Skocz do zawartości

Maksymalne prędkości naszych Chinczyków


DRAGO.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie wszyscy zmotoryzowani.

 

W ostatnim czasie pozwoliłem sobie sprawdzić maksymalną prędkość mojej V 250 i o dziwo to tylko 110km

 

Ciekawy jestem czy czasem nie jest zablokowany elektronicznie

 

Otwarcie przepustnicy na maksa na 3 biegu daje maksymalnie 80 km

na 4 biegu maks to 110 -na 5 biegu maks też 110 tylko że tak jakby

na 5 biegu na wyższe obroty nie wchodzi.

 

Prawdopodobnie motocykle nie są blokowane więc ciekaw jestem czy tak ma być

czy to może wina modułu i czy czasem go nie reklamować.

 

 

SZEROKIEJ DROGI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak humor humorkiem też kawę pije i bałbym się na niej jeżdzić bo jest zbyt sypka

 

Oki teraz poważniej czy ktoś z was wie może jaki jest sens istnienia 5 biegu w motorze

skoro przyrost prędkości w stosunku do 4 biegu jest zerowy.

 

A tak na marginesie mam przejechane 2500 km i oprócz drobnych regulacji względem

gażnika przygody z linka na początku użytkowania nic mi się w nim nie zepsuło nic nie odpadło

wręcz przeciwnie jest coraz lepiej biegi wchodzą bez problemu czy to na postoju przy zgaszonym silniku czy w czasie jazdy, wibracje silnika ustąpiły prawie całkowicie.

Generalnie jest oki tylko ta prędkość maksymalna mi trochę nie pasuje 110 to trochę mało

ciekawe co dała by wymiana tylnej zębatki na mniejszą np. o dwa zęby.

 

 

 

 

SZEROKIEJ DROGI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piąty bieg jest w tym wypadku nadbiegiem i służy do obniżenia obrotów silnika .

 

Zmiana zębatki tylnej na mniejszą czy też przedniej na większą da jakąś poprawę,ale obniży moc.A jej nie jest za dużo.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki teraz poważniej czy ktoś z was wie może jaki jest sens istnienia 5 biegu w motorze

skoro przyrost prędkości w stosunku do 4 biegu jest zerowy.

 

obniżenie obrotów, zmniejszenie zużycia paliwa

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie motocykle nie są blokowane więc ciekaw jestem czy tak ma być

czy to może wina modułu i czy czasem go nie reklamować.

Ano nie są i przez drobne regulacje możesz conieco poprawić. Na samym początku to sprawdź luzy zaworowe i kup jakies dobre świece jak nie pomogą to będą w zapasie. Można też zwiększyć odrobinkę dawkę paliwa i rozwiercić wydech a najlepiej pozbyć się katalizatora bo on zamula.

Mi bez wiekszych modyfikacji udało się rozpędzić do licznikowego 140km/h ale tylko raz, normalnie to 130km/h. Teraz zmniejszyłem luzy zaworowe o 0,05mm i drgania są mniejsze ale ciągnie jak by trochę słabiej. Zmiana zębatki nie zwiększa prędkości max, wydłuża tylko biegi i redukuje drgania.

U mnie V bieg nie jest nadbiegiem, mozna jechać od 50km/h do 130, tyle, że ja mam silnik rzędowy a nie V.

Do tego ty masz Rometa V, który jest ogromny, chyba największy gabarytowo ze wszystkich chińskich 250tek i pewnie najcięższy i tu może być przyczyna prędkości max. Lifan z tym samym silnikiem (kopia Virago 250) jest sporo mniejszy i 130 mozna z niego wydusić.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piąty bieg jest w tym wypadku nadbiegiem i służy do obniżenia obrotów silnika .

 

Zmiana zębatki tylnej na mniejszą czy też przedniej na większą da jakąś poprawę,ale obniży moc.A jej nie jest za dużo.

Zębatka nie ma wpływu na moc. Silnik moc jaką ma taką będzie miał, zmieni się tylko moment przeniesienia mocy /w efekcie odczuwa się to jako "obniżenie lub wzrost" mocy/. Dziwi mnie brak przyrostu prędkości na 5 biegu, bo w swoim chińczyku wyraźnie odczuwałem przyśpieszenia nawet na piątce i to po wymianie tylniej zębatki. A VMax... tego nie wiem, bo mi prędkościomerz latał jak chciał, ale sądzę że osiągał w granicach 130km/h albo nawet więcej przy powyżej 8,5 tys. obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki więc nadbieg- ale jest jedno małe ale na 5 biegu można jechać w zakresie od 50km/h do 110km/h

i zapewniam że na piątym biegu plecaczek z tyłu jest prawie nie odczuwalny tak samo czuć przyspieszenie od 50 km/h do 110km/h

 

Jednak na moje ucho bo tylko tak mogę to stwierdzić nie mając obrotomierza różnica w obrotach silnika pomiędzy 4 a 5 jest kolosalna silnik na piątym biegu wchodzi na połowę tych obrotów co na 4 biegu.

