Skocz do zawartości

Jak ustawić gaźnik Mikuni HSR 45 do silnika S&S 124???


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem-jak ustawić gaźnik Mikuni HSR 45 do silnika S&S 124??Padają mi świece po przejechaniu paru dziesięciu kilometrów!Wymieniłem już z 6 kompletów!Pojechałem na badanie składu mieszanki i okazało się według słów mechanika-samochodowego,że za bogatą mam mieszankę!Gaźnik ma ustawienia standardowe tzn.iglica-97,dysza główna-175(jak na tą pojemność wydaje mi się trochę mała??),dysza biegu jałowego-25.Po obniżeniu iglicy o jeden rowek(drugi od góry obecnie)wskaźnik się poprawił ale za to na wolnych obrotach słychać strzelanie raz w gaźnik raz w wydech,silnik gaśnie,po odjęciu gazu też strzela!Na wysokich tego nie ma!Dodam,że silnik i gaźnik jest nowy,zapłon IST-czyli zero regulacji bez programu diagnostycznego!

Proszę o poradę lub jeżeli ktoś ma taki zestaw o dane do ustawienia!Żeby moc była i mieszanka tak jak należy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom paliwa jest dobrze ustawiony? Może masz zagięta linkę od ssania? Albo jakąś nieszczelność w wydechu (który pewnie jest krótki i głośny? :wink: )? Jaki rozmiar ma dysza pompki przyśpieszającej? skręć ja na minimum (najkrótszy czas otwarcia i najpóźniejsze otwarcie jakie tylko się da). Dysza wolnych obrotów chyba jest ciut przy mała do tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom paliwa jest dobrze ustawiony? Może masz zagięta linkę od ssania? Albo jakąś nieszczelność w wydechu (który pewnie jest krótki i głośny? :wink: )? Jaki rozmiar ma dysza pompki przyśpieszającej? skręć ja na minimum (najkrótszy czas otwarcia i najpóźniejsze otwarcie jakie tylko się da). Dysza wolnych obrotów chyba jest ciut przy mała do tego silnika.

 

 

Poziom paliwa w gaźniku jest ustawiony fabrycznie,niczego nie zmieniałem.Pompka przyśpieszacza ma rozmiar 70

Wydechy mam krótkie Supertrapp a jeżeli chodzi o dyszę wolnych obrotów to jaki rozmiar byłby najlepszy?Następny w kolejności do tego gaźnika to 27,5 a później 30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta dysza bardzo malutka jest. Na taki silnik tym bardziej.

Gdzieś tu pisałem coś o regulacji HSR`ów w sąsiednim temacie i chyba na PW komuś też pisałem. Rzuć okiem w sąsiednie tematy.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta dysza bardzo malutka jest. Na taki silnik tym bardziej.

Gdzieś tu pisałem coś o regulacji HSR`ów w sąsiednim temacie i chyba na PW komuś też pisałem. Rzuć okiem w sąsiednie tematy.

 

Czytałem,ale tam był wątek ustawienia gaźnika do silnika jeżeli chodzi o bogatą mieszankę a ja mam problem z tym, że z jakiegoś powodu padają mi świece.Elektrykę sprawdziłem zostaje sprawa gaźnika-może zła regulacja jest powodem?Zaczynam skłaniać sie do tego,że może wielkość dyszy przyśpieszacza lub zła jego regulacja są winne temu,że padają mi świece tzn.może za wielką ilość paliwa wstrzykuje za szybko i za długo??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może podążasz w dobrą stronę. Poczytałem trochę info o tych HSR`ach no i dysza powinna być w granicach 25-27,5. Maksymalnie 30 ale to już spory rozmiar na 45tkę. Śruba powietrza powinna byc standardowy czyli 1,5-2 obrotów. Przy okazji sprawdź linkę ssania czy ma odpowiedni luz i czy nie haczy się w "kolanku" przez które wchodzi do gaźnika. Podobno tam lubią się podhaczać przez co ssanie jest częściowo otwarte cały czas a tego nie widać z zewnątrz bo końcówka pancerza chowa się pod gumową nakładką.

