Budzik-WGR Opublikowano 4 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 Mztka Jawa CZY CZ Który jesz dla was najlepszy?? Pozdro!!!!!! MZ Rulezzzzzzzzzzzz :buttrock: :evil: Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duzy Opublikowano 4 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 ja tu nie rządze :buttrock: ale ten temat byl juz wałkowany kilka razy.......wiec musisz chyba poszukac na forum. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BORSUKLES Opublikowano 4 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 MZ - najnowocześniejsza, najbardziej ekonomiczna, najmniej awaryjna, z dobrym butem, bardzo dobrze idzie na gume - niestety są to drogie motocykle. MZ 251 z 91 rocznika widywałem nawet po 2200 zł (przeważnie 1500 zł-1800 zł) 250 jest trochę dłuższa. Największym PLUSEM Mzetek są chamulce - (nie kazda) tarczowe. CZ 350 - platynki, platynki, platynki - wielki minus (jak jest źle ustawiony można po 50 km czyścic non stop) Dwa cilinderki - (mniej się grzeje silnik na dłuższej trasie, kilkanaście km można i na 1 cylinderku dojechać jak drugi wysiadzie, ale........2 cylindry podwójny problem) Spalanie - od 6 literków nawet 12 (ale to rzadkosć)Na gume idzie z jedynki, ale cza dużo ją przygazować.CZ kuzyna remontowaismy kapitalnie 2 razy w sezonie i 3 raz doraźnie a i tak za każdym razem coś szczelało. Przedni hamulec to taki spowalniacz - nic więcej. Jawa TS 350 - czyta. to samo co CZ, ale (spreawdzilismy na podobnych roczniko) że JAWA ma lepszego buta. Tak wyglada moja ocena tych motocykli - wszytsko co napisałęm czerpię z własnych doświadczeń (mam moze niewielkie, jak się gdzieś myśle proszę mnie poprawić) U mnie wszystkie 3 sprzęty rządzą :buttrock: :evil: :( z pozdrowieniami BORSUKLES :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 4 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 No i Tak jest Borukles :evil: Chodzilo mi o wasze doswiadczenia i wasze spostrzezenia wobec tych motocykli!!!! Dzieki i Pozdro dla Ciebie :buttrock: Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 4 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 Jawa i CZ od 6 do 12 !!! 8O Mi nigdy nie palila powyzej 5 w najgorszych warunkach no raz moze doszla do szesciu przy non stop otwartej przepustnicy na trasie. Jawa na trasie goruje nad MZ niestety jest mniej zrywna i na krotkich odcinkach goruje MZ MZ precyzyjniej zrobiona mniej awaryjna od Jawy. Nie polecam MZ 251 lepiej kupic MZ250 z tarczowym hamulcem. Jawa jest motocyklem o ktory trzeba dbac i samemu tez cos umiec przy niej zrobic ale jesli sie dba to to wynagrodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 4 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 No a moje zdanie o jawie jest takie ze jest lepszA do turystyki !!! Ale zato tak jak mowili poprzednicy jest bardziej awaryjna!!!!!! Cuz ale szczeze mowic Etz 250 tez do turystki nic nie brakuje!!!!! :buttrock: MZ rulezzzzz!!!!!!!! :evil: Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 4 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 Dobrze zrobiona Jawa (zapłon elektroniczny to podstawa) i odpowiednio zadbana przeżyje niejedną MZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 4 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 miałem dwie cz350 z 12voltową instalacja i mz etz250 (niestety jawy nie miałem)wnioski podobne jak wyżej ale nie do końcajeśli chodzi o niezawodność-mz rulezjeśli chodzi o jazdę-cz rulezosiągi-to ta sama