GregoriaN Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Witam, po ostatniej przejażdzce moja senda zgubiła iskrę. Po zdjęciu magneta okazało się, że odłączył się jeden z kabli (a konkretniej czerwony - widać na załączonym zdjęciu) łączących stator zapłonowy z modułem. http://img10.imageshack.us/img10/6681/statorzaponowy.jpg Nie jestem pewien czy nie uszkodzilem zaplonu w czasie lutowania gdyż, element do którego lutowany był kabel się poruszył, na skutek zwiększonej temperatury plastiku. Iskry dalej nie ma. Jak sprawdzić czy to faktycznie wina statora, a nie np modułu (swieca ok, fajka jeszcze nie sprawdzana). I jakie ma przeznaczenie element "47 06", może to tylko masa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Witam, Element 47 06 to cewka zapłonowa. Czerwony kabelek wg. schematu idzie do modułu. Jak nie masz iskry to albo przepaliłeś cewkę, (tam są bardzo cieniutkie zwoje) albo źle zlutowałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Nie nbie to czujnik halla.Ogolnie jedna z pozostalych cewek laduje modol prondem,magneto ma w odpowienim miejscu punkt ktore wylapuje czujnik wtedy puscza malutki prad na modol ten otiwera prad z cewki zasilajacej(pisanej wczesniej) i puscza na cewke wysokiego napiecia.wtedy powstaje iskra.na czerwonym kablu powinien byc maly impulsowy prad.spradz miernikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 DiboS60, należaby Ci się warn za herezje, ortografię i pisownię (prawy ALT Ci z klawiatury ukradli?). Czujnik Halla (hallotron) to masz w starym VW na gaźniku i zapłonem elektronicznym. Tutaj jest czujnik indukcyjny. Element o którym piszesz, to tzw. "impulsator" (ang. pick-up). To jest czujnik zapłonu. Proponuję sprawdzić rezystancję czujnika, sprawdzić przejście i porównać wartość rezystancji z serwisówką. Masę silnika masz poprowadzoną od statora - przewód koloru białego. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Nie nbie to czujnik halla. (...) Hallotron z jednym kablem i masą? To jak akumulator z jednym biegunem... (...) modol prondem (...) Skup się. (...) czujnik wtedy puscza malutki prad (...) na czerwonym kablu powinien byc maly impulsowy prad.spradz miernikiem. (...) To raczej cewka, a nie hallotron. (...) modol ten otiwera prad z cewki zasilajacej(pisanej wczesniej) i puscza na cewke wysokiego napiecia.wtedy powstaje iskra. (...) To akurat bardziej złożone zjawisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Opisalem to w skrucie i prosto.Ogolnie modol ducati w sendzie dziala na zasadzie bramki rezystortowej. Banan nie uzywam alT jestem na tym foru pare lat i sie jakos nikt nie czepil. Niezaglebiam sie w takie rzeczy z elektryki co i jak sie nazywa bo po co to potrzebne? Dlamnie ten czujnik to malutka cewka o cienkim zwoju ktora dostaje w odpowienim momencie ,wychwytuje dane miejsce na magnecie.Np wiecej magnesu jest w tym miejscu.robi wtedy malutki prad.puszcza na modol./modol laduje cewka zasilajaca z pradnicy.gdy dostanie sygnal z czujnika puscza ten prad na cewke wysokiego napiecia.i po wszystkim.Rozbieralem ten modol nawet ze 3 i po za bramka rezystorowa nie ma tam za wiele nic innego.Mozna zastapic go modolem od Rs125, od nawet Motoroweru chart....Telpod Gl 133... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregoriaN Opublikowano 18 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Dzięki za wyjaśnienie. Po sprawdzeniu oporności czujnika można wywnioskować, że go uszkodziłem przy lutowaniu :bigrazz: . Teraz moge sprawdzić co czujnik ma w środku. Wygląda na to, że czeka mnie kupno nowego statora, bo samego czujnika raczej nie dostanę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 To nie jest halotron !!!!!! To zwykła cewka. Rezystancja wtórna cewki zapłonowej 5000-6000 Ohm Rezystancja nadajnika indukcyjnego 100 Ohm Cewkę można przewinąć. Jeśli dostaniesz tak cienki