 

A tak od siebie to polecam Ci zrobić test - przejedź się moto kilka km prostej drogi utrzymując w miarę niskie obroty np.1-2k RPM. Zatrzymaj się i wykręć świece, wtedy obaczysz co jest z mieszanką. Świece mogą padać od bogatej mieszanki ale i tez od ubogiej bo się przegrzewają. No i unikaj świec marki NGK. To najgorsza chójnia do HD i pochodnych. :biggrin:

 

Kichanie w gaźnik to nieszczelność układu ssącego lub uboga mieszanka jeśli pojawia się to wraz z kichaniem w wydech. Ale masz spory silnik i on musi trochę pierdzieć w wydech bo jest podkręcony, szczególnie gdy schodzi z obrotów.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może podążasz w dobrą stronę. Poczytałem trochę info o tych HSR`ach no i dysza powinna być w granicach 25-27,5. Maksymalnie 30 ale to już spory rozmiar na 45tkę. Śruba powietrza powinna byc standardowy czyli 1,5-2 obrotów. Przy okazji sprawdź linkę ssania czy ma odpowiedni luz i czy nie haczy się w "kolanku" przez które wchodzi do gaźnika. Podobno tam lubią się podhaczać przez co ssanie jest częściowo otwarte cały czas a tego nie widać z zewnątrz bo końcówka pancerza chowa się pod gumową nakładką.

 

A tak od siebie to polecam Ci zrobić test - przejedź się moto kilka km prostej drogi utrzymując w miarę niskie obroty np.1-2k RPM. Zatrzymaj się i wykręć świece, wtedy obaczysz co jest z mieszanką. Świece mogą padać od bogatej mieszanki ale i tez od ubogiej bo się przegrzewają. No i unikaj świec marki NGK. To najgorsza chójnia do HD i pochodnych. :biggrin:

 

Kichanie w gaźnik to nieszczelność układu ssącego lub uboga mieszanka jeśli pojawia się to wraz z kichaniem w wydech. Ale masz spory silnik i on musi trochę pierdzieć w wydech bo jest podkręcony, szczególnie gdy schodzi z obrotów.

 

Z tego co czytam to widzę,że mam sporo problemów w jednym czasie tzn.jeżdżę na świecach irydowych właśnie NGK-jakimi mam je zastąpić(firma,typ?),druga sprawa to taka,że moja linka od ssania nie ma w ogóle tego kolanka tylko wchodzi sama linka do gaźnika(czytałem gdzieś,że tędy może łapać lewe powietrze i temu z obrotów wolno mi schodzi ciężko go wyregulować?!kolejna sprawa to problem mieszanki-byłem na badaniu mieszanki i pokazało mi liczbę-ok 4-nie wiem co to za współczynnik ale mechanik samochodowy powiedział mi,że skład mieszanki mam taki jak kiedyś Żuki miały-czyli duża ilość paliwa więc obniżyłem iglicę o jeden rowek i pojechałem znowu współczynnik okazał sie dobry bo wyszło ok 1-1,5 na drugim garze.ale po tym ustawieniu iglicy zacząl nierówno chodzić zwłaszcza na wolnych obrotach-strzelanie w gaźnik i wydechy gdy spuszczę z gazu.Dziwi mnie to wszystko bo;mam 124 Ci silnik a gaźnik ma dyszę główną 175-czyli standart!Poczytałem na forach zachodnich że w takich silnikach mają dyszę minimum 185 w Mikuni i iglice 95czyli bardzo bogatą, a u mnie pokazuje,że na takim ubogim zestawie mam bogatą miesznkę!Przecież ten silnik musi z czegoś brać ta moc i cylindry wypełniać!Kolejna sprawa to taka,że mam wałek rozrządu bardzo ubogi 547 a powinnien być 640 wedłg danych do tego silnika.Powód kupiłem go w Europie i ma specyfikację TUV2.Czyli Hujoza-pewnie ma z 90 kucyków-może to ma jakieś znaczenie??Na pewno będę musiał pomyśleć nad właściwym wałkiem!Problemów sporo i muszę to wszystko jakoś zgrać?!Dlatego czekam na podpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek sprawdź co Ci nie pasuje z linką ssania, kup orginalne zwykłe swiece HD i wcześniej je "wypal" w innym sprawnym moto, nie napisałes czy próbowałes zmienić sklad mieszanki na analizatorze czy tylko sprawdziłes, jak nie to iglica z powrotem i regulacja, uszczelki kolektora ssącego oczywiście założone nowe, jak ma TUV to go orginalnie skastrowali taką wersje kupiłeś -sprawdź w papierach moc--- ale jak jest nowy to ma normalnie palić na tym co masz bez kombinacji, gazior był razem z silnikiem w komplecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa skoro po obniżeniu iglicy świruje na wolnych obrotach. Iglica ma wpływ pracę silnika powyżej połowy otwarcia przepustnicy. Poniżej tego pracą silnika zarządza inny obwód. Śrubę powietrza ile masz wykręconą? Wkręć ją do 1 obrotu. jeśli masz dostęp do tej śruby gdy gaźnik jest na silniku to odpal sprzęta i kręć śrubą składu mieszanki aż zacznie równo pracować.