klasa (porównywanie tych motocykli na podobnej zasadzie jak zx12r i gsx13000r)wygląd-zależy od gustuwyższe ceny i łatwiej sprzedać-mzbardziej zadbane(ważne przy kupnie)-mzmniejsze zużucie paliwa-(zależy od regulacjie ale)-w sumie lepiej wypada mzcena zakupu-czdostępność i cena częsci zamiennych-cz tańsze, mz łatwiej dostępne więcej kryteriów nie potrafię na ta chwilę wymyślić :buttrock: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 4 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 wymyśleć kurna :buttrock: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wyatt Opublikowano 4 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 CZ kuzyna remontowaismy kapitalnie 2 razy w sezonie i 3 raz doraźnie a i tak za każdym razem coś szczelało. Przedni hamulec to taki spowalniacz - nic więcej. A może wjechaliście z kuzynem na poligon? hehe Z mojego doświadczenia: To zależy jak się jeździ i robi remonty ogólnie.Moja CZ175 ma ponad 30 lat i ponad 40tyś km a remontu silnika nie miała. Mimo to w każdej chwili idę do garażu, wsiadam, odpalam i wio. Nawet po zimie (odpala za 2-3 kopem po całej zimie stojąc w nieogrzewanym garażu).Dzieje się tak dlatego, że jeżdżę nią głównie w większe trasy (nawet po 2-3tyś km).Nie dbam do przesady o nią ale też nie katuje. Lakier jest od nowości, stan bdb, chromy również (w stanie praktycznie idelanym). Uważam, że jakość wykonania tego motocykla jest bardzo wysoka. Przede wszyskim prostota! Nigdy mnie nie zawiódł. Miałem ochotę to szedłem do garażu, przetarłem ewentualnie szmatką, jakiś symboliczny klucz i w drogę. Wierzyłem, że mnie zawiezie wszędzie gdzie chce i się nie zawiodłem.Trzeba wierzyć w swoją maszynę, chwalić :buttrock: Na 30 urodzinki pojechaliśmy do Strakonic (CZ)pod fabrykę, żeby spojrzała sobie gdzie się urodziła. Fajnie było... Billy teraz pod MZ musimy pojechac :evil: W Rumunii byłem nią z kumplem+ spoory bagaż. Po powrocie powiedział, że dopiero teraz doceniać będzie takie motocykle. Wtedy wybrałem się nawet bez świecy zapasowej (ponad 2400km) heheTo były piękne chwile... A gumę złapałem tylko raz i to pod samym domem :( Co do Jawy i MZ: wiem, że idealna jest MZ TS250/1, innymi za mało jeździłem Jawa - fajnie się jeździło (kilkaset km przejechałem TS350) ale sporo spaliła Wiem jednak, że coś nie była w formie i nie znaczy, że mogę z tego powodu ją krytykować - bardzo wygodna w każdym razie na trasie... PozdrawiamRafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BORSUKLES Opublikowano 4 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 CZ kuzyna remontowaismy kapitalnie 2 razy w sezonie i 3 raz doraźnie a i tak za każdym razem coś szczelało. Przedni hamulec to taki spowalniacz - nic więcej. A może wjechaliście z kuzynem na poligon? hehe Z Rafał :buttrock: :mrgreen: Poligon nie, ale katowana była przez kuzyna :evil: sie ma rozumieć. z pozdrowieniami BORSUKLES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SajGoN Opublikowano 9 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2004 MZ jest duzo lepsza od jawy czy CZ. Atuty zostały wymienione wyzej. To wszystko prawda. Sam mam ETZ 251 i jestem z niej zadowolony. Jestem jej 2 włascicielem, kupiłem od brata ciotecznego. Jest troch malo energiczny, szanowal ja bardziej niz zone. jak ja kupilem to miala 3500 km. Mojego kumpla stary jest mechanikiem motocyklowym MZ/Java... wszystkie dwusuwy ! Jak chcialem wymieniac tlok niepotrzebnie, zrobiwszy 1500km, to jak zobaczyl ja to od razu