M a D a F a K a Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 (edytowane) Ze względu na to, iż na forum w ostatnim okresie pojawiło się spore zainteresowanie zmianami w ECU z poziomu użytkownika, postanowiłem złamać tabu kolejnego modelu YAMAHY, wiedzę na, której niektórzy obecni tu tworzą wątpliwe kariery. Jak zmienić skład mieszanki na biegu jałowym na poszczególnych cylindrach: 1 Wciśnij i przytrzymaj przyciski RESET i SELECT przez osiem sekund po przekręceniu kluczyka w ON 2. Pojawi się na wyświelaczu napis dIAG, naciśnij raz SELECT i pojawi się napis CO 3. Ponownie wciśnij i przytrzymaj RESET i SELECT, aż pojawi się C1 4. Ponów procedurę RESET+SELECT i pojawi obok C1 wartość liczbowa od -128 do 128, przyciskiem RESET zmniejszasz ilość wtryskiwanego paliwa a SELECT zwiększa ilość wtryskiwanego paliwa (C1 oznacza pierwszy cylinder) 5. Wciśnięcie i przytrzymanie RESET+SELECT spowoduje zatwierdzenie zmian. 6. SELECT wybiera C1,C2,C3,C4, powtarzasz całą procedurę dlaa poszczególnych cylindrów 7. Po wszystkim przekręć kluczyk w OFF, całość zmian zostanie na stałe wprowadzona Opcja ta pozwala dostosować dawki paliwa na poszczególnych cylindrach do indywidualnych cech silnika i jego zużycia. Pamiętaj jednak, po wprowadzeniu sporych zmian konieczna jest kontrola synchronizacji wtrysków, a nie robi się tego w identyczny sposób jak robiłeś to do tej pory w przypadku obsługi gaźników. I jeszcze jedna uwaga, to nie jest tuning, zmiany nie mają wpływu na pozostały zakres obrotów silnika Edytowane 1 Marca 2009 przez M a D a F a K a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 :lalag: to teraz jeszcze o reszcie regulacji :) Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Bylo to poruszone na tym 4um,nic w tym tajemnego, procedura ta jest wyszczegolniona w fabrycznej ksiazce naprawczej. Nie ma najmniejszego sensu wchodzic w ta funkcje chyba ze ktos musial zmienic wtryskiwacz(e) i ma mozliwosc zbadania skladu mieszanki w poszczegulnych cylindrach ( czyli praktycznie to oznacza wkrecenie sondy szarokozakresowej w kazde kolanko). Dodam tylko za amerykanskich modelach R1/R6 ECU ma ta funkcje zablowkowana,zeby w nia wejsc trzeba dodatkowo podlaczyc okreslony pin z ECU z masa. http://forum.motocyklistow.pl/R1-2004r-ust...LP-t111715.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Kolego drogi zakres jest od -128 ale nie do 128 tak jak piszesz tylko do 126 :-). Jak możesz to podaj mi jakie masz wartości na każdym cylindrze w swoim moto bo to kiedyś przestawilem nie pamiętając zmian fabrycznych :-). Ustawilem każde C na wartość 4. A tak ogólnie to nie bawcie się tym bo każdy silnik ma inną wartość i fabryka to ustawia. Wprawdzie czy będzie 4 czy 8 to różnica jest minimalna bo przy pełnym zakresie od -128-126 przestawiamy tylko o 0,1%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.