 

A świece NGK wyczytałem w sieci że to największa porażka do HD, szkoda że dowiedziałem się o tym w dniu gdy kupiłem nówki NGK do swojego EVO. :biggrin: Padły po kilkudziesięciu km. :banghead: Jak nie masz dostępu do świec HD tak od ręki to kup chociaż Champion`y, na tych świecach każdy sprzęt lata, nawet gdy są stare i wypalane milion razy nad ogniem to i tak śmigają git. :biggrin:

 

A swoje zużyte NGK wypal nad ogniem, połóż na palnik na kuchence tak aby końcówka świecy była nad płomieniem i zostaw je na kilka minut w takiej pozycji. Później zdejmij, odłóż aby ostygły i włóż do silnika. :biggrin: Toporny patent ale daje radę czasem. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa skoro po obniżeniu iglicy świruje na wolnych obrotach. Iglica ma wpływ pracę silnika powyżej połowy otwarcia przepustnicy. Poniżej tego pracą silnika zarządza inny obwód. Śrubę powietrza ile masz wykręconą? Wkręć ją do 1 obrotu. jeśli masz dostęp do tej śruby gdy gaźnik jest na silniku to odpal sprzęta i kręć śrubą składu mieszanki aż zacznie równo pracować.

 

A świece NGK wyczytałem w sieci że to największa porażka do HD, szkoda że dowiedziałem się o tym w dniu gdy kupiłem nówki NGK do swojego EVO. :biggrin: Padły po kilkudziesięciu km. :banghead: Jak nie masz dostępu do świec HD tak od ręki to kup chociaż Champion`y, na tych świecach każdy sprzęt lata, nawet gdy są stare i wypalane milion razy nad ogniem to i tak śmigają git. :biggrin:

 

A swoje zużyte NGK wypal nad ogniem, połóż na palnik na kuchence tak aby końcówka świecy była nad płomieniem i zostaw je na kilka minut w takiej pozycji. Później zdejmij, odłóż aby ostygły i włóż do silnika. :biggrin: Toporny patent ale daje radę czasem. :biggrin:

 

Gaźnik S&S był razem w zestawie ale chciałem ulepszyć i wymieniłem go na Mikuni 45 i.....zostałem z problemem dostrojenia go do silnika.

Wydaje mi się,że problemem wolnych obrotów jest mała dysza wolnych obrotów,spróbuję ja wymienić na numer większą i zobaczę co będzie się działo?!Mam teraz w użyciu świece NGK o specyfikacji DCPR7EIX,jaki zamiennik pasował by od Championa??Nie moge rozszyfrować kodów na tych świecach-nigdzie nie znalazłem znaczenia oznaczeń na tych świecach tzn.ciepłota i wielkość gwintu?!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenie Twojej świecy mozna rozszyfrować następująco:

DCPR7EIX

 

DC - gwint 12mm, klucz 16mm P-projected centre electrode insulator R- resistor type 7-ciepłota (w skali 2-12 gdzie 2 to gorąca a 12 to zimna) E-długość gwintu 19mm IX-= fine wire iridium centre electrode 0.6mm.

