Skocz do zawartości

Problemy w elektronice i zapłonie


chible
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z motocyklem. Motocykl nie pali z rozrusznika, z popychu pali momentalnie bez zająknięcia(nie pali nawet na naładowanym aku, a tylko wtedy kiedy jest podłączony do prostownika) , nie ma również ładowania akumulatora. Najpierw postanowiłem zająć się pierwszą sprawą i wyciągnąłem świecę była zalana, kupiłem nową denso, ale problem nie zniknął co więcej tą również mi zalewał!. Potem zaobserwowałem, że iskra uderza po bokach i słabo, nie centralnie. No to co może być grane? Instalacja jest nowa raczej nie ma przebić, może akumulator ma za mało mocy uderzenia?(o ile istnieje taki parametr) jest to 12v 4ah żelowy.

Przekaźnik również jest dobry. Drugi problem to ładowanie, tutaj muszę sprawdzić czy alternator jest ok. problem z tym, że nawet jeśli będzie zły to w żaden sposób nie da się go wykręcić śrubki są w tak niedogodnych miejscach. Jeśli to będzie jego wina to będę musiał zamówić szczotki?

Czekam na sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 4Ah to nie za mało trochę? Jaką wartość pojemności akumulatora podaje producent motocykla w instrukcji serwisowej? Jeśli jest taka, to w porządku. Weź pod lupę rozrusznik. Może być przytarty na tulejach i skutecznie ogranicza to jego swobodę ruchu jednocześnie zwiększając prąd rozruchowy. Przy tak małym akumulatorze przy dużym poborze prądu przez rozrusznik może nie starczyć prądu na wytworzenie iskry. Taka jest moja teoria. Pozdrawiam :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4Ah to wg. mnie trochę mało. Ja mam w starym moto ako 4,5Ah i to bez rozrusznika. W skuterku miałem 5Ah i miał problemy żeby zakręcić.

 

A ładowanie sprawdź jak odpalisz miernikiem ile na akumulatorze masz voltów. W skuterku na zapalonym wykazywało coś delikatnie powyżej 13V na wyższych obrotach pod 14V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to w Derbi GPR i teraz w swoim speedzie do wymiany świeca.

Po za tym aku ma być 4 Ah raczej bo taki jest we wszystkich wysoko obrotowych pierdzidłach ;)

Pozdro

Na pewno? Mi się wydaje że nie. Bo żelowy 4,5Ah dałem do moto, a zwykły 5Ah dałem do skutera. I czasem miał problemu go kręcić. Tzn. szybko padał jak nie chciał zaskoczyć. Więc z reguły używany kopniak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w DERBI jest na pewno 4 Ah 12 V.

Strzelam, że w Gilerze jest AM6 a budowa tych silniczków jest podobna.

Zmień świece i zobaczysz chyba, że masz stosunkowo nową to trzeba będzie dalej myśleć ale na początek polecam to rozwiązanie.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...