szynszyll Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 (edytowane) napisz z ktorego roku masz motocykl a najlepiej jaki to typ XS 400 Edytowane 18 Czerwca 2009 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chopin_123 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 panowie odlaczylem zlaczke od pradnicy i na 2 fazach jest rowne napiecie na jednej mniejsze? czy jest to dobrze czy uwal?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 (...) osobno mamy mostek prostowniczy i osobno mechaniczny regulator (dziala jak szybki przekaznik zwierający nadmiar napiecia do masy ) (...) Według schematu, który sam pokazałeś regulator działa jak szybki przekaźnik, ale nie zwierający nadmiar do masy, tylko podający napięcie na uzwojenie wzbudzenia. Jeśli się przyjrzysz, to zobaczysz, że owo uzwojenie jednym końcem jest już na stałe uziemione, także na drugi siłą rzeczy trzeba podać zasilanie w momencie gdy napięcie w instalacji spadnie poniżej pewnego progu. (...) teraz rozwiązanie dla posiadacza motocykla; powinieneś wymontowac mostek i regulator natomiast bezposrednio do przewodów prądnicy podłączyc jeden z regulatorów jaki zaproponowal szynszyll z tym ,że cena ...za wysoka i w jednym z poprzednich linków http://www.allegro.pl/item663317804_regula...ax_123_122.html ten regulator jest nowoczesną w miare konstrukcją łatwy do zamontowania i przy wydajności prądowej motocykla podola znakomicie:):):) ( znam te regulatory i chetnie stosuje)przy czym 50 pln to dobra cena!! :) Po przeróbce instalacje ten regulator też zadziała, ale... To jest regulator, który tnie do masy nadmiar, co oznacza, że mocniej obciąża alternator. Alternator może nie lubić takiego przeciążania, bo w końcu nie został do tego zaprojektowany. Poza tym aby zastosować ten regulator trzeba i tak na stałe podłączyć wzbudzenie do zasilania - trzeba dobrać ograniczenie prądu (opornik, żarówka), gdyż to uzwojenie nie koniecznie musi lubić pracę pod pełnym prądem non-stop. IMHO za dużo grzebania w motocyklu. Odbiegamy od oryginału dość daleko, a efekt niepewny. Swoją drogą, dalej nie wiadomo, czy alternator jest sprawny... panowie odlaczylem zlaczke od pradnicy i na 2 fazach jest rowne napiecie na jednej mniejsze? czy jest to dobrze czy uwal?? Jak mierzyłeś i w których punktach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 siem wyjasnia sprawa. do 1982 byly 2 kostki - diody i regler. po 1982 w silnikach DOHC byla jedna kostka zawierajaca prostownik/regulator i sterujaca napieciem podawanym na uzwojenie wzbudzajace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chopin_123 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 http://www.bike-teile.de/distindex.php?sei...=487426&dist=42 panowie posiadam taki regulator identyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 ja grzebałem w samych OHC i było tam wzbudzenie .A wystarczyło podać rocznik . Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyfral Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 http://www.bike-teile.de/distindex.php?sei...=487426&dist=42 panowie posiadam taki regulator identyczny widze że odpowiadają Ci fachowcy ,ja sie nie znam ale miałem dawno temu taka yamahe -zanim internet wymyślono i też mi padł regulator , zastąpiłem go wtedy takim z malucha i bez rzadnych problemów słuzył mi długo ,a potem mojemu koledze itd. dzis sa inne możliwosci ale to nie jest procesor tylko proste urządzonko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chopin_123 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 widze że odpowiadają Ci fachowcy ,ja sie nie znam ale miałem dawno temu taka yamahe -zanim internet wymyślono i też mi padł regulator , zastąpiłem go wtedy takim z malucha i bez rzadnych problemów słuzył mi długo ,a potem mojemu koledze itd. dzis sa inne możliwosci ale to nie jest procesor tylko proste urządzonko mozesz mi powiedziecjak go zastapiles jak ten ma 5 kabli a od malacza ma 2 kable pradowy i mase?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 mozesz mi powiedziecjak go zastapiles jak ten ma 5 kabli a od malacza ma 2 kable pradowy i mase?? Na początek trzeba jednoznacznie określić jaki masz typ alternatora: 1. Z magnesem stałym. 2. Z uzwojeniem wzbudzenia. Następnie trzeba ustalić gdzie masz diody. 1. Oddzielna kostka - i są dobre. 2. Razem z regulatorem - czyli całość do wyrzucenia. Następnie trzeba zidentyfikować uzwojenia alternatora. Bez tego ani rusz. Nie podłączaj niczego na pałę i nie próbuj czy zadziała, to jest najgorsza możliwa metoda. Jak chcesz to zrobić sam to musisz mieć zacięcie i chęć poszerzania wiedzy. A najlepiej to oddaj to do kumatego elektryka samochodowego. Kumaty elektryk skleci ci jakieś diody do tego dołoży regulator polskiej produkcji za kilkanaście złotych i będzie działać. Największy problem może być z kontrolką ładowania żeby ją jakoś sensownie podłączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 (edytowane) konczac temat z mojej strony - to co pokazales na fotce: http://www.bike-teile.de/distindex.php?sei...=487426&dist=42 to "Gleichrichter" czyli po naszemu - mostek prostowniczy. gdzies na motocyklu masz takie cos: http://www.motoklamoty.pl/ogloszenie.php?n...kategoria=10.15 co jest regulatorem. wyslalem Ci manuala, ktorego rowniez wrzucam tu dla innych zainteresowanych: http://rapidshare.com/files/246201467/Yama...Manual.pdf.html masz w nim wszystko dokladnie opisane plus schemat instalacji. tak jak rozmawialismy na gg - zacznij od zmierzenia opornosci poszczegolnych cewek alternatora. Edytowane 19 Czerwca 2009 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.