loko Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Witam Motocykl Yamaha TT600R, 98 rok .. singiel chłodzony powietrzem, sucha miska olejowa. Ostatnio zamontowałem sobie wskaźnik pomiary tem. Umieszczony w zbiorniku oleju, mierzy dokładnie tem oleju nie jest wkręcony w korpus itp. Przy spokojnej jeździe olej ma 120oC, ale teraz jest dość chłodno ok. 8 oC a przy wjeździe w teren już tem wzrasta do ok125oC…a co w dni, kiedy jest duszno 30oC ….. już jakiś czas chodzi mi po głowie chłodnica oleju… teraz pytanko… zamontowana by była miedzy silnikiem a zbiornikiem oleju na przewodzie, który tłoczy olej do zbiornika z silnika ( II wydajniejsza pompa) teraz pytanie, pewnie przy spokojnej jeździe tem będzie mniejsza niż 120 oC czy to ma wpływ na sprawność smarowidła. Ogólnie czy warto takie cudo montować?? http://bikepics.com/pictures/1577593/ http://bikepics.com/pictures/1577599/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 co to za czujnik elektroniczny ? w XR mam teraz przy +8 + 10 max 110 przy przegonieniu po lesie , ok 115 mialem tylko raz wczesna jesienia , jak przegonilem na calym gazie kilka km po prostych piasczystych drogach p.pozarowych , latem najczesciej 100 -110 stopni C. Z tym ze ja mam czujnik wkrecany prosto w miske ( w ramie) i bagnet czujnika zanuzony jest w oleju. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Przed taką przeróbką sprawdź ile stopni max. może mieć olej silnikowy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Ogólnie nie warto, no chyba ze wybierasz się na Dakar do Afryki. Sam zbiornik oleju jest chłodnicą, więc nie bardzo ma to sens. Poza tym czy faktycznie masz 120 stopni? Musiałeś bardzo dawać "w palnik" że udało ci się tak zagrzać olej. Jak bardzo wiarygodny jest ten termometr? I ważne też w którym miejscu mierzysz temperaturę oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 17 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Witam jest to taki wskaźnik: elektroniczny http://www.allegro.pl/item578153622_wskazn...auto_gauge.html Mierzy mi temperaturę oleju w zbiorniku oleju, czujka jest umieszczona po przez teflonowy ‘bagnet” w zbiorniku i przez cały czas zanurzony http://bikepics.com/pictures/1577601/ http://bikepics.com/pictures/1577603/ przed zamontowaniem sprawdzałem sobie go na piecyku „wzorcowym” http://img90.imageshack.us/my.php?image=dscn1380.jpg który jest do kalibracji urządzeń pomiarowych. Ze względu na lichą podziałkę wskaźnika ustawiałem na te graniczne 95 120 i dość dokładnie wskazywał. Tyle, co przewertowałem tem oleju powinna się mieścić miedzy ~(80-130) w zbiorniku ..przy 1 pierścieniu ma ok.220 a na łożyskach wału 160. Co do dawania w palnik TTr-ke chłodzi tylko powietrze. Przy wolnej jeździe czy na postoju dużo czasu nie trzeba żeby się ładnie zgrzał. Ile max? No z tego co sprawdziłem to przy normalnych warunkach 130? Wolał bym żeby był przy tej dolnej skali żeby po wjeździe w ciężki teren miał jakiś zapas..skoro wzrasta w zbiorniku to w okolicach pierścieni tez… Zobaczę jak będzie w upalne dni ale myślę, ze nie zaszkodzi mała chłodnic. Zwłaszcza ze w planach zbiornik 20 litrow, który tez utrudni chłodzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 8 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Jak też mówiłem tak zrobiłem duży zbiornik 20 litrów i do tego chłodnica oleju od starej XT600. Wykorzystałem oryginalne przewody dochodzące do chłodnicy, w nie w spawane końcówki 8 mm, na końcach oczka, wszystko zaciśnięte. Mocowanie chłodnicy zrobiłem z kwasiaczka. Jak na razie ładnie śmiga wszystko. Maksymalna tem jaka mi się pojawiła to 120 :wink: przy naprawdę ostrym katowaniu w piachu przy tem zewnętrznej dochodzącej pod 30. Teraz jeszcze jakaś zgrabna osłona. http://www.bikepics.com/pictures/1719370/ http://www.bikepics.com/pictures/1719378/ http://www.bikepics.com/pictures/1721023/ http://www.bikepics.com/pictures/1721024/ Ciekawe ze stare XT miały chłodnicę o potem klops :icon_razz: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 a gdzies ty ten zbiornik zamocowal ? za plecami ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Nie …chodziło mi o zbiornik paliwa standardowy ma tylko 10litrów a to jest acerbisa 20 litrowy i w ttr dość nachodzi na cylinder. Wiem ze były jeszcze 28litrowe :biggrin: dedykowane do TTR- y A zbiornik oleju jaki był taki jest :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.