Skocz do zawartości

Kłopoty z poziomem oleju w TRX850/TDM850 '96


Gość wilu88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem związany z trudnością w ustaleniu pozimou oleju w zbiorniku. Jak się orientujecie jest to układ z suchą miska olejową. Czasem olej jest w zbiorniku a czasem go nie ma w ciągu dnia w odstępie paru kilometrów. Wykluczam więc gigantyczne pożeranie oleju. Podejżenie pada na zawór nadmiarowy przy pompie olejowej lub awaria jednej z pomp odprowadzającej olej z miski do zbiornika. Jeśli ktoś się orientuje dokładnie co może być przyczyną takiego wariactwa proszę o pomoc.Dzieki z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Generalnie poziom oleju w układach z sucha miska olejowa powinno się mierzyć po krótkim uruchomieniu silnika. Po to jest to robione w ten sposób aby olej , który mógł się zgromadzić w misce olejowej został wypompowany przez pompę odsysającą do zbiornika oleju.

Tak więc poziom oleju w zbiorniku powinien być taki sam lub wyższy po opaleniu i zatrzymaniu silnika. Jeżeli jest na odwrót to coś może być nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

hej,

 

I jak udalo sie rozwiązac ten problem? Bo mam podobną sytuacje w XT. Smarowanie niby ok, pompa pracuje, odpompowuje olej do zbiornika w glowce ramy - ale olej odrazu stamtąd splywa wiec nie mozna ustalić jego faktycznego poziomu ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh chyba jestem już na dobrym tropie, tylko mam klopoty ze znajomoscią jezyka. MOze znalazl by sie tu ktos kto mogl by mi to przetlumaczyc na polski:

 

"Das Ălventil (4)

sitzt in der Steigleitung zwischen Speisepumpe und Ălfilter. Es soll verhindern, dass nach Abstellen des Motors das Ăl aus der Steigleitung zum Ălfilter sickert bzw. das der Ăltank leerläuft und die Speisepumpe Luft ansaugt. Dadurch ist gewährleistet, dass die Schmierstellen des Motors sofort nach dem Start mit Ăl versorgt werden. Das Ventil ist eigentlich so gut wie verschleissfrei und kann hĂśchstens durch FestkĂśrper im Ălkreislauf (z.B. zuviel aufgetragenes Silikon) in seiner Funktion behindert werden. MĂśglich ist auch, das mit zunehmenden Alter die Spannkraft der Spiralfeder nachlässt."

 

A wygladało by to tak:

http://www.xt600.de/xt_werkstatt/+special/...l_eingebaut.jpg

 

http://www.xt600.de/xt_werkstatt/+special/...ventil_assy.jpg

 

Czy komus kiedyklowkie spierdzielilo sie cos takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy, że w wolnym tłumaczeniu brzmi to tak...poprawki mile widziane...

 

zawor olejowy umiejscowiony jest w wznośniku pomiedzy pompą zasilająca a filtrem oleju. Zapobiega on , temu aby podczas uruchamiania silnika olej przed zaworem nie przesączał się do filtra oleju, co spowodowalo by oprożnienie zbiornika z olejem i zassanie przez pompe powietrza. Sprawnie dzialający zawór zabezpiecza szybkie dostarczenie oleju do mechanizmów silnika w trakcie jego uruchamiania. Zawor ten jest jednym z najmniej awaryjnych i najmnij zużywających się elementów instalacji smarowania. Możliwe jest jednak iż w wyniku stażenia się i obciążeń moga wystąpić uszkodzenia sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry małe sprostowanie tego co napisałem.

Przy silnikach z suchą miską olejową procedura jest trochę bardziej skomplikowana.

Silnik trzeba na postoju nagrać do 60-70 stopni. A przez ostatnie 10-15 sekund pracy silnika podnieść go z bocznej podstawki do pionu odczekać ten krótki okres czasu który napisałem wcześniej i wyłączyć silnik.

Po tym dopiero sprawdzamy poziom oleju.

Jeżeli byśmy zrobili tak jak napisałem na początku poziom będzie niższy.

Po prostu zimny olej ( większa gęstość) rozbryzgiwany w silniku ścieka wolniej i poziom w zbiorniku będzie niższy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh, mi chyba pompa padła, albo mam zapchanego smoka albo jakis kanalik olejowy odprowadzający olej z dna krateru. Początkowo podejrzewałem obieg odprowadzający olej z pojemnika (w główce ramy) ale dokładnie go sprawdzilem i jest OK. Zaworek olejowy trzyma, pompa nie cieknie.

 

Problem polega w drugim obiegu, tzn odprowadzeniu oleju z dna krateru spowrotem do pojemnika. Czyli na drodze: smok-pompa-kanaliki_olejowe-przewod-gumowy (http://www.xt600.de/xt_werkstatt/+special/-special-oelkreislauf/spuelkreislauf_3tb.jpg).

 

Czy to mozliwe by siatka w smoku nagle zapchala sie na calej powierzchni? Czy raczej skupic sie na pompie?

(choc jej drugi obieg dziala ok)

 

jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc zostaje albo pompa albo nieszczelność kanalików olejowych miedzy pompą a pojemnikiem w główce ramy i spadek cisnienia :(

 

ps. http://www.xt600.de/xt_werkstatt/+special/.../spuelpumpe.jpg wie ktoś czy na tym zdjeciu pompy olejowej te trojkatne znaczki maja jakieś znaczenie? A jesli mają to czy powinny być ustawione tak jak na zdjęciu czy może na przeciwko siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...