Skocz do zawartości

zawór wydechowy proszę o pomoc


tomxx92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam posiadam aprilie etx 125 z silnikiem rotax 127 i ten silnik posiada zawór wydechowy jednak mam zepsuty cały mechanizm otwierania tego zaworu i czy jest możliwość by tak go ustawić by był np. otwarty cały czas do połowy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam aprilie etx 125 z silnikiem rotax 127 i ten silnik posiada zawór wydechowy jednak mam zepsuty cały mechanizm otwierania tego zaworu i czy jest możliwość by tak go ustawić by był np. otwarty cały czas do połowy??

 

kupić nowy mechanizm i wymienić.

Inne rozwiązania doprowadzą do szybkiego zniszczenia silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za dociekliwość ale taka moja natura.

Co miałoby się zniszczyć przez otwarcie zaworu cały czas do połowy i dlaczego? Przecież w tego typu silnikach jedna z blokad ograniczających moc polega na niepełnym otwieraniu zaworu wydechowego. Proszę o jakieś wytłumaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas otwarty zawór wydechowy to problemy. Przede wszystkim przerywanie przy przejściu ze średnich na wysokie i zero mocy 'na dole'. Jeśli chodzi o zniszczenie silnika, to ta teza nie jest do końca prawdziwa. Poza wymienionymi wyżej problemami, silnikowi się nic nie dzieje. Ja tak jeździłem dość długo, znam także ludzi, którzy jeździli lata z otwartym zaworem i nie było przykrych konsekwencji tego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam posiadam aprilie etx 125 z silnikiem rotax 127 i ten silnik posiada zawór wydechowy jednak mam zepsuty cały mechanizm otwierania tego zaworu i czy jest możliwość by tak go ustawić by był np. otwarty cały czas do połowy??

 

 

 

kup nowy elektromagnes i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kwestia strat mocy jest dla mnie oczywista, tylko chodzi mi o to "szybkie zniszczenie silnika" jak to ujął Pan Piotr.

 

Przy całkowitym otwarciu zaworu silnik będzie nie dogrzany co spowoduje szybkie zużycie pierścieni i tłoka.

Przy całkowitym zamknięciu silnik będzie się przegrzewał na wysokich obrotach ze skutkiem podobnym.

FAKTYCZNIE DŁAWIENIE TEGO TYPU SILNIKA polega na zablokowaniu zaworu w połowie skoku i w ten sposób straci połowę swojej pierwotnej mocy a jego eksploatacja na pełnych obrotach będzie powodowała szybkie odkładanie się nagaru na denku tłoka, głowicy i w kolanku rury wydechowej co także nie wpływa na żywotność silnika.

Jedyne logiczne rozwiązanie ograniczenia mocy to zmniejszenie skoku przepustnicy w gaźniku. Zawór wydechowy będzie wtedy pracował w całym zakresie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...