""kosa"" Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 witam wszystkich bardzo serdecznie w tym roku stalem sie szczesliwym(tak myslalem na poczatku) posiadaczem fazera fz-6s z 2004 roku motor w stnie wizualnym bardzo dobrym,pracowal dobrze, silnik chodzil rowno jednym slowem zajefajny motor.jednak po pewnym czasie ujawnila sie jego wada.mianowicie motor po rozgrzaniu sie zaczyna gubic obroty.gdy pracuje na wolnym biegu a silnik jest juz rozgrzany dodanie gazu powoduje wzrost obrotow ale po powrocie na nie zatrzymuje sie na 1250-1300obr./min tylko spada na 500-600 i silnik dlawi sie i gasnie.jezeli dodam mu na manecie to silnik bedzie pracowal ale z wydechu wydobywa sie czarny dym. taka sama sytuacja ma miejsce w trakcie jazdy.na poczatku gdy silnik jest jeszcze nie rozgrzany moto chodzi bardzo dobrze ale po kilku,kilkunastu(bywa roznie) kilometrach zaczyna glosno pracowac(chodzi o dzwiek tlumika) i gdy wcisne sprzeglo to silnik gasnie. czy ktos z was mial taki problem? bardzo prosze o pomoc.moto stoi w garazu a ja nie moge nim jezdzic bo nie wiem co jest nie tak pytalem mechanikow ale kazdy mowi co innego najpierw mialy byc swiece-wymienilem\ filtr powietrza-wymieniony\i pare innych spraw ktore zrobilem bo pan "mechanik" mowil ze to pomoze. pomoglo owszem ale pozbyc sie paru pln-ow:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Rozpoczynasz zawsze od serwisu gaźników - czyszczenie, ustawienie poziomów, regulacja. Przy okazji niemal zawsze kontroluje się świece i filtr powietrza. Problemy z pracą silnika po rozgrzaniu daja także nieodpowiednie luzy zaworowe. Zrób gaźniki w dobrym serwisie (czyszczącym i ustawiającym gaźniki OD ŚRODKA, a nie z zewnątrz) i powinieneś mieć motocykl jak nowy. Ponadto masz od takich pytań dział Mechanika. pzdr Sorry, nie zwróciłem uwagi na rocznik, mea culpa.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
""kosa"" Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Rozpoczynasz zawsze od serwisu gaźników - czyszczenie, ustawienie poziomów, regulacja. Przy okazji niemal zawsze kontroluje się świece i filtr powietrza. Problemy z pracą silnika po rozgrzaniu daja także nieodpowiednie luzy zaworowe. Zrób gaźniki w dobrym serwisie (czyszczącym i ustawiającym gaźniki OD ŚRODKA, a nie z zewnątrz) i powinieneś mieć motocykl jak nowy. Ponadto masz od takich pytań dział Mechanika. pzdr z tego co sie orientuje to ten model fazera jest juz na wtryskach. bylem na diagnostyce w salonie yamahy tamtejsi mechanicy twierdza ze uszkodzony jest czujnik polozenia przepustnicy koszt czesci +wymiana w serwisie firmowym=900pln! masakra pisze do was bo chcem miec 100%procentowa pewnosc ze to jest faktycznie przyczyna zlej pracy mego moto. licze na wasza pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ralf_3 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Czesc, tak sie składa że wiem co dolega Twojemu fazerkowi. Jak pisałes na koniec chodzi o czujnik położenia przepustnicy zwany rownież tps. Wszelkie wcześniejsze wydatki były zbedne choc napewno nie zaszkodziły. Jakis czas temu miałem identyczny problem z ktorym tez miotałem sie po forum. poszukaj moich postów sam porownasz problem. Jedyne co moze Cie pocieszyc to fakt ze dałem 504 zł za wymiane czujnika. wiec poszukaj innego serwisu bo ten cos drogi jest. Mechanicy tez sugerowali mi aby wymieniac rozne podzespoły bo to napewno to ta droga straciłem 500zł na regulacje i czyszczenie wtrysku co było zupełnie niepotrzebne. Mam fazera z 2004 roku w wersji S. Po wymianie praca silnika i spalanie wroci do normy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
