontowania i przy wydajności prądowej motocykla podola znakomicie:):):) ( znam te regulatory i chetnie stosuje)przy czym 50 pln to dobra cena!! :)

 

Po przeróbce instalacje ten regulator też zadziała, ale... To jest regulator, który tnie do masy nadmiar, co oznacza, że mocniej obciąża alternator. Alternator może nie lubić takiego przeciążania, bo w końcu nie został do tego zaprojektowany. Poza tym aby zastosować ten regulator trzeba i tak na stałe podłączyć wzbudzenie do zasilania - trzeba dobrać ograniczenie prądu (opornik, żarówka), gdyż to uzwojenie nie koniecznie musi lubić pracę pod pełnym prądem non-stop. IMHO za dużo grzebania w motocyklu. Odbiegamy od oryginału dość daleko, a efekt niepewny.

 

 

 

 

Swoją drogą, dalej nie wiadomo, czy alternator jest sprawny...

 

panowie odlaczylem zlaczke od pradnicy i na 2 fazach jest rowne napiecie na jednej mniejsze?

czy jest to dobrze czy uwal??

Jak mierzyłeś i w których punktach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bike-teile.de/distindex.php?sei...=487426&dist=42

panowie posiadam taki regulator identyczny

widze że odpowiadają Ci fachowcy ,ja sie nie znam ale miałem dawno temu taka yamahe -zanim internet wymyślono i też mi padł regulator , zastąpiłem go wtedy takim z malucha i bez rzadnych problemów słuzył mi długo ,a potem mojemu koledze itd. dzis sa inne możliwosci ale to nie jest procesor tylko proste urządzonko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze że odpowiadają Ci fachowcy ,ja sie nie znam ale miałem dawno temu taka yamahe -zanim internet wymyślono i też mi padł regulator , zastąpiłem go wtedy takim z malucha i bez rzadnych problemów słuzył mi długo ,a potem mojemu koledze itd. dzis sa inne możliwosci ale to nie jest procesor tylko proste urządzonko

 

 

mozesz mi powiedziecjak go zastapiles jak ten ma 5 kabli a od malacza ma 2 kable pradowy i mase??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz mi powiedziecjak go zastapiles jak ten ma 5 kabli a od malacza ma 2 kable pradowy i mase??

Na początek trzeba jednoznacznie określić jaki masz typ alternatora:

1. Z magnesem stałym.

2. Z uzwojeniem wzbudzenia.

Następnie trzeba ustalić gdzie masz diody.

1. Oddzielna kostka - i są dobre.

2. Razem z regulatorem - czyli całość do wyrzucenia.

Następnie trzeba zidentyfikować uzwojenia alternatora.

Bez tego ani rusz.

Nie podłączaj niczego na pałę i nie próbuj czy zadziała, to jest najgorsza możliwa metoda. Jak chcesz to zrobić sam to musisz mieć zacięcie i chęć poszerzania wiedzy. A najlepiej to oddaj to do kumatego elektryka samochodowego.

 

Kumaty elektryk skleci ci jakieś diody do tego dołoży regulator polskiej produkcji za kilkanaście złotych i będzie działać. Największy problem może być z kontrolką ładowania żeby ją jakoś sensownie podłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konczac temat z mojej strony - to co pokazales na fotce:

 

http://www.bike-teile.de/distindex.php?sei...=487426&dist=42

 

to "Gleichrichter" czyli po naszemu - mostek prostowniczy. gdzies na motocyklu masz takie cos:

 

http://www.motoklamoty.pl/ogloszenie.php?n...kategoria=10.15

 

co jest regulatorem. wyslalem Ci manuala, ktorego rowniez wrzucam tu dla innych zainteresowanych:

 

http://rapidshare.com/files/246201467/Yama...Manual.pdf.html

 

masz w nim wszystko dokladnie opisane plus schemat instalacji. tak jak rozmawialismy na gg - zacznij od zmierzenia opornosci poszczegolnych cewek alternatora.

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...