Kwiatek Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Dziś chciałem odpalić swojego KTM, jednak po kilku próbach silnik nie zaskoczyl. Wtedy zauwazyłem, że coś kapie z silnika. Zlokalizowałem wyciek - na łączeniu kolektorów wydechowych z głowica widać było krople płynu. Moja diagnoza - poszła uszczelka pod głowica. Ale czy mogłyby być inne przyczyny takiego problemu? Wiadomo, że dopóki nie zdejmę głowicy to się nie dowiem. Niestety na najbliższe dwa tygodnie nie będę miał czasu się tym zająć. Spuściłem resztę płynu i sprzęt będzie na mnie czekał. Planuje zakupić zestaw uszczelek na górę silnika (Athena - jakies 250 zl), olej oraz filtry, bo do oleju też pewnie płyn się dostał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Nie wiem czy w lc4 jest tak samo, ale w exc sa jakieś o-ringi na pompie wody, tam jak któras poszła to tez moze cieknąć. I w jednym i w drugim przypadku i tak musisz zdjąc całą góre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Ale z pompy nalaloby sie wody do cylindra? Bo niestety woda wyleciala wydechem :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 (edytowane) Niestety nie pamiętam w jaki sposób jest to tam dokładnie rozwiązane, ale woda moze przejsc przez uszczelniacz na wałku i dalej na krzywki i sprezyny zaworowe. Wtedy automatycznie zmieszała by sie z olejem. Patrzałeś jak olej u Ciebie wygląda? Bo z tąd do cylindra to jedynie przez prowadnice zaworowe moze sie przedostać. Osobiscie obstawiałbym uszczelke pod sama głowica u Ciebie. Edytowane 14 Czerwca 2009 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Wydaje mi się, że oleju przybyło delikatnie. No nic - po sesji się wezmę i ogarnę. Ciekaw jestem co mogło spowodować tą awarię? Mam go w sumie niedługo, jeszcze go nie przegrzałem, chociaż ostro mu dawałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Nie wiem dokładnie jak to jest rozwiązane w LC4 ale w EXC nawet jeśli puści oring albo uszczelniacz na pompie to i tak płyn najpierw tafia do specjalnego drenu wyprowadzonego na zewnątrz, a więc ryzyko dostania się płynu do silnika przez nieszczelne uszczelniacze pompy wody jest minimalne, jeśli mimo to jakimś cudem płyn trafił by do silnika to i tak szansa dostania się w czystej postaci do komory spalania jest zerowa, płyn dostał by się wtedy do oleju co dość łatwo można zauważyć. Z tego co Piszesz wynika że poszła uszczelka pod głowicą, jeśli odkręcisz głowicę i w komorze spalania będzie czysty płyn to w zasadzie jest tylko jedna droga którą mógł on się tam dostać, nieszczelna uszczelka pod głowicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 (edytowane) Własnie, w ktm jest ten dren co wyprowadza to na zewnątrz. O tym mi sie zapomniało. Edytowane 17 Czerwca 2009 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 8 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Witam, w końcu znalazłem czas na poskładanie KTM. Pod głowica siedzi nowa fabryczna uszczelka, wszystko skręcone z odpowiednim momentem - odpalam, silnik pracuje 20 sekund po czym gaśnie a z łączeń wydechu kapie płyn chłodniczy. WTF?! Co się dzieje? Krzywa głowica? Pęknięty cylinder? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Dawałeś splanowac głowice, czy włozyłeś nową uszczelke w miejsce starej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 8 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Nie planowałem, pan w zakladzie powiedzial, ze jak wystaja sruby z glowicy to on jej nie splanuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 zapewne boczne szpilki ? nie dalo sie ich wykrecic ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 8 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 zapewne boczne szpilki ? nie dalo sie ich wykrecic ? Tak, to boczne szpilki. Jak zerknalem teraz do serwisowki to jakos mozna je wykrecic. Silnik bez plynu odpalil. Kompresja 11.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 W motorynce szpilki wykrecalem przy uzyciu dwoch nakretek :icon_mrgreen: Ps. czytam twoj temat z uwaga, bo wlasnie mam ten sam problem, tylko nie w az tak wielkim stopniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 (edytowane) Zaraz ide znowu rozebrac. Stawiam na peknieta glowice :/ Mam go miesiac a zrobilem 300 km. A taki cukiereczek mial byc. W ASO KTM sie nim zachwycali. Edytowane 9 Lipca 2009 przez Kwiatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 (edytowane) Spokojnie, moze nie bedzie tak źle. Nie splanowana głowica ma jak najbardziej prawo przepuszczać, wiec weź to pod uwage. A taki cukiereczek miał byc. W ASO KTM sie nim zachwycali. Nie wszytsko złoto ,co się świeci ;) Edytowane 9 Lipca 2009 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.