endurasmatix Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 witam posiadaczy xj! obecnie mam problem bo na nowy sezon w mojej xj rozebralem pokrywe od glowicy i chcialem wyregulowc zawory... Chodzi o to ze krzywke na walku daje rownolegle wzgledem zaworu i wtey mierze (slyszalem ze teak sie mierzy) czy tak sie powinno? Bo gdy przekrece troche krzywka w lewo lub w prawo to sa inne luzy... Prosze o rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 witam posiadaczy xj! obecnie mam problem bo na nowy sezon w mojej xj rozebralem pokrywe od glowicy i chcialem wyregulowc zawory... Chodzi o to ze krzywke na walku daje rownolegle wzgledem zaworu i wtey mierze (slyszalem ze teak sie mierzy) czy tak sie powinno? Bo gdy przekrece troche krzywka w lewo lub w prawo to sa inne luzy... Prosze o rady I tak się mierzy luzy w tym motocyklu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 witam posiadaczy xj! obecnie mam problem bo na nowy sezon w mojej xj rozebralem pokrywe od glowicy i chcialem wyregulowc zawory... Chodzi o to ze krzywke na walku daje rownolegle wzgledem zaworu i wtey mierze (slyszalem ze teak sie mierzy) czy tak sie powinno? Bo gdy przekrece troche krzywka w lewo lub w prawo to sa inne luzy... Prosze o rady Nie do końca rozumiem co masz na myśli, ale prawidłowe położenie krzywek do mierzenia luzów w tym motocyklu jest w pozycji TDC czyli krzywki odwrócone od siebie. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Endurasmatix miał chyba na myśli, że krzywki są równolegle do płaszczyzny głowicy, bo tak jest w XJ. Ale to nie ma większego znaczenia, ważne żeby tłoki były w ZZ, GMP, lub TDC ... jak kto woli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Nie do końca rozumiem co masz na myśli, ale prawidłowe położenie krzywek do mierzenia luzów w tym motocyklu jest w pozycji TDC czyli krzywki odwrócone od siebie. Wyczytałeś w jakiejś książce tą teorię czy może zrobiłeś już kilka silników XJ w/g tego wzorca. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 No coż nie ja to wymyśliłem tylko producenci. W mechanice nie ma miejsca na domysły. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 No coż nie ja to wymyśliłem tylko producenci. W mechanice nie ma miejsca na domysły. Większość z Was nie przyjmuje do wiadomości, że manual odnosi się do nowego silnika i producent nie przewidział przekroczenia przebiegu ponad 100.000km . Po dużym przebiegu ustawienia książkowe powodują dużą hałaśliwość silnika i spadek mocy. Niestety niektóre praktyczne rady nie trafiają do teoretyków. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 (edytowane) Więc Panie Piotrku mam pytanie, czy jest jakaś ogólna zasada odnośnie położenia krzywki względem płytki zaworu podczas sprawdzania luzu zaworowego? np. nie ważne jak krzywka jest ustawiona względem zaworu, byleby się z nim nie stykała, czy też należy się sugerować manualem danego modelu i położeniem tłoka ZZ GMP bez sugerowania się położeniem krzywki. jak to w końcu jest? W manualach jest to różnie podawane. Jak to w końcu ma być z tym położeniem krzywki względem zaworu??? Tylko Panie Piotrze proszę o konkretną odpowiedź, a nie typu: skąd to wyczytałeś, to tylko teoria... itp. Rozumiem, że ma Pan ogromne doświadczenie i śmieszą Pana tego typu pytania laików i dlatego zwróciłem się właśnie do Pana z tym pytaniem, aby mnie Pan uświadomił. A proszę mi wierzyć ta wiedza mi się przyda, bo laikiem nie mam zamiaru zostać, dlatego pytam aby zdobyć wiedzę, a nie biegne od razu po pomoc do najbliższego serwisu gdzie mają mi to zrobić i nic mnie nie obchodzi bo zapłaciłem to wymagam(a takich przypadków jest wiele). Edytowane 21 Marca 2009 przez gandżo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 W silnikach które mają już swoją młodość za sobą i przekroczyły limit przeglądów gwarancyjnych jedyny skuteczny sposób na poprawne sprawdzenie luzów zaworowych to ustawienie szczytu krzywki danego zaworu równolegle do osi tego zaworu. Zawór przeciwny dla tego cylindra naciskany jest wtedy krzywką na maksymalnym otwarciu. Sposób prosty i skuteczny. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.