Skocz do zawartości

kierunki diodowe z przodu i lampowe z tylu


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

kawasaki zxr 400L2 1992 - kupilem nowe lusterka z kierunkowskazami diodowymi niestety po zamianie wszystkie kierunkowskazy zamiast migac swieca swiatlem ciaglym -tak jakby np spalila sie zarowka albo jej nie bylo - czy to wina tego ze diody ciagna mniej napiecia? czy uzycie rezystorow zalatwiloby sprawe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat walkowany setki razy. Kierunki diodowe potrzebuja tego samego napiecia co zarowki jednak pobieraja duzo mniejszy prad i zwykle przerywacze nie dzialaja wlasnie z powodu zbyt malego poboru pradu. Nalezy wymienic przerywacz na specjalny do kierunkowskazow ledowych, ostatnio np zakupilem taki z oferty Louisa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok - jesli kupie przerywacz do kierunkow diodowych to co z moimi kierunkami z tylu ktore sa lampowe? czy to nie bedzie problem? a czy umieszczenie rezystora przed kierunkami diodowymi nie rozwiazaloby sprawy? jasne ze moge kupic sobie przerywacz na eBayu nawet za 40 funtow (bo i takie widzialem) - ale ja lubie sam dlubac przy motorze - niestety na elktryce malo sie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok - jesli kupie przerywacz do kierunkow diodowych to co z moimi kierunkami z tylu ktore sa lampowe? czy to nie bedzie problem? a czy umieszczenie rezystora przed kierunkami diodowymi nie rozwiazaloby sprawy? jasne ze moge kupic sobie przerywacz na eBayu nawet za 40 funtow (bo i takie widzialem) - ale ja lubie sam dlubac przy motorze - niestety na elktryce malo sie znam

Są przerywacze reagujące na szeroki zakres prądów. Przykładowo od kilkudziesięciu mA do kilkunastu A. Rezystor może i dałby radę, ale jest to rozwiązanie nieeleganckie i trochę od dupy strony.

 

Jak chcesz bez kosztów to wpakuj przed diodowe duże oporniki ze starego telewizora :biggrin:

Do motocykla pasują tłoki od motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystor może i dałby radę, ale jest to rozwiązanie nieeleganckie i trochę od dupy strony.

 

brys - a mozesz sie bardziej rozwinac w tej kwestji? dlaczego nie zalecasz takiego rozwiazania? czy cos moze sie stac z przerywaczem ktory jest obecnie zamontowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jakbyś jeździł z pełnym gazem, a prędkość ograniczał hamulcem. Mocy nie oszczędzasz, bo wytracasz ją na oporniku. Kierunki diodowe nie świecą lepiej od żarówkowych (no chyba że masz jakieś hi-endowe). Dochodzi Ci kilka kabli, ingerencja w instalację i dodatkowe elementy, które potrafią się nieźle nagrzewać.

 

Ma szanse działać, jeśli faktycznie przyczyną problemów jest przerywacz, jednak można to zrobić w bardziej profesjonalny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brys jesli moglbym prosic to podziel sie wizja jakby to mialo wygladac jakbys Ty to zrobil - a jesli masz na mysli wymiane przerywacza to prosilbym o jakis link z konkretnym modelem (moze byc z allegro).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brys jesli moglbym prosic to podziel sie wizja jakby to mialo wygladac jakbys Ty to zrobil - a jesli masz na mysli wymiane przerywacza to prosilbym o jakis link z konkretnym modelem (moze byc z allegro).

Ja bym podpiął zamiast fabrycznych i zmienił przerywacz. Bez cudowania. Ostatnio przyniosłem z pracy truchło po czymś mniej więcej takim: http://www.allegro.pl/item621660811_przery..._najlepszy.html

Spalił się jeden rezystor drutowy (pewnie klient zrobił zwarcie). Zlutowałem. Po naprawie zadziałał. Sensownie przerywa (częstotliwość) już przy 30mA, także nawet z żarówką 3W jest idealnie. Jak odbierzesz osobiście to oddam go za darmo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehehehe - dzieki wielkie za propozycje ale niestety z birmingham na mokotow jest troche daleko:)

 

dzieki za pomoc - rozejrze sie wiec za nowym przerywaczem jakos taniej ktory bedzie odpowiedni do diodek i zarowek

 

thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehehehe - dzieki wielkie za propozycje ale niestety z birmingham na mokotow jest troche daleko:)

 

dzieki za pomoc - rozejrze sie wiec za nowym przerywaczem jakos taniej ktory bedzie odpowiedni do diodek i zarowek

 

thx

 

Czytając wiele podobnych wątków, doszedłem do przekonania, że jeśli zmienia się kierunkowskazy na diodowe tylko z przodu lub z tyłu to zawsze dzieją się podobne cuda. Wydaje mi się, że najprostszym rozwiązaniem jest wstawienie diodowych kierunków również z tyłu i dokupienie odpowiedniego do nich przerywacza lub powrót do oryginału i stosowanie tego co fabryka wymyśliła. Wówczas nie ma żadnych problemów. Kombinowanie z kolejnymi przerywaczami, które obsłużą i żarówki i diody, najczęściej kończy się grzęźnięciem w kosztach. A już wstawianie rezystorów to właśnie jak jazda na pełnym gazie z wciśniętymi heblami, zupełny bezsens.

Edytowane przez HD1940
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...