Skocz do zawartości

brak pradu na zapłonie brak iskry :/


Sylwunio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

co moze byc przyczyna braku iskry... powód małe zwarcie, cewki sprawne, regulator i elektryka: powymieniane kable rozrusznik kreci, swiatła sa a iskry nie ma :/ moze kondensatory ? jak sprawdzic je w domowych warunkach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem tyczy sie Suzuki GS750 rocznik 78 czyli 2 przerywacze i 2 kondensatory i 2 cewki kazda obsługuje 2 gary... instalacja wymieniona wiec nei ma bata ze cos zle reszta osprzetu el. tez zmieniona a pradu dalej ni ma na zapłonie :(

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz prostą instalację. Problem pewnie kablowy. Kondensatory spalić zwarciem w instalacji 12V nie jest tak prosto. Gdyby było 500V to może jeszcze... ;) Posprawdzaj też bezpieczniki dla pewności.

 

Sprzęt masz może w Warszawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie to, że moja CJ (też klasyczny zapłon :) ale to gaźniki nie domagają) uziemiona to bym Ci to osobiście zrobił. Masz schemat tego GS, żebym nie musiał szukać? Jak się ogarnę ze swoją robotą, to postaram się zerknąć w jakiś i powiedzieć co może robić na złość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

a to co się właściwie stało ?? jechałeś i zdechło czy może instalacje podłączałeś od nowa ?? jak to drugie to może po prostu coś źle podłączyłeś, a poprzedni właściciel pozmieniał kolory kabli i dlatego takie cyrki się dzieją

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy odpaleniu dosżło do zwarcia no i pokopciło z pod baku (przejarało w starej wiazce kabelki) , powymieniałem kable bo stare, wszystko podłaczone jak było no i nadal dupa, cewki podłaczone plusem z akumulatora daja iskre, prad powinien byc na zapłonie z tego co sie orjetuje, przynajmniej wsk 175 miała ognie swietego elma na zapłonie :P chcialo by sie ominac kosmiczne koszty i nie chodzic do elektryka zeby robił jakies cuda :/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy wydaje ci sie czy prad na aparacie zaplonowym jest ?

Po wlaczeniu zaplonu musi byc, dopiero otwarcie platynek go przerwie i da impuls na cewke, wiec to przede wszystkim sprawdzasz.

Mozesz rowniez wyjac swiece i zmasowac kladac na glowicy, wlaczyc zaplon w polozeniu zamknietych platynek i otwierac platynki mechanicznie nie ruszajac walem silnika - iskra musi byc na swiecach 1-4, albo 2-3 cylindra w zaleznosci ktore platynki otwierasz i zamykasz.

Zadnej filozofii tu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dalej nie jest straszne, prad z aku idzie na bezpiecznik i stamtad do przelacznika zaplonu w stacyjce, stamtad prosto na aparat zaplonowy, czyli sprawdz bezpiecznik i te kable.

Naucz sie pracowac z miernikiem ustawionym na skale Ohmomierza ( najtanszy z supermarketu ) - bardzo pomaga.

Rowniez pomaga mentalne wyodrebnienie z instalacji elektrycznej moto trzech podzespolow:

- instalacja zaplonowa,

- instalacja ladowania aku,

- instalacja oswietleniowa.

Wowczas dopiero widac ze kazda z nich jest prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dalej nie jest straszne, prad z aku idzie na bezpiecznik i stamtad do przelacznika zaplonu w stacyjce, stamtad prosto na aparat zaplonowy, czyli sprawdz bezpiecznik i te kable.

Naucz sie pracowac z miernikiem ustawionym na skale Ohmomierza ( najtanszy z supermarketu ) - bardzo pomaga.

Rowniez pomaga mentalne wyodrebnienie z instalacji elektrycznej moto trzech podzespolow:

- instalacja zaplonowa,

- instalacja ladowania aku,

- instalacja oswietleniowa.

Wowczas dopiero widac ze kazda z nich jest prosta.

 

Za zawsze dzielę tak:

najpierw generator, później ładowanie, a dalej akumulator, z którego przez stacyjkę prąd wychodzi osobno na każdy obwód - światła pozycyjne, mijania/drogowe, kierunkowskazy, klakson, zapłon, stop, obwód rozruchu, przyrządy kontrolne, etc. Warto dodać, że normalny japończyk (zwłaszcza Honda, Suzuki) ma konkretnie ustalone kolory kabli. Jeden kolor - jedno przeznaczenie. Na przykład wiadomo, że w Hondzie masa zawsze ma ciemnozielony przewód, a w Suzuki czarny z białym paskiem. To pomaga, bo nie trzeba czytać całego schematu, a w większości wystarczy z niego tylko odczytać znaczenie kolorów. Miernik też się przydaje. Woltomierz do szukania napięcia, a omomierz do zwarć, jeśli podłączenie napięcia powoduje efekty specjalne, niespecjalnie pożądane (warto zwrócić uwagę na polską pisownię nazw tych przyrządów).

 

 

Sylwunio, co ty chcesz robić z takim małym kondensatorem (pF to pikofarad - 25 pikofaradów)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosta jest ale kurde dac w kosc moze, wszystko porobione, powymieniane i nadal dupa a sprzet w Radzyminie stoi :(

 

Sprawdzenie takiej prostej instalacji zapłonowej jest bardzo proste. Podłączasz zwykłą żaróweczkę do styku ruchomego przerywacza a drugi koniec do masy. Włączasz zapłon w stacyjce i patrzysz czy w przypadku rozchylenia styków lampka się zapala. Jeśli tak to prąd tam dochodzi i winne są cewka, przewody wysokiego napięcia lub świece. Jeśli nie, to prąd ginie gdzieś w przewodach, czyli trzeba szukać na podłączeniu akumulatora do stacyjki lub odejściu od niej do przerywacza. To cała filozofia. Kondensatory służą wyłącznie zabezpieczeniu iskrzeniu na stykach przerywacza. Jeśli nie jesteś pewny ich sprawności, można je odłączyć na czas diagnostyki układu zapłonowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...