Skocz do zawartości

V-Strom 650 - stuka jakbym miał wał kardana...?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

motor do DL650, 2008, 15 tys. przebiegu, większość w mieście. Mam od nowości, była mała wywrotka raz przy ruszaniu na mokrym na jesieni, nic poważnego, mały highside - wątpię, żeby to miało związek z poniższym problemem.

--

Ostatnio pojawił się dziwny dźwięk przy ruszaniu na światłach (nie zawsze, ale często). Daję gaz, puszczam sprzęgło, koło robi pierwszy obrót i wtedy słychać takie KLANK! jakbym miał... no nie wiem - luz gdzieś w skrzyni biegów? Podobny odgłos daje wał kardana w BMW.

 

Żeby wygenerować ten dźwięk na zawołanie:

 

Jadę 10-20 km/h na I biegu, przyspieszam, gwałtownie odpuszczam gaz (i tu, na początku hamowania silnikiem słychać KLANK!, że niby teraz to koło ciągnie za łańcuch i napędza skrzynię i silnik), a potem znów dodaję gazu i KLANK! Jeśli po odpuszczeniu gazu zatrzymam się, to KLANK słychać tak samo jak przy ruszaniu pod świateł - przy pierwszym obrocie koła, nawet kiedy bardzo delikatnie dodaję gazu.

 

Ogólnie to się dzieje przy zmianie obciążenia napędu. KLANKnięcie czasami nieco czuć w tyłku, jakby się rozchodziło po ramie. Łańcuch jest jeszcze spoko, zębatki też.

 

Miał ktoś coś takiego kiedyś?

Będę wdzięczny za sugestie :)

 

Kostek

Edytowane przez Kostek.Wesołowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi sie wydaje ze zabierak , ale po 15 tys ? , w kazdym razie zdjemij tylnie kolo i zobacz jak wyglada gumowy zabierak miedzy zebatka a piasta koal tylniego.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie.

Główka ramy odpada, na pewno coś w napędzie.

 

Ogólnie moto jest jeszcze na gwarancji, ale w PolandPosition (choć ciężko im to było KLANK usłyszeć) też zasugerowali zabierak. A dokładniej zasugerowali wymianę łożyska zabieraka, które jako element eksploatacyjny napędu nie jest objęte gwarancją.

Zaśpiewali sporo, a diagnoza i tak była nieco po omacku - po co wymieniać na oślep za grubą kasę coś, co może być sprawne...?

 

I czy KLANKnąć może cokolwiek poważniejszego, gdzieś w samej skrzyni? Z tego co wiem, to ta skrzynia ma opinię stosunkowo niezniszczalnej... Za to zabierak mógł oberwać swoje, bo jazda głównie po mieście, bez przerwy zmiany obciążenia...

 

tez mi sie wydaje ze zabierak , ale po 15 tys ? , w kazdym razie zdjemij tylnie kolo i zobacz jak wyglada gumowy zabierak miedzy zebatka a piasta koal tylniego.

 

Jak rozpoznać, kiedy ta guma jest już zdechła?

 

kostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zebatka ma w niej luzy przod-tyl , powinna dosc ciasno i suwliwie w nia wchodzic

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...