Skocz do zawartości

regulacja zaworów w B6


mla
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mechanizatorów,

 

Czy zawory w Bandycie 600 reguluje się płytkami czy śrubką :?: :?:

 

Jak wygląda procedurka regulacji ( tzn. kolejność regulacji vs. położenie wałków/ wału korbowego) :?:

 

dzięki i pozdro :buttrock: :evil: ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłania się tu serwisówka :buttrock:

Na 90% regulacja jest płytkowa ale nie dam sobie uciąć głowy. Mogę Ci tutaj podać mniej więcej jak to wygląda. Ponieważ nie mam bandita.

W pokrywie alternatora z boku silnika powinny być dwa gwintowane korki. Jeden w osi wału ( większy ) drugi gdzieś u góry. Wykręcasz oba. Uzyskujesz teraz dostęp do śruby za pomocą której możesz kręcić wałem, drugie okienko służy do ustawiania GMP.

Teraz po zaciągnięciu pokrywy zaworów ustawiasz na suwie sprężania pierwszy cylinder dokładnie w GMP. Dokonujesz pomiaru precyzyjnym szczelinomierzem i zapisujesz wyniki. No i potem z drugim i trzecim i czwartym.

Żeby ustawić luzy zaworowe przy regulacji płytkami musisz niestety wyjąc wałki rozrządu.

Trzeba ustawić koła na znakach, ściągnąć je , zabezpieczyć łańcuch przed spadnięciem od rej pory nie wolno kręcić wałem odkręcasz koła łańcuchowe, odkręcasz pokrywy będące jednocześnie łożyskami ślizgowymi wałka rozrządu no i teraz zaczynasz zabawę z płytkami na podstawie wcześniejszych pomiarów. Czyli albo zamieniasz je miejscami aby uzyskać odpowiedni wymiar, albo je szlifujesz, albo kupujesz nowe.

Potem skręcasz wszystko do kupy i sprawdzasz ponownie.

Jak widzą nie jest to łatwa zabawa, i jeżeli ktoś nie jest obeznany i nie ma odpowiednio wyposażonego warsztatu lepiej niech się za to nie bierze.

Poza tym sprawa momentów. To bardzo ważna sprawa. Przekroczenie momentów na łożyskach ślizgowych wałków rozrządu grozi ich deformacją i zatarciem. W większości motocykli są tam dosyć małe momenty rzędu 10- 15 Nm tak więc łatwo to przeciągnąć.

Tak więc bez dobrego klucza dynanometrzycznego ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w gsf-ie szklanki od płytek obrócone sš dnem do góry że trzeba wycišgać wałki rozrzšdu?

Widziałem że w TDM850 tak było. U mnie w FJocie na szczęĹci płytki były na wierzchu, więc obeszło się bez tego typu zabiegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po konstrukcji mojego GS`a (też Suzuki w końcu :-) można to zrobić bez wyciągania wałków. Potrzebny jest tylko specjalny przyżąd do naciśnięcia zaworów. Ale powiem dokładnie, bo już w kolejce stoi u mnie taka maszyna na regulację zaworów, to Ci powiem co i jak :-). Najpepiej jak kupisz serwisówkę, zaoszczędzisz sobie wiele kasy w razie niepowodzenia przy robienia czegoś "na pałę".

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam mechanizatorów' date='

 

Czy zawory w Bandycie 600 reguluje się płytkami czy śrubką :?: :?:

 

Jak wygląda procedurka regulacji ( tzn. kolejność regulacji vs. położenie wałków/ wału korbowego) :?:

 

dzięki i pozdro :D :D ,[/quote']

 

MLA gdzies w domku na CD mam serwisowke do B6 GN77B.

Jak cos to PW albo tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...