Zyjo Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Jak w temacie, strasznie głośno chodzi mi rozrząd w kaśce, wszystko nowe (koła, wałek, łożyska, nawet wał po regeneracji) nie wiem co może być nie tak. Jak wkładam prądnice to też głośno pracuje, a w niektórych położeniach wręcz stuka. Jak to ktoś powiedział "nowe, musi się dotrzeć", ale bez przesady, co wy o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Jak w temacie, strasznie głośno chodzi mi rozrząd w kaśce, wszystko nowe (koła, wałek, łożyska, nawet wał po regeneracji) nie wiem co może być nie tak. Jak wkładam prądnice to też głośno pracuje, a w niektórych położeniach wręcz stuka. Jak to ktoś powiedział "nowe, musi się dotrzeć", ale bez przesady, co wy o tym myślicie? To ze nowe nie znaczy ze dobre. Jak z luzem miedzyzebnym na poszczegolnych kolach zebatych? Moze masz zle ustawiona pradnice... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Jak w temacie, strasznie głośno chodzi mi rozrząd w kaśce, wszystko nowe (koła, wałek, łożyska, nawet wał po regeneracji) nie wiem co może być nie tak. Jak wkładam prądnice to też głośno pracuje, a w niektórych położeniach wręcz stuka. Jak to ktoś powiedział "nowe, musi się dotrzeć", ale bez przesady, co wy o tym myślicie? Po pierwsze sprawdź jak współpracuje zębatka prądnicy. Bardzo często za mocno dociśnięta do koła rozrządu lub niedokręcona na wirniku, daje efekt głośnej pracy, stukania a czasami wręcz blokowania obrotu silnika. Po drugie musisz sprawdzić, czy poszczególne koła nie mają bicia osiowego oraz czy luz międzyzębny jest równomierny na każdym z zębów. Wystarczy, że jeden ząbek będzie nieco "grubszy", inaczej ustawiony w wyniku błędu produkcyjnego lub na części uzębienia wystąpi inny luz międzyzębny (bo maszyna zużyta i miała jakieś przeskoki w układzie napędowo-skrawającym) i koło zębate będzie wyło, stukało i wydawało niestworzone wręcz dźwięki. Zwróć też uwagę na odmę i jej napęd, bo to też jest źródło stuków nakładających się na pracę rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyjo Opublikowano 12 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Na razie muszę dojść dlaczego sam rozrząd mi głośno pracuje a potem zajme się prądnicą, może od razu będzie wszystko ok. Odma wydaje już jakieś dźwięki, mam już kupioną nową pokrywę rozrządu i nową odmę sprawdze jak to będzie spasowane i będę zakładał. Przy okazji sprawdzę jak zachowują się koła rozrządu, przez otwór do prądnicy widziałem, że bicia w pionie na dużym kole rozrządu nie występuje, ale może być ze tak powiem zwichrowane a to zobaczę dopiero po rozebraniu pokrywy. A czy jest jakiś sposób na usunięcie nie domagań kół o których mówiliście powyżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 przez sam otwor w pradnicy niczego nie zobaczysz. Oba kola rozrzadu sa dosc spasowane ze soba i krzywy walek rozrzadu lub tez nieosiowo wykonane kolo powoduje takie halasy. Musisz sciagnac pokrywe rozrzadu z przodu silnika. Nastepnie krecisz po trochu silnikiem i lapiac kolo na walku rozrzadu sprawdzasz luz miedzyzebny w wielu polozeniach walu korbowego. Jezeli luz jest w miare staly to OK. Jezeli luz raz jest bardzo duzy, a raz jest zerowy to jest problem. Sam kiedys wymienialem rozrzad w Uralu i dopiero po zlozeniu i sprawdzeniu wszystkiego odetchnalem z ulga, ze nie wyrzucilem kasy w bloto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 A czy jest jakiś sposób na usunięcie nie domagań kół o których mówiliście powyżej? Niestety, praktycznie nie ma rady na złe wykonane koła :banghead: Potrzebne są specjalistyczne obrabiarki na których dociera się pary kół, a tych raczej nie znajdziesz nawet w dobrze wyposażonych warsztatach. Pozostaje cierpliwe szukanie dobrze wykonanych egzemplarzy i wymiana. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyjo Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Nie pozostaję nic innego jak siedzieć i ryczeć :( , raczej nie mam szans sprawdzenia dokładnego zębatek w trakcie zakupu na bazarze.Czy jest krzywa to ewentualnie suwmiarką albo potem na stole traserskim, ale minimalne różnice w wykonaniu zębów wyjdą dopiero po założeniu kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.