Gość wilu88 Opublikowano 24 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2004 Mam problem związany z trudnością w ustaleniu pozimou oleju w zbiorniku. Jak się orientujecie jest to układ z suchą miska olejową. Czasem olej jest w zbiorniku a czasem go nie ma w ciągu dnia w odstępie paru kilometrów. Wykluczam więc gigantyczne pożeranie oleju. Podejżenie pada na zawór nadmiarowy przy pompie olejowej lub awaria jednej z pomp odprowadzającej olej z miski do zbiornika. Jeśli ktoś się orientuje dokładnie co może być przyczyną takiego wariactwa proszę o pomoc.Dzieki z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 25 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2004 Witaj. Generalnie poziom oleju w układach z sucha miska olejowa powinno się mierzyć po krótkim uruchomieniu silnika. Po to jest to robione w ten sposób aby olej , który mógł się zgromadzić w misce olejowej został wypompowany przez pompę odsysającą do zbiornika oleju.Tak więc poziom oleju w zbiorniku powinien być taki sam lub wyższy po opaleniu i zatrzymaniu silnika. Jeżeli jest na odwrót to coś może być nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XTomek Opublikowano 17 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2004 hej, I jak udalo sie rozwiązac ten problem? Bo mam podobną sytuacje w XT. Smarowanie niby ok, pompa pracuje, odpompowuje olej do zbiornika w glowce ramy - ale olej odrazu stamtąd splywa wiec nie mozna ustalić jego faktycznego poziomu ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XTomek Opublikowano 17 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2004 heh chyba jestem już na dobrym tropie, tylko mam klopoty ze znajomoscią jezyka. MOze znalazl by sie tu ktos kto mogl by mi to przetlumaczyc na polski: "Das Ălventil (4) sitzt in der Steigleitung zwischen Speisepumpe und Ălfilter. Es soll verhindern, dass nach Abstellen des Motors das Ăl aus der Steigleitung zum Ălfilter sickert bzw. das der Ăltank leerläuft und die Speisepumpe Luft ansaugt. Dadurch ist gewährleistet, dass die Schmierstellen des Motors sofort nach dem Start mit Ăl versorgt werden. Das Ventil ist eigentlich so gut wie verschleissfrei und kann hĂśchstens durch FestkĂśrper im Ălkreislauf (z.B. zuviel aufgetragenes Silikon) in seiner Funktion behindert werden. MĂśglich ist auch, das mit zunehmenden Alter die Spannkraft der Spiralfeder nachlässt." A wygladało by to tak:http://www.xt600.de/xt_werkstatt/+special/...l_eingebaut.jpg http://www.xt600.de/xt_werkstatt/+special/...ventil_assy.jpg Czy komus kiedyklowkie spierdzielilo sie cos takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 17 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2004 Powiedzmy, że w wolnym tłumaczeniu brzmi to tak...poprawki mile widziane... zawor olejowy umiejscowiony jest w wznośniku pomiedzy pompą zasilająca a filtrem oleju. Zapobiega on , temu aby podczas uruchamiania silnika olej przed zaworem nie przesączał się do filtra oleju, co spowodowalo by oprożnienie zbiornika z olejem i zassanie przez pompe powietrza. Sprawnie dzialający zawór zabezpiecza szybkie dostarczenie oleju do mechanizmów silnika w trakcie jego uruchamiania. Zawor ten jest jednym z najmniej awaryjnych i najmnij zużywających się elementów instalacji smarowania. Możliwe jest jednak iż w wyniku stażenia się i obciążeń moga wystąpić uszkodzenia sprężyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XTomek Opublikowano 18 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2004 dzieki, mam nadzieje ze to to ;) bo podobno pompa moze czasami tez przepuszczać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 21 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2004 Sorry małe sprostowanie tego co napisałem.Przy silnikach z suchą miską olejową procedura jest trochę bardziej skomplikowana.Silnik trzeba na postoju nagrać do 60-70 stopni. A przez ostatnie 10-15 sekund pracy silnika podnieść go z bocznej podstawki do pionu odczekać ten krótki okres czasu który napisałem wcześniej i wyłączyć silnik.Po tym dopiero sprawdzamy poziom oleju.Jeżeli byśmy zrobili tak jak napisałem na początku poziom będzie niższy.Po prostu zimny olej ( większa gęstość) rozbryzgiwany w silniku ścieka wolniej i poziom w zbiorniku będzie niższy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XTomek Opublikowano 21 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2004 eh, mi chyba pompa padła, albo mam zapchanego smoka albo jakis kanalik olejowy odprowadzający olej z dna krateru. Początkowo podejrzewałem obieg odprowadzający olej z pojemnika (w główce ramy) ale dokładnie go sprawdzilem i jest OK. Zaworek olejowy trzyma, pompa nie cieknie. Problem polega w drugim obiegu, tzn odprowadzeniu oleju z dna krateru spowrotem do pojemnika. Czyli na drodze: smok-pompa-kanaliki_olejowe-przewod-gumowy (http://www.xt600.de/xt_werkstatt/+special/-special-oelkreislauf/spuelkreislauf_3tb.jpg). Czy to mozliwe by siatka w smoku nagle zapchala sie na calej powierzchni? Czy raczej skupic sie na pompie?(choc jej drugi obieg dziala ok) jakies pomysly? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 21 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2004 Żeby zapchał się całkowicie smok pompy musiało by być jakieś uszkodzenie mechaniczne w silniku. Innej możliwości nie ma.Trzeba by się było przyjrzeć pompie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XTomek Opublikowano 21 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2004 więc zostaje albo pompa albo nieszczelność kanalików olejowych miedzy pompą a pojemnikiem w główce ramy i spadek cisnienia :( ps. http://www.xt600.de/xt_werkstatt/+special/.../spuelpumpe.jpg wie ktoś czy na tym zdjeciu pompy olejowej te trojkatne znaczki maja jakieś znaczenie? A jesli mają to czy powinny być ustawione tak jak na zdjęciu czy może na przeciwko siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.