rzemyk90 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Witam. Potrzebuje wartosc kata wyprzedzenia zaplonu dla tego silnika. Potrzebny mi jest, poniewaz robie przeszczep tego zaplonu do innego motocykla, i musze wiedziec dokladnie, jaki am6 ma kat wyprzedzenia zaplonu. Ktos mi mowil ze 1.8 mm przed GMP. A czy to prawda?? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Witam. Potrzebuje wartosc kata wyprzedzenia zaplonu dla tego silnika. Potrzebny mi jest, poniewaz robie przeszczep tego zaplonu do innego motocykla, i musze wiedziec dokladnie, jaki am6 ma kat wyprzedzenia zaplonu. Ktos mi mowil ze 1.8 mm przed GMP. A czy to prawda?? Pozdr. A od kiedy kąt jest mierzony w milimetrach? Pozostań na razie przy szczepieniu drzewek owocowych i poducz się teorii mechaniki bo bez podstaw możesz tylko posuć kilka silników. Adaptacja bezstykowego zapłonu z elektronicznym wyprzedzeniem to nie wymiana opony w maluchu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Do jakiego silnika chcesz przeszczepić taki zapłon? Kąt wyprzedzenia w AM wynosi 20°, inaczej 1.5 mm przed GMP mierzone na tym silniku. W kole magnesowym masz otwór oznaczony "S" lub "D", jak włożysz tam pręt 4mm i ustawisz z pewnym punktem na podstawce statora masz wówczas punkt zapłonu. Jeśli silnik kręci koło magnesowe w przeciwnym kierunku to zapłon wystąpi kiedy w jednym z dwóch dużych otworów pojawi się impulsator (czarna kostka na statorze). Abyś wiedział o co chodzi zapodam kilka zdjęć: http://www.bikepics.com/pictures/1680641/ http://www.bikepics.com/pictures/1618498/ http://www.bikepics.com/pictures/1651119/ Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 31 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 A od kiedy kąt jest mierzony w milimetrach? Pozostań na razie przy szczepieniu drzewek owocowych i poducz się teorii mechaniki bo bez podstaw możesz tylko posuć kilka silników. Adaptacja bezstykowego zapłonu z elektronicznym wyprzedzeniem to nie wymiana opony w maluchu. Po pierwsze: Wiem ze kat wyprzedzenia zaplonu jest mierzony w stopniach. Ktos mi mowil ze zaplon jest w tym silniku ustawiony na 1.8 mm przed GMP wiec posluzylem sie ta jednostka , bo nie przeliczylem na stopnie - okolo 24 . A przeliczyc zawsze mozna. Zakladajac temat, bylem juz zmeczony, wiec napisalem go tak, ze odebral Pan jednostki kata wyprzedzenia zaplonu w mm a nie w stopniach. Po drugie: Nie wiem dlaczego przez niejaka pomylke jednostek , sugeruje mi Pan brak znajomosci podstaw mechaniki ?? Po trzecie: Zaplon od silnika minarelli am6 , o ile mi wiadomo, nie ma elektronicznego wyprzedzenia kata zaplonu(mowie o zaplonach am6 z wewnetrznym impulsatorem, starszego typu) , wiec jest stala wartosc powstania iskry w kazdym zakresie obrotow. Wiec taki zaplon jest latwiej "przeszczepic" do silnika ktory , w orginale posiada "staly zaplon". Pozostaje nastepnie kwiestia dlugosci trwania iskry w momencie kiedy ona sie pojawi. Ale mysle ze w przypadku tych dwoch zaplonow, watosc ta bedzie podobna. Wobec tego nie widze zadnych przeszkod aby "przeszczepic" caly zaplon. Po czwarte : Wielkie dzieki dla BANANvanDYK. O to mi wlasnie chodzilo, o wartosc dla tego silnika. Znajac ja, zaznacze sobie cechy na stojanie zaplonu i magnecie na 20 stopni przed GMP w silniku am6. I bede wiedzial, dokladnie, w ktorym miejscu wystepuje iskra. Natomiast, zrezygnuje z tego sposobu, bo za duzo bedzie niepotrzebnego bawienia sie z cechami, tylko posluze sie otworem w magnecie , w ktorym po wlozeniu pretu 4 mm zgra sie ze stojanem i wiem wtedy ze mam w tym momencie iskre. Dokladnie to opisal BANANvanDYK. Jeszcze raz dzieki stary. A o tym otworze w magnecie na smierc zapomnialem, widocznie matura mi zawrocila w glowie :icon_mrgreen: Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.