tomxx92 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 witam posiadam aprilie etx 125 z silnikiem rotax 127 i ten silnik posiada zawór wydechowy jednak mam zepsuty cały mechanizm otwierania tego zaworu i czy jest możliwość by tak go ustawić by był np. otwarty cały czas do połowy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 witam posiadam aprilie etx 125 z silnikiem rotax 127 i ten silnik posiada zawór wydechowy jednak mam zepsuty cały mechanizm otwierania tego zaworu i czy jest możliwość by tak go ustawić by był np. otwarty cały czas do połowy?? kupić nowy mechanizm i wymienić. Inne rozwiązania doprowadzą do szybkiego zniszczenia silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simson 56cm Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Przepraszam za dociekliwość ale taka moja natura. Co miałoby się zniszczyć przez otwarcie zaworu cały czas do połowy i dlaczego? Przecież w tego typu silnikach jedna z blokad ograniczających moc polega na niepełnym otwieraniu zaworu wydechowego. Proszę o jakieś wytłumaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mm666 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Cały czas otwarty zawór wydechowy to problemy. Przede wszystkim przerywanie przy przejściu ze średnich na wysokie i zero mocy 'na dole'. Jeśli chodzi o zniszczenie silnika, to ta teza nie jest do końca prawdziwa. Poza wymienionymi wyżej problemami, silnikowi się nic nie dzieje. Ja tak jeździłem dość długo, znam także ludzi, którzy jeździli lata z otwartym zaworem i nie było przykrych konsekwencji tego ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simson 56cm Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Kwestia strat mocy jest dla mnie oczywista, tylko chodzi mi o to "szybkie zniszczenie silnika" jak to ujął Pan Piotr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyder84 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 witam posiadam aprilie etx 125 z silnikiem rotax 127 i ten silnik posiada zawór wydechowy jednak mam zepsuty cały mechanizm otwierania tego zaworu i czy jest możliwość by tak go ustawić by był np. otwarty cały czas do połowy?? kup nowy elektromagnes i po sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Kwestia strat mocy jest dla mnie oczywista, tylko chodzi mi o to "szybkie zniszczenie silnika" jak to ujął Pan Piotr. Przy całkowitym otwarciu zaworu silnik będzie nie dogrzany co spowoduje szybkie zużycie pierścieni i tłoka. Przy całkowitym zamknięciu silnik będzie się przegrzewał na wysokich obrotach ze skutkiem podobnym. FAKTYCZNIE DŁAWIENIE TEGO TYPU SILNIKA polega na zablokowaniu zaworu w połowie skoku i w ten sposób straci połowę swojej pierwotnej mocy a jego eksploatacja na pełnych obrotach będzie powodowała szybkie odkładanie się nagaru na denku tłoka, głowicy i w kolanku rury wydechowej co także nie wpływa na żywotność silnika. Jedyne logiczne rozwiązanie ograniczenia mocy to zmniejszenie skoku przepustnicy w gaźniku. Zawór wydechowy będzie wtedy pracował w całym zakresie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.