nizin Opublikowano 28 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2004 Witam.Mam pytanie jak w temacie, tylko że chodzi o gaźnik membranowy (czy jak się on tam nazywa), bo chciałbym się coś o nim dowiedzieć, m.in. jak to ustrojstwo działa i w czym jest lepsze od klasycznego gaźnika. Nie żebym chciał do etki taki zakładać :D , po prostu czysta ciekawość :mrgreen: . Próbowałem coś znaleźć w necie (jakieś rysumki itp.) ale mi się nie udało. Może ktoś jakieś linki zapoda??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gościu Opublikowano 28 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2004 chyba ci sie działy pomyliły! ten temat nadaje sie do mechaniki ogólnej! a nie przy pywie :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 28 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2004 Napisałem do tego działu, bo nie mam zamiaru nic naprawiać :D (wg. Wiewióra by się chyba tutaj nadawało :D ) . Chodzi mi o to jak to coś działa a nie regulacje itp. W takim razie proszę o przeniesienie tematu do Mechaniki ogólnej.Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad3k Opublikowano 28 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2004 Przy piwie nie umiem rozmawiac na taki temat :lol: Pozdrawiam,Radek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 1 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2004 Witam.Mam pytanie jak w temacie' date=' tylko że chodzi o gaźnik membranowy (czy jak się on tam nazywa), bo chciałbym się coś o nim dowiedzieć, m.in. jak to ustrojstwo działa i w czym jest lepsze od klasycznego gaźnika. Nie żebym chciał do etki taki zakładać :D , po prostu czysta ciekawość :mrgreen: . Próbowałem coś znaleźć w necie (jakieś rysumki itp.) ale mi się nie udało. Może ktoś jakieś linki zapoda???[/quote'] Chodzi Ci o gaźnik z drugą przepustnicą uruchamianą siłownikiem podciśnieniowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 1 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2004 Powiem tak: chyba o to mi chodzi :D Pewnie Cię ta odpowiedź na powaliła :mrgreen: ale nic o nowych gaźnikach nie wiem a chciałbym się dowiedzieć i dlatego pytam. Coś udało mi się znaleźć i pisali tam też że gaźnik ma zamiast pływak jakąś membranę ale to bylo wszystko na tamat. Z góry dzięki za ewentualne informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2004 Jak wiesz w gazniku podczas `dodawania`gazu unosisz przepustnice zwiekszajac przeplyw powietrza przez gaznik i jednoczesnie unosisz zamontowana w przepustnicy iglice zwiekszajac przekroj dyszy paliwa i ilosc zassanej benzyny. Powstala mieszanka ( za dysza wylotowa paliwa ) ma jakas szybkosc przeplywu i porzadany sklad do momentu, gdy tego gazu nie dodajesz gwaltownie.Jezeli gwaltownie otworzysz przepustnice, to jednoczesnie bardzo zubozysz mieszanke - zwiekszone zapotrzebowanie na paliwo nie zostanie natychmiast zaspokojone i jedynym efektem tego manewru bedzie zadlawienie silnika do momentu gdy wieksza ilosc paliwa sie nie pojawi.Aby wyeliminowac ten objaw skonstruowano gazniki CV - constant velocity, gdzie ilosc zassanego powietrza oddzialywuje na wyplyw paliwa posrednio, unoszac najpierw tlok sterujacy iglica zwiekszajaca / zmniejszajaca wyplyw paliwa. CDN . Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2004 Czynnikiem podnoszacym tlok jest podcisnienie istniejace po wewnetrznej stronie rozpylacza. Wzrastajace obroty powoduja wzrost podcisnienia, uniesienie tloka w wyniku czego przestrzen trojwymiarowa dookola rozpylacza jest zwiekszana. To z kolei powoduje spadek szybkosci oplywajacego rozpylacz powietrza i lepsza atomizacje paliwa w mieszance, jak rowniez lepszy sklad mieszanki.Objawem zewnetrznym pracy takiego gaznika jest brak dlawienia sie silnika przy gwaltownym dodaniu gazu - wystepuje ciagle przyspieszenie.Oczywiscie to przyspieszenie wystepuje w formie zlagodzonej - zbyt lagodnej na potrzeby wyscigow roznego rodzaju. Dlatego do potrzeb wyscigowych sprzedawane sa gazniki o normalnej regulacji przepustnica za pomoca linki, tyle ze zintegrowana z nimi pompa przyspieszajaca wtryskuje dodatkowa porcje paliwa przy kazdym gwaltownym dodaniu gazu. I to by bylo na tyle. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 2 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2004 Dzięki Adam. Wreszcie mi się w głowie rozjaśniło :buttrock: Czyli w takim typie gaźnika, jeśli dobrze rozumuję, mamy wpływ jedynie na położenie przepustnicy natomiast dawka paliwa jest zależna od podciśnienia, które z kolei steruje membraną zmieniającą położenie iglicy a co za tym idzie dawką paliwa.I jeszcze jedno pytanko: czy do takiego gaźnika wystarcza "grawitacyjne" ciśnienie paliwa czy konieczna jest pompka? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2004 Stosuje sie oba rozwiazania - nie zalezy to od rodzaju gaznikow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.