Skocz do zawartości

Nowe prawo jazdy - artykuł


Rekomendowane odpowiedzi

Kolego, może twoja shadowka już zmęczona życiem i 2 KW uleciało z czasem :P

 

Owszem mozesz zaprowadzic motocykl na badanie mocy ( rolki ) i przy odrobinie szczescia moze urzad zmieni Ci moc znamionowa w papierach.

 

... jeśli chodzi o zmiany moim zdaniem wątpie żeby wyszły one na lepsze, jakoś w to nie wierzę ..

 

Nie rozumiem co masz na mysli, moim zdaniem wlasnie zmieni sie na lepsze, gowniazernia nie bedzie mogla na dziendobry kupic to co jej sie podoba :biggrin:

Co za tym idzie zwiekszy sie bezpieczenstwo osobiste mlodzianow. :biggrin:

 

:crossy:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to trzeba zdać za 1. :D żeby zdążyć przed tym... ale będą piękne korki jak wszyscy zaczną jeździć przepisowo żeby nie załapać tych 2 mandatów xd jak dla mnie to te zmiany od początku są do d*py, a przynajmniej niektóre...

z mocą motocykla na A2 akurat zgadzam się z tymi co mówią że są nietrafione, bo przeglądałem kiedyś co jest na rynku i doszedłem do wniosku, że tak naprawdę trzeba będzie do czasu zrobienia pełnego A jeździć na 125ccm jakiś, bo 250 u nas jak na lekarstwo, a 500 mieści się w tej kategorii jedna - GS500. [zaznaczam że nie wiem jaka jest sytuacja w chopperach/cruiserach czy jak to jeszcze zwać, bo to nie moja działka zainteresowań]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie przegadasz ;)

Po to sie robi właśnie 125, 250, 350, 400... żeby stopniować.

Na pierwsze 2 lata jak okiełznasz dobrze na winklach taką 250 to wsiadasz na coś większego proste.

 

Zainteresuj sie także singlami 600, one spełnią w większości rygory mocy, nie wiem jak ze stosunkiem mocy do masy, zapewne nie wszystkie.

 

Mówisz mało 250-tek, może jak wejdą te przepisy to wkońcu w Polsce zwiększy sie odsetek motocykli <1000ccm

Edytowane przez TDragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu jakiś "dziennikarz" lub inna niedojda merytoryczna napisała o możliwości zdawania teorii przez internet :banghead:

Ciekawe, jak uwiarygodnić kto stuka w klawisze i że nie ściąga?..

 

Jest mowa o internecie w projekcie Ustawy, ale dotyczy to nauki przez internet, anie egzaminu!

To już kolejny przypadek, gdzie redaktorzyny nie wiedzą jak uzyskuje się prawo jazdy i utożsamiają wykłady z egzaminem teoretycznym.

 

Tomku, zamiast się wyżywać na dziennikarzach, przeczytaj artykuł jeszcze raz:

 

"Teoretyczną część kursu będzie można zrobić przez Internet. Wystarczy, że OSK spełni określone warunki do szkolenia z wykorzystaniem technik komputerowych, żeby załatwić wykłady bez ruszania się z domu. Oczywiście nadal będzie trzeba zdać egzamin wewnętrzny."

 

Nie ma tu ani słowa o zdawaniu egzaminu przez internet.

 

Pozdrawiam

igrazka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz mało 250-tek, może jak wejdą te przepisy to wkońcu w Polsce zwiększy sie odsetek motocykli <1000ccm

 

watpie aby sie tak stalo. jedynie co sie zwiekszy to popyt na systemy dlawiace w klasie 600 supersport :icon_mrgreen:

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie bez sensu wydaje sie przepis, ze od 24 lat bedzie mozna jezdzic moto w kazdej pojemnosci, jak juz wprowadzaja takie cos to powinni byc konsekwentni i zrobic dopiero jak ktos jezdzi te dwa lata i ma jakies tam doswiadczenie, a tak nawet jak ktos ma 30 lat i wpadnie na pomysl zaczac przygode z moto i kupi se mocna maszyne to co?? Z wiekiem sie zdobywa umiejetnosci czy z doswiadczeniem? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie bez sensu wydaje sie przepis, ze od 24 lat bedzie mozna jezdzic moto w kazdej pojemnosci, (...)

