Skocz do zawartości

Intruder VS 800 Ładowanie...


Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że problem ładowania był już poruszany nieraz. Ale mam kilka pytań.

 

Problem jest następujący.

Jakiś czas temu padł mi akumulator, pożyczyłem od kumpla inny, ten również padł.

Naładuję ma max. i po przejechaniu 60km (na światłach itd.) rozrusznik już mi się nie zakręci. Aku jest kompletnie rozładowany.

Sprawdziłem więc napięcie przemienne z prądnicy (pomiędzy tymi trzema przewodami), napięcie waha się 20-70V w zależności od obrotów... więc chyba OK.

Dalej sprawdziłem napięcie za regulatorem (tu powinno być już napięcie stałe??) jest 6-7V, lekko zwiększając obroty podnosi się do 14V po mocnym podniesieniu obrotów spada do 6V czasem nawet niżej... Może źle mierze... Jeden przewód miernika do czerwonego z regulatora a drugi do czarnego? Kostka ma być połączona do reszty instalacji czy nie?

 

Proszę o wyjaśnienie tych niezwykłych zawiłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że problem ładowania był już poruszany nieraz. Ale mam kilka pytań.

 

Problem jest następujący.

Jakiś czas temu padł mi akumulator, pożyczyłem od kumpla inny, ten również padł.

Naładuję ma max. i po przejechaniu 60km (na światłach itd.) rozrusznik już mi się nie zakręci. Aku jest kompletnie rozładowany.

Sprawdziłem więc napięcie przemienne z prądnicy (pomiędzy tymi trzema przewodami), napięcie waha się 20-70V w zależności od obrotów... więc chyba OK.

Dalej sprawdziłem napięcie za regulatorem (tu powinno być już napięcie stałe??) jest 6-7V, lekko zwiększając obroty podnosi się do 14V po mocnym podniesieniu obrotów spada do 6V czasem nawet niżej... Może źle mierze... Jeden przewód miernika do czerwonego z regulatora a drugi do czarnego? Kostka ma być połączona do reszty instalacji czy nie?

 

Proszę o wyjaśnienie tych niezwykłych zawiłości.

Co do alternatora - napięcia wydają się być OK, ale pod warunkiem, że są jednakowe przy wszystkich trzech możliwych kombinacjach. Sprawdź też (najlepiej żarówką - miernikiem trzeba umieć) poprzez podłączenie kolejno do każdej fazy przebicie do masy.

Co do regulatora - mierzy się po podłączeniu do instalacji. Regulator pracujący na sucho ma duże prawdopodobieństwo umrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem nowy aku JUASy i świece. Motorek na na klemach przy zgaszonych światłach ok. 11,5V a na zaświeconych 10,8V (na wolnych obrotach). Po odkręceniu monetki napięcie nieznacznie spada...

Więc chyba ten regulator:(

Czy może być to wina jeszcze jakiegoś elementu??

Cholera... reglery drogie są ok 450zł. Zamienniki za 160zł, opłaca się je kupować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodom Child, to znany problem w Intruderach. Zmostkuj + i - od reglera do aku bo w tych motocyklach instalacji nie projektował elektryk. Nie zarobisz na akumulatory i regulatory :biggrin:

Zrobiłem to w swoim i zrobiło to wielu chłopaków, możesz o tym poczytać na forum Intrudera. Zapraszam serdecznie, znajdziesz tam też dużo innych spraw o Intruzach:

 

 

http://www.samba.pl/intruder/

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem nowy aku JUASy i świece. Motorek na na klemach przy zgaszonych światłach ok. 11,5V a na zaświeconych 10,8V (na wolnych obrotach). Po odkręceniu monetki napięcie nieznacznie spada...

Więc chyba ten regulator:(

Czy może być to wina jeszcze jakiegoś elementu??

Cholera... reglery drogie są ok 450zł. Zamienniki za 160zł, opłaca się je kupować??

nie dopatrywal bym sie dramatycznych usterek typu padniety alternator,bo to rzadkosc,a bardziej szukal bym bagatelnej przyczyny,chochlika,typu gdzies przetarty kabel,masowanie,czy w koncu zle oczyszczone klemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W między czasie trochę pogrzebałem.

