DrPlama Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Rozmawiałem ostatni z właścicielem TLR , który na tylnym cylindrze założył świece o niższe ciepłocie. Podobno lepiej pali bo tylny grzeje sue mocniej. Czy takie poprawianie fabryki jest uzasadnione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 W V czesto tylny cylinder sie grzeje bardziej, ale z roznymi swiecami sie jeszcze nie spotkałem. Skoro mowi ze lepiej pali to widocznie tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Nie jestem mechanikiem, ale nie sądzę, aby świeca o niższej ciepłocie, miała jakiś wpływ na mniejsze grzanie się cylindra... Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_gutowski Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Hey 1 z 1. postow po dluzszej przerwie - mysle ze znajdziesz duzo tematow na tym forum traktujacych na ten temat, ale...generalnie z tego co ja wiem, swiece - o innej "cieplocie" niz zaleca fabryka zaklada sie z powodu tego jak motocykl spala mieszanke, lub w jakich temp. glownie jezdzimy. Znajdziesz w manualu zalecany typ swiecy i wtedy mozesz dac numer w gore lub dol - ja mam swiece o nizszej cieplocie i troszke lepiej mi odpala latem niz na zalecanych przez fabryke ale za to zima mam czasem problem. Ps. swiece tego samego typu na wszystkich cylindrach i raczej bym nie mieszal, Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Równie dobrze można by tak kombinować w rzędowym silniku. Jeżeli wewnętrzne cylindry (2 i 3) mają inne dysze niż zewnętrzne (1 i 4) to świece też mogłyby być różne? A nie spotkałem się z czymś takim. Temperaturę cylindra "reguluje" się składem mieszanki. Jeżeli mieszanka jest dobrze dobrana to świece muszą być jednakowe. Wyjątkiem od tego są silniki chłodzone powietrzem o cylindrach w szeregu w osi podłużnej motocykla. Tam żadne manipulowanie składem mieszanki nie pomoże, tylne cylindry i tak będą przegrzane i wtedy można założyć inną świece. Ale z tego co wiem TLR nie ma silnika chłodzonego powietrzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Rozmawiałem ostatni z właścicielem TLR , który na tylnym cylindrze założył świece o niższe ciepłocie. Podobno lepiej pali bo tylny grzeje sue mocniej. Czy takie poprawianie fabryki jest uzasadnione? Jeśli założył świecą o niższej ciepłocie (czyli cieplejszą), to zrobił dokładnie odwrotnie niż powinien. ZGodnie z jego teorią, skoro w cylindrze panuje wyższa temperatura, powinno dać sie "zimniejszą" świecę (czyli o większej ciepłocie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 (edytowane) ...o niższej ciepłocie (czyli cieplejszą), ... "zimniejszą" świecę (czyli o większej ciepłocie). A na dworze jest niższa temperatura czyli jest cieplej??? zimna świeca --- mniejsza ciepłota świecy --- zimniejszy silnik ciepła świeca --- większa ciepłota świecy --- cieplejszy silnik Edit: Troche sie pomyliłem, powinno być tak: ciepła świeca ---> mniejsza ciepłota (wartość cieplna) ---> zimniejszy silnik (mniej obciążony) zimna świece ---> większa ciepłota (wartość cieplna) ---> cieplejszy silnik (bardziej obciążony) Edytowane 17 Kwietnia 2009 przez sorier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Według NGK im numer w oznaczeniu wyższy tym świeca zimniejsza, wiec sie mylisz. Jesli lepiej pali na nierównych ciepłotach swiec to jest dla mnie zaiste bardzo ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 A na dworze jest niższa temperatura czyli jest cieplej??? zimna świeca --- mniejsza ciepłota świecy --- zimniejszy silnik ciepła świeca --- większa ciepłota świecy --- cieplejszy silnik Widzisz, w przypadku świec jest dokładnie na odwrót niż w Twoim przykładzie "na chłopski rozum" :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Macie racje, poprawiłem post dla jazności: ciepła świeca ---> mniejsza ciepłota (wartość cieplna) ---> zimniejszy silnik (mniej obciążony) zimna świece ---> większa ciepłota (wartość cieplna) ---> cieplejszy silnik (bardziej obciążony) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.