 

była już dyskusja na ten temat, wybacz że jako stosunkowo świeżego użytkownika forum odeślę Cię do poszukania jej wśród starszych wątków. w skrócie: a/ zakłada się, że do tego wieku człowiek zainteresowany jeżdżeniem postara się o jakieś doświadczenie, np. robiąc prawo jazdy kat. b i ma obycie z ruchem drogowym i przepisami, b/ ten model sprawdza się w krajach o lepiej przystosowanym do współczesnych wymagań prawodawstwie. dodam, że sam nie byłem przekonany (co pewnie znajdziesz), ale tym argumentom dałem się przekonać

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b/ ten model sprawdza się w krajach o lepiej przystosowanym do współczesnych wymagań prawodawstwie. dodam, że sam nie byłem przekonany (co pewnie znajdziesz), ale tym argumentom dałem się przekonać

W jakim kraju występuje zatem model --> kategoria A2 na start dla każdego niezależnie od wieku (min. 18)?

Edytowane przez TDragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim kraju występuje zatem model --> kategoria A2 na start dla każdego niezależnie od wieku (min. 18)?

 

A2 ma byc dopiero wprowadzona ( cale EU ) rozne beda jedynie daty kiedy wejdzie to w zycie. Do 2013 wejsc musi.

 

W Niemczech na dzie dzisiejszy do 25 r. zycia nie masz prawa jezdzic motocyklami ktorych moc przekracza 25 kW = 34 KM. Dopiero po dwoch latach automatycznie ( bez jakiejkolwiek wymiay i adnotacji ) masz prawo ( data wystawienia PJ ) jezdzic bez ograniczenia mocy.

 

Systam dziala conajmniej od 30 lat :biggrin:

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, że jeszua napisał iż zaproponowamy model (który ma być wprowadzony) sprawdza się w krajach o lepiej przystosowanym do współczesnych wymagań prawodawstwie.

 

Kto wie zatem jak sie spisze model: kategoria A2 na start dla każdego niezależnie od wieku (min. 18)?

Może akurat lepiej się spisze?

 

Co do rozważności to zapewne będzie więcej zrównoważonych 24-latków niżeli 18-latków, ale nie wyobrażam sobie, że ktoś od Hajki zaczyna bo ma zdrowy rozsądek. Fizycznie nie opanuje sprzęta, nie złoży sie w zakręt, tudzież będzie miał uślizg tylnego koła jak to ma miejsce w Dukatach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Niektóre zapisy, jak m.in. nowe kategorie, wiążą się z przygotowaniem nowych wzorów dokumentów. Dlatego zaczną one obowiązywać dopiero w przyszłym roku." Ufff.. ;) a bałem sie, że się nie załape na normalne A..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto wie zatem jak sie spisze model: kategoria A2 na start dla każdego niezależnie od wieku (min. 18)?

Może akurat lepiej się spisze?

 

O to nie masz sie co obawiac, spisze sie, wem z ponad 30 letniego doswiadczeia jak to wasnie wyglada w Niemczech, dylemat tylko w tym, ze Polacy sa " troche " mniej zdyscyplinowani niz Niemcy :icon_mrgreen:

 

... nie wyobrażam sobie, że ktoś od Hajki zaczyna bo ma zdrowy rozsądek. Fizycznie nie opanuje sprzęta, nie złoży sie w zakręt, tudzież będzie miał uślizg tylnego koła jak to ma miejsce w Dukatach.

 

I tu jezy pies pogrzebany. Jaka jest roznica w mocy i momencie obrotowym miedzy litrem czy nawet 600 - tka ( o Hayce nie wspomne ) a 125 - tka ?

 

Poczytaj forum i zobacz ilu zaczelo od 100 KM + a zwlaszxxcza na ich wypowiedzi - idealny na poczatek :biggrin:

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

watpie aby sie tak stalo. jedynie co sie zwiekszy to popyt na systemy dlawiace w klasie 600 supersport :icon_mrgreen:

 

:crossy:

dokładnie :clap: :flesje:

wystarczy popatrzeć ile tak zdławionych maszyn przywozi się do nas z zachodu.

 

 

 

Edytowane przez jacek_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...