 

Wiem wiem nadbieg ale czy ma to sens jeśli przepustnica jest tak samo otwarta czyli max przy 4 i 5 z tą samą prędkością maksymalną i w zasadzie z tą samą dawką paliwa z gażnika i tylko niższymi obrotami

na 5 biegu , hm więc gdzie tu oszczędność ?

 

Kombinowałem z podniesieniem iglicy ale niestety ząbek wyżej i nie przepala dusi się.

 

Jeszcze coś nie wiem jak jest u was Panowie ale u mnie system EGR to wielka lipa

są dwa węże do odprowadzania spalin jeden z nich jest w ogóle nigdzie niepodłączony

wisi sobie ot tak chyba dla ozdoby hihihihihi drugi jest podłączony tylko z jednej strony

do wydechu oba są ładnie spięte i schowane pod bak.

 

 

 

SZEROKIEJ DROGI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System EGR nie polega na odprowadzaniu spalin.Jest to system doprowadzający świeże powietrze do spalin w kolektorze wydechowym w celu ich napowietrzenia.Ma to za zadanie zmniejszenie stężenie toksyczności spalin przez ich rozrzedzenie.Więc jeden wąż ten luźny pobiera czyste powietrze a drugi go doprowadza do kolektora wydechowego.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System EGR nie polega na odprowadzaniu spalin.Jest to system doprowadzający świeże powietrze do spalin w kolektorze wydechowym w celu ich napowietrzenia.Ma to za zadanie zmniejszenie stężenie toksyczności spalin przez ich rozrzedzenie.Więc jeden wąż ten luźny pobiera czyste powietrze a drugi go doprowadza do kolektora wydechowego.

 

 

 

 

 

Widzisz- piter 1600- nie chciał bym się wymądrzać ale system EGR polega na dopaleniu spalin wychodzących z tłumika są one kierowane z powrotem do gaznika w celu ich dopalenia.

 

A ten jeden wąż jest niepodłączony w ogóle jedna i druga końcówka jest lużna, natomiast efektem podłączenia drugiego przewodu do wydechu jest to że czuć spaliny wychodzące spod baku.

 

 

SZEROKIEJ DROGI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o normalny EGR to masz rację.W moim moto układ ten nazywa się AIS i nie polegał na powrocie spalin do ponownego spalania ,a jedynie na napowietrzeniu spalin.Został usunięty w całości.Może i u Ciebie ktoś to próbował usunąć.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o normalny EGR to masz rację.W moim moto układ ten nazywa się AIS

 

Wez piter pod uwage ze ktos moze chcial w chinczykac stworzyc cos na podobienstwo AISa i takie cus wykombinowal :eek:

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może i ja wtrącę trzy grosze. W moim sprzęcie na samym początku rury wydechowej są przyspawane rurki (takie boczniki) i do tych rurek podłączone są wężyki, które idą do puszki filtra powietrza.

Gdy to zobaczyłem to pomyślałem sobie właśnie, że część spalin wraca do filtra i jest ponownie dopalana ale gdy z ciekawości zdemontowałem wężyki to ku mojemu zdziwieniu okazało się, że nie lecą tendy spaliny a jest zasysane powietrze :icon_eek:

Dopiero na wyższych obrotach zaczyna dmuchać trochę spalinami.

Pierwsze co zrobiłem to zaślepiłem to wszystko no bo co mi tu będą się jakieś spaliny plątać, czy po co moim rurom świeże powietrze? No i po zaślepieniu moto straszny muł. Przy przejściu z wolnych obrotów na średnie moto się dławi i nie chce jechać, na wysokich obrotach jedzie bez zmian.

Szybko powróciłem do poprzedniego stanu i motorek chodzi ładnie i mało spala.

Jedyne co to odmę silnika odczepiłem od puszki filtra bo mi paskudziła olejem filtr i wylot skierowałem na łańcuch a co, niech smaruje dodatkowo. :flesje:

Jak się trzyma stan oleju w połowie bagnetu to jest ok ale jak się zaleje do pełna to lubi nadmiar wywalić odmą.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...