Skocz do zawartości

Yamaha WR 250F


Ryjek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Całkiem nie dawno zrobiłem remont górnej części silnika. Jeden z zaworów ssacych przepuszczał dla tego całą głowice oddałem do serwisu, gdzie zmienili mi uszczelniacze zaworowe, dotarli gniazda, ja z kolei ustaiwłem odpowiednią wartość luzów. Po wypaleniu około 4 baków moto w okolicach głowicy zaczął być głośniejszy, dla tego dzisiaj rozebrałem pokrywę zaworów aby sprawdzić luzy. Okazało się że zawory wydechowe są w normie, ssące natomiast już mają zbyt mały luz. I tak na pierwszym jest 0,09mm na drugim 0,07 natomiast trzecia ma praktycznie zerwy luz mniejszy niż 0,03mm :eek: . Wartość luzów powinna być od 0.1 do 0.15. I moje pytanie co może być przyczyna tak szybkiego zmniejszenia luzów szczególnie na 3 zaworze? Dodam że motocykl oprócz głośniejszej głowicy nie miał żadnych niepokojących objawów. Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie remontu średniego zawory należy wymienić na nowe.

W najnowszych silnikach motocyklowych nie istnieje coś takiego jak docieranie zaworów.

Tem trzeci był poprostu docierany tak długo aż stracił całą warstwę STELITU i dlatego usiadł głębiej niż inne.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WR250 ma chyba tytanowe zawory ssace.Tytanowych sie niestety nie dociera.Metoda ktora uzywaja zespoly wyscigowe przy "odswiezaniu" glowicy polega na poswieceniu jednego czy kilku zaworow do dotarcia gniazd i nastepnie uzyciu nowych przy ostatecznym montarzu glowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak WR ma tytany, które nie były docierane tylko gniazda. Czy tak szybki skasowanie się luzów jest skutkiem ułożenia się, dopasowanie zaworów w gniazdach po remoncie na skutek użytkowania motocykla, i czy wystarczy teraz ustawienie odpowiednich luzów i poczekanie na to co bedzie się działo dalej? I pytanie teorytyczne jak to jest w ogóle możliwe że skoro nie było żądnego luzu z motocyklem nic się nie działo oprócz głośniejszego rozdządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak WR ma tytany, które nie były docierane tylko gniazda. Czy tak szybki skasowanie się luzów jest skutkiem ułożenia się, dopasowanie zaworów w gniazdach po remoncie na skutek użytkowania motocykla, i czy wystarczy teraz ustawienie odpowiednich luzów i poczekanie na to co bedzie się działo dalej? I pytanie teorytyczne jak to jest w ogóle możliwe że skoro nie było żądnego luzu z motocyklem nic się nie działo oprócz głośniejszego rozdządu?

 

Jedyne czym mozna dotrzec gniazdo jest zawor,i idealnie to ten ktory bedzie pozniej w nim siedziec.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...