zlozyl ponownie, bo nie widzial zadnych sladow zuzycia. Spalanie 3,43 l /100km !! - i to nie bylo w trasie! Naprawde SUPER sprzet !W te wakacje musze ja sprzedac bo kupuje cos wiekszego, ale chcialbym sprzedac jakiemus kumplowi, zeby muc ja czesto widziec. Tylko nie wiem za ile, wlozylem w nia ponad 700zł w czesci-połowa nie potrzebnie. Wiem ze głupota, ale auta nie mam wiec to byl jedyny transport, wiec kase pchalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterS Opublikowano 10 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2004 CZ 350 - Dwa cilinderki - (mniej się grzeje silnik na dłuższej trasie' date=' Spalanie - od 6 literków nawet 12 (ale to rzadkosć)Na gume idzie z jedynki, ale cza dużo ją przygazować.quote']Skąd to wziąłeś???Miałem CZ 350 i okazuje się, że w trasie bardziej grzeje się od etki - może ma mniejsze obroty, ale ETZ ma większe radiatory na cylindrze i przez to szybciej odprowadza ciepło.Poza tym - CZ przy 80 km/h paliła mi na trasie 3,8 l./100 km a nie ustawiałem zapłonu codziennie ;) Przy ostrzejszej jeździe po mieście spalanie zamykało sie w 6 l. + Cesi jest elastyczny silnik, mocny dół, szeroka kanapa,wygodniejsza niż w MZ pozycja za kierownicą, bardziej stabilne prowadzenie. Ogólnie komfort. (nie licząc faktu, że ma silnik mocowany na sztywno do ramy i schodzi się z arytmią serca :mrgreen: ). MZ to niezawodność i lepsza dynamika. W każdym razie, pomimo dużego sentymentu dla Cesi, nie zamieniłbym się etką na nia.Jedynie wtedy, gdyby Niemcy z MZ robili CZ 350 - wtedy motorek byłby idealny :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 10 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2004 Cos w tym wszystkim jest choc wkurza mnie czasem klepanie takich jakis stereotypow Mz git super ekstra jawa zla i pali 100 litrow na 50 kilometrow.... Dla mnie Mz fajny zrywny motocykl i dosc silny ale maly i chcialem zeby moj mial 2 gary! z tego co mi wiadomo dosc solidnie zrobiony! dobry hamulec(tarcza) silnik chodzi dosc cicho przy dobrej regolacji... dosc malo pali wyglad kwestia gustu... mi sie ten motocykl kojarzy z ajkimis miejskimi zakamarkami bo zdawalem na nim prawko:) CZ dla mnie to taka klasyczna jawa.... dla mnie ma super klasyczny ksztal ktory mozna tylko leciutko podkreslic i mamy zajebistego klasyka... co do awaryjnosci i tego typu spraw nie mam zadnego doswiadczenia nigdy nie jechalem cz... no i jest slabsza niz jawa o 4 Km chyba ale ma super klimat Jawa jak dbasz tak masz nie dbasz awaryjna (niestety jezeli poprzedni wlasciciel nie dbal to musisz po nim poprawic) na gume jeszce nie postawilem bo mnie ryk przeraza:) fajna ciezsza od Mz 2 gary 2 razy wiekszy problem ale inna praca silnika... Swietnie dla mnie zachowuje sie na trasie - nienawidze nia jezdzic po miescie... okropny hamulec rozpedzic do dosc duzych predkosci mozna nawet jednostki ktorym przydal by sie remont wyhamowanie tych predkosci to horror.... CZesci bardzo latwo dostepne uzywane czesci sa prawie darmowe ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 10 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2004 Cz cz.........nidy tak jak ktos powyzej powiedział ma ona duza i szeroka kanape z tym sie zgadzam w 100% ......zle ze jest komfortowa pozycja za kierownica (wygodniejsza od Etz) z tym sie juz wogóe nie zgadzam!!!!!Dlamnie kanapa w CZ jest za szeroka i za twarda :clap: ;) :buttrock: Pozdro 600v!!!!!!!!!!!!!!! ;) ;) ;) Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.