mla Opublikowano 3 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 Witam mechanizatorów, Czy zawory w Bandycie 600 reguluje się płytkami czy śrubką :?: :?: Jak wygląda procedurka regulacji ( tzn. kolejność regulacji vs. położenie wałków/ wału korbowego) :?: dzięki i pozdro :buttrock: :evil: , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 4 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 Kłania się tu serwisówka :buttrock:Na 90% regulacja jest płytkowa ale nie dam sobie uciąć głowy. Mogę Ci tutaj podać mniej więcej jak to wygląda. Ponieważ nie mam bandita.W pokrywie alternatora z boku silnika powinny być dwa gwintowane korki. Jeden w osi wału ( większy ) drugi gdzieś u góry. Wykręcasz oba. Uzyskujesz teraz dostęp do śruby za pomocą której możesz kręcić wałem, drugie okienko służy do ustawiania GMP.Teraz po zaciągnięciu pokrywy zaworów ustawiasz na suwie sprężania pierwszy cylinder dokładnie w GMP. Dokonujesz pomiaru precyzyjnym szczelinomierzem i zapisujesz wyniki. No i potem z drugim i trzecim i czwartym.Żeby ustawić luzy zaworowe przy regulacji płytkami musisz niestety wyjąc wałki rozrządu.Trzeba ustawić koła na znakach, ściągnąć je , zabezpieczyć łańcuch przed spadnięciem od rej pory nie wolno kręcić wałem odkręcasz koła łańcuchowe, odkręcasz pokrywy będące jednocześnie łożyskami ślizgowymi wałka rozrządu no i teraz zaczynasz zabawę z płytkami na podstawie wcześniejszych pomiarów. Czyli albo zamieniasz je miejscami aby uzyskać odpowiedni wymiar, albo je szlifujesz, albo kupujesz nowe.Potem skręcasz wszystko do kupy i sprawdzasz ponownie.Jak widzą nie jest to łatwa zabawa, i jeżeli ktoś nie jest obeznany i nie ma odpowiednio wyposażonego warsztatu lepiej niech się za to nie bierze.Poza tym sprawa momentów. To bardzo ważna sprawa. Przekroczenie momentów na łożyskach ślizgowych wałków rozrządu grozi ich deformacją i zatarciem. W większości motocykli są tam dosyć małe momenty rzędu 10- 15 Nm tak więc łatwo to przeciągnąć.Tak więc bez dobrego klucza dynanometrzycznego ani rusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 4 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 To w gsf-ie szklanki od płytek obrócone sš dnem do góry że trzeba wycišgać wałki rozrzšdu?Widziałem że w TDM850 tak było. U mnie w FJocie na szczęĹci płytki były na wierzchu, więc obeszło się bez tego typu zabiegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 4 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 W niektórych płytki są pod szklankami , a w niektórych konstrukcjach krzywki rozrządu pracują bezpośrednio po płytkach a szklanka jest pod spodem. Czasem się uda wyjąć płytki bez wyciągania wałków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2004 Sądząc po konstrukcji mojego GS`a (też Suzuki w końcu :-) można to zrobić bez wyciągania wałków. Potrzebny jest tylko specjalny przyżąd do naciśnięcia zaworów. Ale powiem dokładnie, bo już w kolejce stoi u mnie taka maszyna na regulację zaworów, to Ci powiem co i jak :-). Najpepiej jak kupisz serwisówkę, zaoszczędzisz sobie wiele kasy w razie niepowodzenia przy robienia czegoś "na pałę". Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichio Opublikowano 4 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 Witam mechanizatorów' date=' Czy zawory w Bandycie 600 reguluje się płytkami czy śrubką :?: :?: Jak wygląda procedurka regulacji ( tzn. kolejność regulacji vs. położenie wałków/ wału korbowego) :?: dzięki i pozdro :D :D ,[/quote'] MLA gdzies w domku na CD mam serwisowke do B6 GN77B.Jak cos to PW albo tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 Wiem, bo ustawiałem ostatnio, sam się zasugerowałem nie wiem czym ale ... jest na śrubkach. Regulacja jest więc łatwiejsza, jak trochę mechanikujesz, to sobie dasz radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.