drucik. Nie pamiętam rozmiaru. Kolega przewijał ciut grubszym wyszedł mu podobny opór i jak na razie motor chodzi. Dla ścisłości nadajnik indukcyjny w tym statorze to element od którego odchodzą 3 kable w tym GND. Koniec tematu :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 (edytowane) Opisalem to w skrucie i prosto.Ogolnie modol ducati w sendzie dziala na zasadzie bramki rezystortowej. Banan nie uzywam alT jestem na tym foru pare lat i sie jakos nikt nie czepil. Niezaglebiam sie w takie rzeczy z elektryki co i jak sie nazywa bo po co to potrzebne? Dlamnie ten czujnik to malutka cewka o cienkim zwoju ktora dostaje w odpowienim momencie ,wychwytuje dane miejsce na magnecie.Np wiecej magnesu jest w tym miejscu.robi wtedy malutki prad.puszcza na modol./modol laduje cewka zasilajaca z pradnicy.gdy dostanie sygnal z czujnika puscza ten prad na cewke wysokiego napiecia.i po wszystkim.Rozbieralem ten modol nawet ze 3 i po za bramka rezystorowa nie ma tam za wiele nic innego.Mozna zastapic go modolem od Rs125, od nawet Motoroweru chart....Telpod Gl 133... To ja może przetłumaczę... "Opisałem to w skrócie i prosto. Ogólnie moduł Ducati w Sendzie działa na zasadzie bramki rezystorowej.* Banan, nie używam Alt. Jestem na tym forum już parę lat i się jakoś nikt nie czepiał.** Nie zagłębiam się w takie rzeczy z elektryki co i jak się nazywa, bo po co to potrzebne?*** Dla mnie ten czujnik to malutka cewka nawinięta cienkim drutem, która dostaje w odpowiednim momencie [coś], wychwytuje dane miejsce na magnecie, w którym jest np. więcej magnesu. Robi wtedy malutki prąd. Puszcza na moduł. Moduł ładuje cewka zasilająca z prądnicy. Gdy dostanie sygnał z czujnika puszcza ten ładunek na cewkę wysokiego napięcia. I po wszystkim. Rozbierałem ten moduł, a nawet ze trzy i poza bramką rezystorową nie ma tam wiele innych rzeczy.**** Można zastąpić go modułem od RS125, nawet od motoroweru Chart (Telpod GL 133)." * - nie istnieje coś takiego ** - czas zacząć... *** - prawidłowe nazywanie rzeczy jest potrzebne choćby dla wzajemnego zrozumienia **** - jeśli nawet nie wiesz jak coś się nazywa, to nie przypuszczam, żebyś wiedział do czego służy Edytowane 18 Marca 2009 przez brys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Przytoczę kilka linków: Opis układu zapłonowego typu CDI: http://pl.wikipedia.org/wiki/Capacitor_Discharge_Ignition Schemat modułu zapłonowego do tego silnika: http://www.motelek.net/andere/cdi/ducati_zuendbox.png Nie mam zamiaru się dalej kłócić, kiedy problem został rozwiązany. PS. RS 125 ma moduł DC-CDI z mikroprocesorowym sterowaniem kąta wyprzedzenia zapłonu. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregoriaN Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie cewki (czujnika). Jest może jakiś patent na zdjęcie z niej plastku (osłony)? Czy trzeba go poprostu na siłe ściągnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Nie ma jak komuś zrobić wodę z mózgu. :D Z cewki zapłonowej !!! Kurcze nie pamiętam jak to tam jest osadzone ale musisz się zastanowić czy sam będziesz w stanie przewinąć tą cewkę. Bo jeśli nie to od razu daj do jakiegoś zakładu co to zrobią dobrze. Bo nowy stator komplet ok. 250 zł. Tam odpowiednio to przewiną i zaimpregnują (nie wiem jak to się pro nazywa) Na tej cewce są bardzo małe zwoje i jest z tym dużo roboty. Ale tak czy inaczej, życzę miłej roboty. BTW nieźle musiałeś katować moto koledze tak się zrobiło po tym jak ostro go ujeżdżał :D (joke) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Raz w życiu miałem przyjemnosc uszkodzić cewke i potem przewijałem ja recznie. Masakra! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 No głupia sprawa co, więcej z tego co kolega mówił to trudno dostać tak cienki drucik jak jest oryginalnie. Ja bym polecił komuś to zlecić :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.