 

Co z tego wynika? Nie wiem. :biggrin: Wymiary gwintu już znamy, pozostaje rozszyfrowanie ciepłoty aby dobrać odpowiednik. :biggrin:

http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/ngkjpg.htm

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik S&S był razem w zestawie ale chciałem ulepszyć i wymieniłem go na Mikuni 45 i.....zostałem z problemem dostrojenia go do silnika.

Wydaje mi się,że problemem wolnych obrotów jest mała dysza wolnych obrotów,spróbuję ja wymienić na numer większą i zobaczę co będzie się działo?!Mam teraz w użyciu świece NGK o specyfikacji DCPR7EIX,jaki zamiennik pasował by od Championa??Nie moge rozszyfrować kodów na tych świecach-nigdzie nie znalazłem znaczenia oznaczeń na tych świecach tzn.ciepłota i wielkość gwintu?!

 

Tutaj masz liste zamiennikow swiec:

 

http://www.harley-performance.com/harley-spark-plug.html

 

Jezeli chodzi o regulacje HSR 45 proponuje ci siegnac do instrukcji:

 

http://www.nightrider.com/biketech/downloa...ikuni_carbs.pdf

 

Zakladajac ze gaznik ten chodzil juz na twoim silniku dysze powinny byc dobrane dobrze

Zacznij wiec od samego poczatku - wolne obroty

 

Jezeli gaznik nie pochodzi z twojego silnika, dojdziesz do momentu kiedy stwierdzisz ze konieczna jest zmiana dysz na inna wielkosc

 

Powodzenia

 

THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE

THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz liste zamiennikow swiec:

 

http://www.harley-performance.com/harley-spark-plug.html

 

Jezeli chodzi o regulacje HSR 45 proponuje ci siegnac do instrukcji:

 

http://www.nightrider.com/biketech/downloa...ikuni_carbs.pdf

 

Zakladajac ze gaznik ten chodzil juz na twoim silniku dysze powinny byc dobrane dobrze

Zacznij wiec od samego poczatku - wolne obroty

 

Jezeli gaznik nie pochodzi z twojego silnika, dojdziesz do momentu kiedy stwierdzisz ze konieczna jest zmiana dysz na inna wielkosc

 

Powodzenia

 

Cały czas zastanawiam się czy moje myślenie idzie w odpowiednim kierunku czyli zmiany dyszy jałowego biegu na numer wiekszy po tym jak obniżyłem o jeden rowek położenie iglicy by osiągnąć lepszy skład mieszanki na analizatorze spalin.Po tej zmianie na wolnych obrotach źle chodzi-długo sie nagrzewa,gaśnie,nierówno chodzi strzela czasem w gaźnik lub tłumik.Pomyślalem-za uboga mieszanka na biegu jałowym ale.....no właśnie jest jedno ale.....mam bardzo mały wałek rozrządu jak do tego silnika-547,to nawet 96" calówka S&S ma większy- 585.A prawidłowy rozmiar dla mojego to 640.Może sie okazać,że przy takim wałku nawet standardowe ustawienia gaźnika Mikuni 45 będą dawały za bogatą mieszankę????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas zastanawiam się czy moje myślenie idzie w odpowiednim kierunku czyli zmiany dyszy jałowego biegu na numer wiekszy po tym jak obniżyłem o jeden rowek położenie iglicy by osiągnąć lepszy skład mieszanki na analizatorze spalin.Po tej zmianie na wolnych obrotach źle chodzi-długo sie nagrzewa,gaśnie,nierówno chodzi strzela czasem w gaźnik lub tłumik.Pomyślalem-za uboga mieszanka na biegu jałowym ale.....no właśnie jest jedno ale.....mam bardzo mały wałek rozrządu jak do tego silnika-547,to nawet 96" calówka S&S ma większy- 585.A prawidłowy rozmiar dla mojego to 640.Może sie okazać,że przy takim wałku nawet standardowe ustawienia gaźnika Mikuni 45 będą dawały za bogatą mieszankę????

