chible Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Witam! Mam problem z motocyklem. Motocykl nie pali z rozrusznika, z popychu pali momentalnie bez zająknięcia(nie pali nawet na naładowanym aku, a tylko wtedy kiedy jest podłączony do prostownika) , nie ma również ładowania akumulatora. Najpierw postanowiłem zająć się pierwszą sprawą i wyciągnąłem świecę była zalana, kupiłem nową denso, ale problem nie zniknął co więcej tą również mi zalewał!. Potem zaobserwowałem, że iskra uderza po bokach i słabo, nie centralnie. No to co może być grane? Instalacja jest nowa raczej nie ma przebić, może akumulator ma za mało mocy uderzenia?(o ile istnieje taki parametr) jest to 12v 4ah żelowy. Przekaźnik również jest dobry. Drugi problem to ładowanie, tutaj muszę sprawdzić czy alternator jest ok. problem z tym, że nawet jeśli będzie zły to w żaden sposób nie da się go wykręcić śrubki są w tak niedogodnych miejscach. Jeśli to będzie jego wina to będę musiał zamówić szczotki? Czekam na sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 A 4Ah to nie za mało trochę? Jaką wartość pojemności akumulatora podaje producent motocykla w instrukcji serwisowej? Jeśli jest taka, to w porządku. Weź pod lupę rozrusznik. Może być przytarty na tulejach i skutecznie ogranicza to jego swobodę ruchu jednocześnie zwiększając prąd rozruchowy. Przy tak małym akumulatorze przy dużym poborze prądu przez rozrusznik może nie starczyć prądu na wytworzenie iskry. Taka jest moja teoria. Pozdrawiam :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 4Ah to wg. mnie trochę mało. Ja mam w starym moto ako 4,5Ah i to bez rozrusznika. W skuterku miałem 5Ah i miał problemy żeby zakręcić. A ładowanie sprawdź jak odpalisz miernikiem ile na akumulatorze masz voltów. W skuterku na zapalonym wykazywało coś delikatnie powyżej 13V na wyższych obrotach pod 14V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Miałem to w Derbi GPR i teraz w swoim speedzie do wymiany świeca. Po za tym aku ma być 4 Ah raczej bo taki jest we wszystkich wysoko obrotowych pierdzidłach ;) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Miałem to w Derbi GPR i teraz w swoim speedzie do wymiany świeca. Po za tym aku ma być 4 Ah raczej bo taki jest we wszystkich wysoko obrotowych pierdzidłach ;) Pozdro Na pewno? Mi się wydaje że nie. Bo żelowy 4,5Ah dałem do moto, a zwykły 5Ah dałem do skutera. I czasem miał problemu go kręcić. Tzn. szybko padał jak nie chciał zaskoczyć. Więc z reguły używany kopniak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogutnatrajce Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 A może by tak najpierw w serwisówce sprawdzić jaki powinien być akumulator ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 w DERBI jest na pewno 4 Ah 12 V. Strzelam, że w Gilerze jest AM6 a budowa tych silniczków jest podobna. Zmień świece i zobaczysz chyba, że masz stosunkowo nową to trzeba będzie dalej myśleć ale na początek polecam to rozwiązanie. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.