""kosa"" Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 witam wielkie dzieki za pomoc powiem ci ze juz sie pogodzilem z mysla ze ta wymiana bedzie konieczna przeciez moto nie moze bez konca stac w garazu a jazda na popsutym sprzecie to porazka sa momenty ze nie jest w stanie przejechac wiecej niz 10 kilometrow i zaczyna wariowac cena ktora zaplaciles za wymiane i sama czesc jest wielce ok:) 400 w kieszeni jak nic szkoda ze mieszkam tak daleko od myslowic bo bez zastanowienia zrobil bym ta naprawe w tym samym serwisie a czesc kupowales sam czy oni zalatwili wszystko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ralf_3 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Dla mnie jazda na popsutym sprzecie tez była strasznie meczaca i nie dawała zadnej frajdy nie wspominajac ze była niebezpieczna bo nigdy nie wiedziałes kiedy sprzet zgasnie. Serwis zamowił czujnik w serwisie Yamahy i kosztował cos koło 446zł. Wymiana 60zl. Nie daj sie naciągnąć na wieksze koszty. Ewentualnie sam zamow czujnik i jedz juz z nim zeby Ci go wymienili beda mieli mniejsze pole do manewru z cena. Jak beda swirowac z cena idz gdzie indziej. Powodzenia, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
""kosa"" Opublikowano 11 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 czesc jutro dzwonie do serwisu i sprobuje wynegocjowac z nimi lepsza cene. z cena samej czesci moze byc trudno bo dzwonilem po serwisach firmowych w innych miastach i cena byla taka sama 700pln:( ale juz koszt montazu byl zdecydowanie nizszy okolo 60-80pln. serwis w kielcach obiecal spzedac czesc za 650 i montaz za 50pln a do tego dobry obiad i kawe :) ale to troche za daleko ale oferta byla bardzo oryginalna. jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc kolego pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zarzyk Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Czujnik położenia przepustnicy potwierdzam. Miałem te same objawy po wymianie wszystko ok. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Oczywiscie w warsztacie bardzo chetnie wymienia TPS,aczkolwiek byc moze wymaga on tylko odpowiedniego ustawienia lub sama instalacja elektryczna jest uszkodzona. Sprawdz przewodnosc instalacji pomiedzu ECU a TPS. Sprawdz sam TPS.Dokladnych wartosci do tego motocykla nie znam ( nalezy to sprawdzic w serwisowce) ale tak na oko na biegu jalowym wartosc napiecie powinna wynoscic 0.5-1.0 V i w miere uchylania przepustnicy wartosc ta powinna plynnie wzrastac,bez zadnych gwaltownych skokow czy tez spadkow. A propo,w US FZ6 ( oraz 04-05r1) byly objete akcja serisowa z powodu wadliwych TPS,byc moze warto skontaktowac sie z Yamaha na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukimaster Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 W PL też wymieniali TPS 'y na gwarancji . Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
""kosa"" Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Problemm byl faktycznie TPS jednak moj moto nie byll na gwarancji wiec darmowa wymiana nie byla mozliwa :( koszt calej operacji to 650 czujnik i 50 za jego wymiane. co ciekawe to koszt wymiany w serwisie yamahy we wroclawiu mial wyniesc 200pln-ow bo to robota dla 2 ludzi na dwie godziny:) w walbrzychu serwis yamahy zrobil to w 15minut. po zamontowaniu moto smiga jak mazenie i jeszcze mnie nie zawiodl. szerokosci! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumbej Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 swoją drogą to już enty fazer z walniętym czujnikiem hmmm...powinni coś z tym zrobić ..ciekawe czy usterka wystąpi po 06 tj po liftingu :icon_evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
""kosa"" Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 slyszalem ze roczniki od `06 w gore nie maja juz problemow z tps-em ale czy to prawda? moze niech sie wypowiedza wlasciciele. a fakt faktem ze fazerki maja z tym problem w okresie w ktorym ja naprawialem swoj moto gosc z yamahy sprowadzal jeszcze czujnik dla innego fazera i opowiadal ze problem ten pojawial sie u niego klikukrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lojt Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 tez mam problem z czujnikiem położenia przepustnicy zwanym rownież tps. Mam Yamahe fazer z 2004 r i szłyszałem ze była akcja wymieniania tej czesci w roczniku 04-05 więc długo nie czekałem i pojechałem do yamahy, tam spisali dane mojego motocykla i mam czekac dwa tygodnie na odpowiedź od nich i zobaczymy co z tego wyniknie. Tylko mam fazerke z Angli i zobaczymy czy zrobią mi to za darmo w polskim salonie. dam wam znac :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lojt Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 No i sie udało wymienic zadarmo :bigrazz: :bigrazz: :bigrazz: :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.