 

BINGO

Twoje pierwsze zdanie zawiera sedno problemu

Juz fakt posiadania silnika 124 cu in swiadczy ze nie mozesz standardowo podchodzic do ustawien.

 

- Skad wiesz ze walek 640 jest prawidlowy ?

Nie wiem jaki masz motocykl, nie wiemy jaki byl zamiar poprzedniego wlasciciela. Jezeli uzywal go do scigania sie spod swiatel to uzyl innego walka niz w przypadku kiedy jezdzi sie turystycznie w 2 osoby.

 

Proponowalbym ci wrocenie do originalnych ustawien gaznika

Harley lubi bogata mieszanke - ale nie do przesady

 

Z twojej wypowiedzi domyslam sie ze caly klopot rozpoczol sie w chwili kiedy probowalej zmniejszyc zuzycie paliwa

To akurat powinno byc na koncu (MOJA OPINIA

Osiagi silnika sa na pierwszym miejscu, kiedy juz bedziesz z nich zadowolony bedziesz sie bawil zuzyciem paliwa

Mikuni jest gaznikiem pijacym wiecej niz inne. Poza tym wielkosc twojego silnika - 124 cu in.

Jezeli oczekujesz malego zuzycia paliwa to bedziesz rozczarowany szczegolnie jeszcze jezeli masz dynamiczny styl jazdy.

Jezeli oczekujesz osiagow to dobrze wyregulowany Mikuni spelni twoje oczekiwania

 

Tak informacyjnie - prawidlowe wyregulowanie mojego Mikuni zajelo mi ok 10 rund na hamowni

Kombinacje roznych dysz i ustawien daly najlepsze do osiagniecia wyniki (max moc, max moment)

Dopiero pozniej bawilem sie w zuzycie az do momentu kiedy przestalem byc zadowolony z osiagow

Nastapil kompromis : osiagi - zuzycie paliwa

 

Powodzenia

 

 

Mialem chwile czasu i sprawdzilem informacje na temat walka 547.

Wychodzi na to ze ten walek stosowany jest wtedy kiedy motocykl musi spelniac wymogi emisji spalin.

Czy motocykl pochodzi z Californii?

Edytowane przez Harlista

THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE

THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie!

Silnik pochodzi od dealera S&S z Holandii i ma papiery na TUV czyli restrykcyjne normy spalania i dlatego walek 547!Niestety!

Ale wrcam do ustawien....pobawilem sie troche tzn,zmienilem dysze biegu jalowego z 25 na 27,5 ustawilem iglice ,posprawdzalem czy nie lapie lewego powietrza i odpalilem.Mam wrazenie,ze jest o wiele lepiej zwlaszcza jak silnik jest rozgrzany!Jest jednak problem z zimnym silnikiem,jak wlacze mu ssanie to chodzi idealnie ale jak ssanie wylacze to chwile i gasnie,strzela czasami w gaznik i tak do czasu jak nie zlapie temperatury!nie wspomne o tym,ze jak ssanie wylacze to bez trzymania obrotow manetka gazu nie bedzie chodzil,jak ja puszcze to zgasnie!

Tak sie zastanawiam czy nie musialbym wymienic jeszcze dyszy biegu jalowego z 27,5 na kolejny rozmiar tzn.30.Moze to jest powodem,ze gasnie i strzela w gaznik jak jest zimny-z tego co czytalem to jest przyczyna ubogiej mieszanki!To wszystko dzieje sie na biegu jalowym na wyzszych obrotach nie ma problemu!

Czy dobrze rozumuje???Prosze o podpowiedz!?

Pozdrawiam i dziekuje za poprzedni odzew!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...