Ryjek Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Witam Całkiem nie dawno zrobiłem remont górnej części silnika. Jeden z zaworów ssacych przepuszczał dla tego całą głowice oddałem do serwisu, gdzie zmienili mi uszczelniacze zaworowe, dotarli gniazda, ja z kolei ustaiwłem odpowiednią wartość luzów. Po wypaleniu około 4 baków moto w okolicach głowicy zaczął być głośniejszy, dla tego dzisiaj rozebrałem pokrywę zaworów aby sprawdzić luzy. Okazało się że zawory wydechowe są w normie, ssące natomiast już mają zbyt mały luz. I tak na pierwszym jest 0,09mm na drugim 0,07 natomiast trzecia ma praktycznie zerwy luz mniejszy niż 0,03mm :eek: . Wartość luzów powinna być od 0.1 do 0.15. I moje pytanie co może być przyczyna tak szybkiego zmniejszenia luzów szczególnie na 3 zaworze? Dodam że motocykl oprócz głośniejszej głowicy nie miał żadnych niepokojących objawów. Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 W trakcie remontu średniego zawory należy wymienić na nowe. W najnowszych silnikach motocyklowych nie istnieje coś takiego jak docieranie zaworów. Tem trzeci był poprostu docierany tak długo aż stracił całą warstwę STELITU i dlatego usiadł głębiej niż inne. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 WR250 ma chyba tytanowe zawory ssace.Tytanowych sie niestety nie dociera.Metoda ktora uzywaja zespoly wyscigowe przy "odswiezaniu" glowicy polega na poswieceniu jednego czy kilku zaworow do dotarcia gniazd i nastepnie uzyciu nowych przy ostatecznym montarzu glowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryjek Opublikowano 30 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Tak WR ma tytany, które nie były docierane tylko gniazda. Czy tak szybki skasowanie się luzów jest skutkiem ułożenia się, dopasowanie zaworów w gniazdach po remoncie na skutek użytkowania motocykla, i czy wystarczy teraz ustawienie odpowiednich luzów i poczekanie na to co bedzie się działo dalej? I pytanie teorytyczne jak to jest w ogóle możliwe że skoro nie było żądnego luzu z motocyklem nic się nie działo oprócz głośniejszego rozdządu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Tak WR ma tytany, które nie były docierane tylko gniazda. Czy tak szybki skasowanie się luzów jest skutkiem ułożenia się, dopasowanie zaworów w gniazdach po remoncie na skutek użytkowania motocykla, i czy wystarczy teraz ustawienie odpowiednich luzów i poczekanie na to co bedzie się działo dalej? I pytanie teorytyczne jak to jest w ogóle możliwe że skoro nie było żądnego luzu z motocyklem nic się nie działo oprócz głośniejszego rozdządu? Jedyne czym mozna dotrzec gniazdo jest zawor,i idealnie to ten ktory bedzie pozniej w nim siedziec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.