Skocz do zawartości

Czy są takie motocykle...


Rekomendowane odpowiedzi

... które posiadając silnik z wałem ułożonym wzdłużnie, miały wyjście ze skrzyni na łańcuch? W drugą stronę to działa, choćby w intruderze. Ale czy znajdę coś, co działa odwrotnie, jak w pierwszym przypadku?

 

Z opisu czuje że chcesz coś zbudować na bazie silnika od rusa ( może BMW ) , widziałem takie cudo w jednej zagranicznej gazecie BSH (Back Street Heroes ) tam był chopper zbudowany na bazie poczciwej kachy i zbudowany został z wielką dozą fantazji.

 

Ale do rzeczy, wał był był skrócony a przekładnia znajdowała się zaraz za skrzynią, wszystko było tak zmontowane że z lewej strony wychodził wałek zdawczy na zębatkę , jak będę w domu to postaram się znaleść skany tej gazety i w stawie je tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam te rozwiązania - przekładnia kątowa za zwykłą skrzynią biegów. Ale w tym rozwiązaniu jest kilka felerów:

- wydłuża się zespól napędowy

- przekładnie kątowe tam stosowane, to przekładnie z maszyn rolniczych lub stacjonarnych, a te są one standardowo na prostych zębach.

Dlatego też pytam, czy jest jakaś gotowa już konstrukcja.

Na zdjęcia chętnie popatrzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błażej może spróbuj wyrwac coś z samochodu, typu np. tico;) mechanizm różnicowy przerobić w prosty sposób. Ewentalnie mozna by inaczej ułozyć silnik w ramie dodać do niego inna skrzyunie połaczaną gustownym łańcuchem z silnikiem i potem dopier zabierac naped na koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błażej może spróbuj wyrwac coś z samochodu, typu np. tico;) mechanizm różnicowy przerobić w prosty sposób. Ewentalnie mozna by inaczej ułozyć silnik w ramie dodać do niego inna skrzyunie połaczaną gustownym łańcuchem z silnikiem i potem dopier zabierac naped na koło.

Jesli wolno wtracic moje 3 grosze to swego czasu widzialem swietny patent gdzie za agregat byl wlozony silnik od...Zaporozca.Reszte pozostawiam twojej fantazji.Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi Ci o wstawienie szerokiego laka. Poniżej masz patent przesunięcia wału. nie jest to przejście na łańcuch ale jakaś alternatywa. Z innymi patentami jakie były opisywane po wyżej i ten jaszcze się nie spotkałem.

A jeśli myślisz o silniku japońskim to zwróć uwagę i przeanalizuj dokładne schematy przeniesienia napędu z silnika yamahy xv 1000 ( w modelu virago masz kardana, a w TR1 łańcuch) nie jestem pewien ale budowa silnika xv chyba nie odbiega zbytnio od przytoczonego przez Ciebie intrudera .

 

Tekst z www.roadking.riders.pl

"Z powodu, iż silnik VW jest nisko obrotowy (maks. moment obrotowy przy około 3700 o/min.) oraz chęci zastosowania szerokiej opony tylnej, zdecydowałem się na wykonanie skrzynki redukcyjnej. Odsuwa ona wał kardana od osi skrzyni o około 12 cm i dokonuje przełożenia 2:1 (dwukrotne przyspieszenie obrotów wału kardana). Skrzynka była w całości zaprojektowana przeze mnie. Z powodu braku dostępności do odpowiednich urządzeń obrabiających koła zębate, przełożenie wykonałem za pomocą dwóch dwurzędowych łańcuszków 3/8''. Przełożenie łańcuchowe ma pewne wady (głośna praca, gabaryty) jednak jest dużo prostsze w wykonaniu i przy czterech rzędach łańcucha praktycznie nie do zdarcia. Skrzynka jest wypełniona 0,1l. oleju przekładniowego. Skrzynia biegów połączona została ze skrzynką redukcyjną typowym przegubem elastycznym jaki stosuje się w "ruskach". Jednak aby ustrzec się przed szybkim zużywaniem się przegubu zastosowałem jarzmo ustalające wałek zdawczy skrzyni biegów w osi wałka skrzynki redukcyjnej, poza tym zapobiega on wpadaniu w wibracje ww. wałka skrzyni biegów (silnik jest osadzony w ramie na poduszkach gumowych przez co wpadał powyżej pewnych obrotów w rezonans spowodowany niewyosiowaniem wałków skrzyni biegów i skrzynki redukcyjnej oraz biciem samego przegubu)."

Edytowane przez Krystian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie znam te wszystkie rozwiązania: przekładnie od maszyn rolniczych, skrzynie samochodowe, redukcje... Ale chciałem tego uniknąć, stąd to pytanie.

A niechaj :alonzoo się nie unosi :D po prostu oczekiwałem odpowiedzi na pytanie, a nie jakiegoś wypytywania. Jak będę potrzebować dorobienia jakiejś części lub konsultacji w jej wykonaniu, to nie omieszkam się zgłosić.

Ostatnio znalazłem dość ciekawe rozwiązanie:

http://oppozit.ru/modules/CPG/albums/story...an_draga_02.jpg

Przyjrzyjcie się, z czego została wykonana przekładnia kątowa i na którą stronę wyprowadzono napęd i w jaki sposób jest przenoszony. Można tez podmieniać numerki od 2 do 11, by zobaczyć resztę lub wejść w album na oppozicie.

I jeszcze pytanie: czy skrzynia od hondy cx650 kręci się w tą samą stronę co ruska?

Jak i co ewentualnie sprawdzać przy zakupie takiej sztuki (mam możliwość zakupu takiego właśnie egzemplarza za 300 euro)?

Edytowane przez Błażej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie nie unosze bo to nipetrzebne

pozdrawiam

przyjrzalem sie na przekladnie katowa i to był zwykły dyfer od rusa

fajnie zrobione moto ale dlugie jakos cholernie

Edytowane przez alonzoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błażej, znalazłeś gotowe rozwiązanie z wykorzystaniem dyfra. Zbuduj wszystko na podzespołach Hondy CX to nie będziesz się musiał zastanawiać czy skrzynia kręci się w tą samą stronę co ruska a i dyfer CX wygląda o niebo mniej topornie niż radziecki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...