Skocz do zawartości

R6 - wiedza tajemna


Rekomendowane odpowiedzi

Ze względu na to, iż na forum w ostatnim okresie pojawiło się spore zainteresowanie zmianami w ECU z poziomu użytkownika, postanowiłem złamać tabu kolejnego modelu YAMAHY, wiedzę na, której niektórzy obecni tu tworzą wątpliwe kariery.

Jak zmienić skład mieszanki na biegu jałowym na poszczególnych cylindrach:

1 Wciśnij i przytrzymaj przyciski RESET i SELECT przez osiem sekund po przekręceniu kluczyka w ON

2. Pojawi się na wyświelaczu napis dIAG, naciśnij raz SELECT i pojawi się napis CO

3. Ponownie wciśnij i przytrzymaj RESET i SELECT, aż pojawi się C1

4. Ponów procedurę RESET+SELECT i pojawi obok C1 wartość liczbowa od -128 do 128, przyciskiem RESET zmniejszasz ilość wtryskiwanego paliwa a SELECT zwiększa ilość wtryskiwanego paliwa (C1 oznacza pierwszy cylinder)

5. Wciśnięcie i przytrzymanie RESET+SELECT spowoduje zatwierdzenie zmian.

6. SELECT wybiera C1,C2,C3,C4, powtarzasz całą procedurę dlaa poszczególnych cylindrów

7. Po wszystkim przekręć kluczyk w OFF, całość zmian zostanie na stałe wprowadzona

 

Opcja ta pozwala dostosować dawki paliwa na poszczególnych cylindrach do indywidualnych cech silnika i jego zużycia. Pamiętaj jednak, po wprowadzeniu sporych zmian konieczna jest kontrola synchronizacji wtrysków, a nie robi się tego w identyczny sposób jak robiłeś to do tej pory w przypadku obsługi gaźników.

I jeszcze jedna uwaga, to nie jest tuning, zmiany nie mają wpływu na pozostały zakres obrotów silnika

Edytowane przez M a D a F a K a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo to poruszone na tym 4um,nic w tym tajemnego, procedura ta jest wyszczegolniona w fabrycznej ksiazce naprawczej.

 

Nie ma najmniejszego sensu wchodzic w ta funkcje chyba ze ktos musial zmienic wtryskiwacz(e) i ma mozliwosc zbadania skladu mieszanki w poszczegulnych cylindrach ( czyli praktycznie to oznacza wkrecenie sondy szarokozakresowej w kazde kolanko).

 

Dodam tylko za amerykanskich modelach R1/R6 ECU ma ta funkcje zablowkowana,zeby w nia wejsc trzeba dodatkowo podlaczyc okreslony pin z ECU z masa.

 

http://forum.motocyklistow.pl/R1-2004r-ust...LP-t111715.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego drogi zakres jest od -128 ale nie do 128 tak jak piszesz tylko do 126 :-).

Jak możesz to podaj mi jakie masz wartości na każdym cylindrze w swoim moto bo to kiedyś przestawilem nie pamiętając zmian fabrycznych :-). Ustawilem każde C na wartość 4.

 

A tak ogólnie to nie bawcie się tym bo każdy silnik ma inną wartość i fabryka to ustawia. Wprawdzie czy będzie 4 czy 8 to różnica jest minimalna bo przy pełnym zakresie od -128-126 przestawiamy tylko o 0,1%.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...