MOC Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Rozrozniam i dlatego tez uwazam ze nie ma to znaczenia :wink: Czekam zatem na te skany... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 MOC z całym szacunkiem ale... sam zaprzeczasz sobie w junaku na znaki a wsk do bez znaczenia . Wg twojej teorii można iskrownik junaczy ustawić byle jak a iskra i tak będzie za sprawą zmiennego pola magnetycznego . Uwierz mi że taki wał do wsk z przestawionym czopem rozbierałem i składałem poprawnie i dokładnie pamiętam gdzie się znajdywała cewka względem magnesów. Gdzie jest juz pisałem wcześniej . Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Masz racje i dlatego ten problem nie daje mi spokoju i chcialbym dojsc prawdy :flesje: Wydaje mi sie ze w Junaku problem polega na tym ze mamy tam jeden magnes w postaci wirujacego wirnika w cewce, natomiast w WSK mamy 6 magnesow ktore wirujac wytwarzaja napiecie wiec jest 6:1 i dlatego nie ma to wiekszego znaczenia, no ale poczekamy na przyklady z literatury... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Spoko , jak to mówią człowiek całe życie się uczy a głupim umiera. W wsce za wytwożenie iskry odpowiedzialne są dwa magnesy , gdyby wywalić pozostałe cztery to zaplon by działał tak samo . Dla przykładu podam że miałem taki silnik od agregatu gdzie była tylko cewka zapłonowa i dwa magnesy (jak w wsk) a zapłon następował gdy magnesy znajdowały się nad "rdzeniami " cewki . Twoja teoria bardziej by pasowała pod prądnice wsk 175 , wtedy prąd wytwarzany z cewek "prądowych" podawany do cewki zapłonowej (butelkowej) w tym przypadku to by nie miało znaczenia gdzie się magnesy znajdują . Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Tez uwazam ze 2 wystarczylyby w zupelnosci, bo zgodnie z teoria roznica potencjalow wywoluje powstawanie napiecia w cewce. Pytanie zasdnicze jest tylko czy aby powstala iskra magnes musi byc w okreslonej pozycji w stosunku do cewki czy tez iskra bedzie bez wzgledu na polozenie magnesow w stosunku do cewki w momencie otwarcia patynek przerywacza... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 30 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Więc po co pozostałe 4 magnesy, skoro wystarczyłyby tylko 2? Skoro tam są to znaczy że są do czegoś potrzebne, tak o ich tam nie wsadzili... Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 No tak , nie zapomnijmy o światłach.Odpowiednie dwa wystarczą do cewki zapłonowej ,wszystkie (6) dają prąd pozostałym odbiornikom poprzez cewki "prądowe". jakos nie mam talentu opisowego więc sory za np : daja prąd itp. Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Prawda, one sluza i do cewki WN i cewek swiatel jak i ladowania... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 A ja nie wiem czy jest sens babrania się w to. Kupujesz TAKI. Masz pewność że wał jest prosty, nowe łożysko itd. I przy dobrym wietrze może uda się dojechać do końca sezonu na takim "nowym" wale. :banghead: Ja tam z elektryki nic nie kumam, coś piszecie o indukkcji w cewkach to jestem zielony. Ale wiem że ustawienie magnesu ma znaczenie w tych motocyklach. :biggrin: Bo kolega miał problem właśnie z takimi magnetami a z zawodu jest elektromechanikiem i udało mu się tak wystrugać magneto że SHL na nim chodziła. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Qurim a moglbys pomoc i sprawdzis w jednej se swoich SHLek gdzie znajduje sie magnes w stosunku cewki WN w momencie iskry? Wlasnie o to nam chodzi aby ustalic czy ma czy ni ema, bo sa dwie szkoly falenicka i otwocka i sa to szkoly przeciwstawne... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 A mogę sprawdzić na dniach co i jak. Jakąś fotkę podrzucę, trza było pisać kilka dni temu bo byłem w garażu i robiłem fotki rowka na klin w SHL. :banghead: Jak nie będzie padać to dziś wskoczę na prosiaka i polecę do garażu luknąć. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Trzeba czytac forum i posty juz dawno prosilem o sprawdzenie... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 A to cza było pisać bezpośrednio. :biggrin: Garaż mam 20km od domu teraz i rzadko tam bywa a jak już jazdem to i tak zapomnę co miałem tam robić. :biggrin: No ale dziś pogoda uraczyła i poleciałem tam prosiakiem, w T-shircie celowo bo upał jest i tak chciałem. Jaka szkoda że w drodze powrotnej była okrutna burza i gradobicie. Ciekawość nt. magneta przypłaciłem bólem i deszczówką w majtach. :biggrin: :banghead: No ale fo0tki zdobyłem. Dla pewności zrobiłem fotkę silnika SHL który kiedyś latał (dopóki miał kompresję :biggrin: i silnika WSK125 no i w obu widać co jest grane ale wnioski wyciągnijcie sami. :biggrin: Silnik S-32 SHL: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e0e215353592cfeb.html Silnik WSK 125: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7395f9d8fb233a3a.html Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Czyli mamy jasnosc ze iskra nastepuje w momencie zmiany potencjalow, jest to bardzo zblizone do tego co napisal HD1940, dzieki Qurim jeden co sie na cos przyda... :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Aaatam moment zmiany potencjałów. Co to wogle znaczy? :biggrin: Magnesy mają wchodzić nad cewkę gdy platynki się otwierają i koniec. Tak to rozumiem. A nie tam jakaś impotencja czy coś. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.