Więc. Z regulatora wychodzą 2 przewody prądowe i dwa masowe.

Mierząc wypięty przewód fazy z zapiętym masowym z reglera - kicha.

Mierząc wypięty przewód fazy z masą na aku - 14.5V na niskich do 16V.... na wysokich:)

Ufff....Dzięki za podpowiedz:)

Hmm... tylko ten masowy przewód z regulatora jest dość krótki, rozchechłam go całego i sprawdzę czy nie jest upalony albo złamany. Jeśli nie, to w takim razie jakieś połączenia w samym regulatorze dostały, on z kolei jest zalany jakimś tworzywem-żywicą... więc może być trochę dupa:(

 

Aha... zrobiłem te mostki.

Ale zdaje mi się że pomiędzy regulatorem, a aku powinno być chyba jakieś zabezpieczenie przed przeładowaniem... Akumulator dostaje teraz prąd na chamca przez cały czas nawet jak jest naładowany... chyba :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na plusowym mostku załóż bezpiecznik 25A.

 

Popsikaj wszystkie kostki kontaktem w sprayu, obejrzyj dokładnie tę kostkę od alternatora z 3 żółtymi przewodami bo lubi się upalać i oczyść połączenie - od aku do bloku silnika (masa).

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 3 żółte przewody polutowałem solidnie więc tam nic nie powinno się dziać.

 

Jeszcze taka uwaga w ramach ścisłości.

Mierząc napięcie pomiędzy tymi żółtymi przewodami rozpiętymi jest 20-70V więc ok. kiedy podłączam do instalacji napięcie spada na nich do 6-7V.

Tak samo przy fazach z regulatora. Rozpięty 14,5V zapięty mniej. Tak powinno być?

Wiadomo, że jakakolwiek praca wywołuje spadek napięcia więc pytam tylko tak dla pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz tutaj to troche jest niezrozumiale, np:

 

"Mierząc napięcie pomiędzy tymi żółtymi przewodami rozpiętymi jest 20-70V więc ok. kiedy podłączam do instalacji napięcie spada na nich do 6-7V."

 

Czy to znaczy ze mierzac napiecie na 3ch parach zoltych przewodow przy tych samych obrotach na jednej parze masz napiecie 20V, a na drugiej 70V, czy przy jednakowych obrotach napiecie jest na wszystkich parach jednakowe, a wzrasta ze wzrostem obrotow ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem połączenie ma masę i na prąd z reglera bezpośrednio do aku. Na tym przewodzie prądowym założyłem jeszcze bezpiecznik 25A, tak jak kolega radził. Pojeździłem trochę wczoraj i po wszystkim odpalił. Więc chyba ładowanie wróciło. Ciekawy jestem tylko co jest nie tak z oryginalną instalacją... prześledziłem kabelek po kabelku ze schematem w ręku i wygląda na ok. Ciekawi mnie tylko co to jest "Circuit Breaker" na schemacie pomiędzy regulatorem a baterią... nie mogę tego znaleźć przy sprzęcie. Po polsku to się tłumaczy jako bezpiecznik/przełącznik czy coś takiego. Przy czym bezpieczniki są osobno... na schemacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalny bezpiecznik chroniacy baterie przed przeladowaniem, tyle ze mechaniczny ( rozlacza sie przy pewnym natezeniu pradu i trzeba go wlaczyc palicem po usunieciu usterki ).

Dlaczego go nie ma ?

Moze nie wystepowal w twojej wersji albo jakis madrala go usunal.

Teraz z prowizorycznej instalacji usun kabel pradowy, a zostaw masowy i znowu sprawdz czy jest ladowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ktoś mógł to usunąć. Kolory co niektórych przewodów się nie zgadzają i główny przewód od masy ktoś próbował lutować i mu raczej szałowo nie wyszło... fabryka w każdym razie to nie jest. Już go zrobiłem na cacy. A z tym bezpiecznikiem to będę kombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...